{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

ØDELÆGGER ALT {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg mangler nogen gode råd til min kærestes Jack russel terrier ., Den er snart 2 år gammel , den ødelægger ALT ., Den har spist døre , gulve , gardiner , vindueskarme , legetøj , tøj ., Hvad er der at gøre .,?
Jeg synes det er så synd for den stakkels hund - den får hele tiden skæld ud .,
Den er ikke særlig godt opdraget , min kæreste har overtaget den fra en anden .,

Håber i kan give nogen gode råd ., smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØDELÆGGER ALT
  • #1   8. okt 2010 Mit råd er du anskaffer dig et stort bur hvor du selvfølgelig venner den langsomt til og være. Først uden og lukke det, og efterhånden kan du så lukke det.


  • #2   8. okt 2010 Du smutter ned på tanken og henter den blå avis, så ruller du den sammen og ligger den i fryseren, når den har lagt der i 4 timer tager du den ud og banker din kæreste oven i hovedet.
    Når han forstår at det er ham der har fejlet og ikke hunden, så fortæller du ham at en hund skal lære at være alene hjemme, det tager alt fra 3 uger til 3 mdr at lære hunden det.
    Der er ikke andet at gøre end at gøre det på den hårde måde når alle der har haft fat i denne hund nu har fejlet så på med træningshandsken og fortæl lige din kæreste at man ikke opnår noget ved at skælde hunden ud - tvært imod har han bare lært den at han er en spasser som man ikke kan stole på.


  • #3   8. okt 2010 Og det nytter bestemt ikke at sætte hunden til salg - føj siger jeg bare!

  • #4   8. okt 2010 Jeg vil også sige alenehjemmetræning, og måske noget fokus på om den ligger i for højt gear. En JRT kan godt stresse nemt, og det kan bla. komme til udtryk ved at den gnaver til i stykker.
    Og hvis den er gået fra hjem til hjem, og ikke bliver forstået men bare får skældud, så er der ikke noget at sige til at den er utryg og stresset.
    Og ellers samme fremgangsmåde som Vivi siger..


  • #5   8. okt 2010 Jeg har også lige set annoncen. Stakkels vuffer smiley

  • #6   8. okt 2010 Hmm det lyder godt nok voldsomt. Jeg ville gøre flere ting.
    1 Find grunden (!) – det kunne godt lyde som om hunden trænger til at blive aktiveret og bruge både krop og hjerne noget mere.
    2 Bryd vanen – fjern alle de ting i kan så som sko og fjernsynsbetjening fra hundens højde.
    3 Distraher hunden – Tilbyd den en ny tyggeting hver dag. Hvis hunden ikke spiser den, så fjern den om aftenen. Sørg for at hunden ikke har den samme ting to dage i træk. Læg det evt. i en skuffe et par dage og tilbyd det så igen. Ros hunden når den gnaver i sine egne ting. På den måde opfordre I til ønsket adfærd.
    4 Søg professionel hjælp hvis det forsætter. Det kan være svært at fortælle præcist hvad der er galt når man ikke har set hunden og dens adfærd.


  • #7   8. okt 2010 Jeg er udemærket godt klar over at det er HANS skyld - eller den tidligere ejers skyld ., Men det ændre ligesom ikke på noget nu hvor der er som det er ., Min kæreste har ikke tiden til at hunden kan få den opdragelse den skal have ., Ja det er skide synd for hunden - derfor vi vil det bedste for samson ., Det er sku da bedre at den får en familie der har tid til den , end at den skal have skæld ud for at ødelægge ting HELE TIDEN ., Det er sku da dig der er FØJ hvis du ikke kan se logikken i det ., Vi har sku da overvejet situationen det længe .,

  • #8   8. okt 2010 Du spørger om råd her men vil ikke modtage dem, så skriv dog en tråd om vi sælger en hund pga vi ikke har overskuddet til at opdrage den istedet for en be om hjælp tråd....det er spild af folk på hg´s tid.

  • #9   8. okt 2010 Hvorfor spørger du så om hjælp?
    Normalt blander jeg mig aldrig i sådan noget her, men jeg har selv en JRT som er begyndt at gnave en del i vores hjem når han er alene hjemme, så det går lige i hjertet på mig.
    Han har dog haft alenetræning i lang tid som hvalp, så vi har bestilt en adfærdsbehandler der kommer mandag, for det er mit ansvar som ejer at jeg gør alt hvad der står i min magt for at hunden har det godt.

    Self. er det bedre at hunden kommer ud til en famile der vil elske den, og gøre alt for at den skal have det godt - hvis den får det altså.
    Men jeg kunne aldrig drømme om at "sende aben videre", og kan vitterligt ikke forstå at andre kan heller. Men mennekser er forskellige. Heldigvis da.


  • #10   8. okt 2010 Jeg vil også varmt anbefale et stort bur hvor du langsom lærer den at være i.
    Det der med at skælde ud når i kommer hjem det er ikke godt da den ikke forstår en pind hvorfor den får skæld ud, nej den skal tages på fersk gerning.
    Den arme hund er jo utryk ved at være alene, måske det var en go ide at træne helt forfra alene hjemme med den.... for at gører den tryk....


  • #11   8. okt 2010 Efter nu at ha læse alle svarerne vil jeg sige at den hund ville så bestemt ha bedst af at komme til en ny fam. der forstår ham....... hvis i bliver ved i den tone overfor hunden ja så går det da helt galt.
    En hund opdrages med kærlighed - kærlighed - forståelse - ros masser af ros og en rolig stemme..... en hund der altid får skæld ud bliver en nervøs og usikker hund hvorimod en hund der får masser af kærlighed og forståelse bliver en dejlig harmonisk hund......
    Så jeg vil varmt anbefale at finde et nyt hjem til ham hurtigst mulig, men husk at fortæl de nye ejerer om de problemer der er med ham.... så de ved hvad de skal arb. med, ellers ender det bare med at han bliver en vandrehund, og det fortjener han så bestemt ikke...... og hold jer selv langt fra at få en ny hund igen.....


  • Signe
    Signe Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 55
    #12   8. okt 2010 hvad med sådan en sort flexi kravlegård istedet for et bur mens du træner med ham smiley

  • #13   8. okt 2010 Endnu en hundejer der ikke forstår en jack russell.
    Jeg har selv en, har haft racen i mere end 14 år og kan absolut ikke genkende de problemer i har med den. I glemmer nok, at en jack russell terrier er en BRUGSHUND med stort B. Og som navnet siger skal den bruges til noget. Den kan ikke bare være familiehund, og ligge på sofaen dagen lang. En jack russell skal som minimum have en times gåtur hver dag. Og den skal mentaltrænes, bruge sin hjerne, så den bliver træt.
    Min jack russell er ude hver dag i mindst 3 timer, hvor han bliver trænet i lydighed, apportering, spor, og hvad jeg ellers synes han skal lære. Synd jeg ikke kian overtage ham, jeg skulle nok have fået en god hund ud af ham


  • #14   8. okt 2010 Tak for alle råd ,. Jeg spørg til råds fordi min kæreste har problemer med hans hund ,. Og det er ho netop fordi han ikke har tid til hunden at den er som den er - det er jeg udemærket klar over ,. Men vi bor ikke sammen og jeg ar derfor ikke mulighed for at kunne træne hans hund som jeg har gjort med min egen hund ,. Jeg er også udemærket klar over at denne race kræver meget træning , men det ændre stadig ikke på at han ikke har tid nok ,.
    Jeg mener bare personligt selv at han ALDRIG skulle have anskaffet sig hunden til at starte med - men sket er sket og det kan man ikke lave om ,.på ,. Det er jo derfor jeg vil hjælpe ham med at få nogen gode råd tiæ hvad han skal gøre ,. Jeg føler intet navr over for hans valg - men synes stadig at der skal gøres noget snart ,. Han har kun haft hunden i 6 md og den har spoleret mange ting ,. Og jeg ved godt at grunden til at Samson ødelægger tong er pga for lidt opmærksomhed ,. Men hvad er der at høre når tiden ikke er der - jeg kan kun derfor se at den eneste rigtige løsning er at finde et nyt hjem til ham ,. Og som jeg vil give jer ret i , hjælper det ikke at skælde hunden ud når man kommer hjem , men det er den måde det forgår på ,. Han er jo en super dejlig hund når man er hjemme sammen med ham ,.


  • #15   8. okt 2010 Man kan jo ikke blive ved med at sende hunden videre, grundet den har adfærds problemer.
    Jeg tænker måske seperationsangst. Altså han er en kastebold, og er nu mega bange for din kæreste forlader ham som de andre forrige ejere, hver gang han går ud af døren, og derfor laver unoder.

    Hvis du er mere hjemme, er det så ikke muligt du kan have ham lidt ovre hos dig, de dage din kæreste er lang tid væk hjemmefra?

    Har i prøvet noget aktiveringslegetøj? JRT er vist ret intelligente hunde, der elsker hjerne stimulation.
    Masser af kærlighed, tålmodighed, vedblivenhed, træning og tillids øvelser, tror jeg vil hjælpe rigtig meget. MEN det kræver i 100% går ind for dette, og ikke opgiver hver og hver anden dag.

    Held og lykke med ham


  • #16   8. okt 2010 At han skælder ud gør kun tingene værre, en jack russell tåler faktisk ikke hårdhed.
    Jeg tror den eneste rigtige ting der er at gøre her, at give ham et nyt hjem, hvor de forstår racen og dens krav. Det er absolut ikke en begyndehund, og ikke en hund hvor der er små børn.
    Jo mere i skælder ud jo mere stædig bliver hunden. Kan i ikke finde sådan et hjem, ja så er en aflivning det eneste rigtige. Og hunden mærker jo ikke den skal dø


  • #17   8. okt 2010 Jeg synes det er irriterende at i omtaler min kæreste som ''i'' ., Det er Ham der ikke har tid og ham der skælder ud ., Jeg skælder min kæreste ud fordi han er for hård - men jeg kan jo ikke kontrolere hvordan han er over for SIN hund når VI ikke bor sammen ..

    Men ja , det er også hvad jeg har fortalt HAM , enten et nyt hjem eller aflivning er den eneste rigtige løsning .,

    MEN JEG KAN IKKE TAGE ANSVAR FOR HANS VALG ELLER HANS HUND ., Jeg kan kun hjælpe HAM med at forstå og det er jo derfor jeg har lavet dette indlæg .,

    Jeg har min egen hund og jeg er udemærket godt klar over hvordan man opdrager sin hund - om det så er en JRT ., Men jeg kan ikke have en ekstra hund boende selv om MIN og HANS hund er gode venner .. Ellers tro mig , så havde JEG jo overtaget HANS hund for længst !!!!


  • #18   8. okt 2010 det med bur er en skide god ide.. min hund kan ikke falde til ro hvis der ikke er et bur... han går selv derind og ligger.. og han kan finde på om aftenen og pive lidt til det bliver lukket

  • #19   8. okt 2010 Men det kræver jo tid at lære hunden af være i bur - og han kan ikke tage sige mere tid til hunden ., For så havde det jo været lige så nemt at tage ham til hunde træning .,

    Så det er ikke en løsning i denne situation .,


  • #20   8. okt 2010 Jeg synes du skal overtale ham til at give hunden et nyt hjem. For har han ikke tid til hunden, ja så hjælper det ikke at sætte den i bur.
    Og kan han ikke finde det rigtige hjem, ja så har han pligt over for hunden, at give den fred


Kommentér på:
ØDELÆGGER ALT

Annonce