653 visninger
|
Oprettet:
Efterår er skønt ..... men {{forumTopicSubject}}
For en langhåret hund er det måske ikke kun lykke ved efteråret.. Min Meeko er i hvert fald træt af at have store og små pinde og blade sættende fast i halen
Og når det bliver vinter får han sne og is i den lange pels på maven og poterne .. Det hænger virkelig godt fast.
Kender i også til det ? Hvad plejer i at gøre ved det ?
Sidste år gav jeg Meeko varmt "fodbad" når han havde store isklumper sættende fast i pelsen ved poterne.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 274
Jeg har også tænkt på om jeg bare skal klippe pelsen under poterne.
For mig virker det bare forkert at klippe pels af vinteren.. men det skader jo ikke at prøve
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Har iøvrigt også samme problem som dig - grene, blade, ALT hænger bare i hende... det værste er grangrene - næsten ikke til at få ud igen!!
jul 2010
Potevoks hjælper lidt, men ikke længe.
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Om det er fordi Samojeden er lavet til at færdes i sneen ved jeg ikke, måske er det bare Nala der er noget specielt
jul 2008
Tja et dækken kunne jo være en fin idé .. men nu har jeg jo bare i langhåret hund.. så tror skam ikke han fryser. og dækker det ikke os mere over ryggen ? eller kan man få nogle som dækker maven også ?
Sara S
Jeg kan komme på meget værre ting end grangrene.. det er frygteligt !
Meeko hader det !.. Tror det er grunden til at han er blevet meget følsom overfor sin hale, pga alle de ting som sidder fast.
Ellers en fin idé med sko.. men det vil jeg aldrig byde Meeko, han ville hade mig for det.. så hellere varmt fodbad nogle gange dagligt. :o)
jul 2008
Ja det er så en af de gode ting ved en slædehund, som er skabt til sne ! ;o) Men tror nu heller ikke helt jeg tør klippe pelsen under poterne om vinteren, nettop pga alt det salt.
Sprækker i poterne , eller isklumper i pelsen ? Tror jeg vælger klumperne og varmt potebad
jul 2010
Men du kan evt prøve potevoks.
Alle mine har iøvrigt også dækken der også dækker på maven...
jul 2008
Tja.. Jeg vil i hvert fald tænke over det.. Meeko har nu en del underuld så tror nu ikke han fryser. Det er bare virkelig upraktisk med isklumper i pelsen, og det irriterer ham en del.
jul 2008
Vildt !
Jeg bruger også potevoks på Meeko, er faktisk lige begyndt at give ham det igen. :o)
Hmm, får nu mere og mere lyst til at prøve et dækken, og se om han synes om det. Men han er jo langhåret og har godt med underuld ?
jul 2010
Layney har også underuld og semi-lang pels og hun trives med dækken. Du kan jo bare købe et tyndt et, hvis du mener et vinterdækken er for meget. De findes jo i tusindvis af modeller og typer...
jul 2010
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Ja vi med hunde der har mere eller mindre spidshundepels har det nok nemmere. Her er det faktisk kun burrer, tidselkugler og burresnerrer der sætter sig fast.
Synes nu ikke min hund har haft problemer med salt på poterne. Hvis der er saltet, får hun bare skyllet poterne når vi kommer ind, og de har aldrig virket tørre eller sprukne.
jul 2008
Ej hvor er det rart at vide.. ! Det vil jeg helt sikkert undersøge noget nærmere. Jeg havde slet ikke tænkt over det. og ved ikke ret meget om dækkener, så vidste faktisk ikke at der fandtes så mange slags.
Mange tak for infoen.. Jeg skal se på det
Efterår er skønt ..... men