884 visninger
|
Oprettet:
I marked :'( {{forumTopicSubject}}
Så sidder jeg lige og kigger i marked, og så dukker denne skønne hund op som skal sælges fordi ejer venter barn om et par uger!
Denne hund er ikke engang fyldt et år endnu, gør den først i næste måned, hvorfor vente med at gå af med den til sidste øjeblik ?
Hvorfor overhoved anskaffe sig en hund, når man er i den alder hvor man vil have børn, og man ikke mener man har overskud til begge
Havde jeg haft pladsen til den 3 hund, så havde jeg snuppet ham .... og så skulle jeg lige blive tryg ved lige netop den race *gg*
Jeg håber da den finder et blivende hjem hurtigst mugligt.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og GODT de skiller sig af med hunden mens den er ung og barnet ikke er kommet til verden endnu..
Det næste håb er, at de ikke anskaffer sig en ny i håb om, at det bare var den første, de ikke havde overskud til.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Jge ved ikke hvad folk tænker på når de anskaffer sig en hund, men det er ihvertfald IKKE hundens ve og vel.
Den undskyldning med at man skal ha et barn, er den dårligste jeg har hørt, jeg købte selv en hvalp 1md. før jeg fandt ud af jeg var gravid "i sin tid" og det fungerede fint selvom hvalpen var teenager-fræk ;o) da min datter blev født, også da nr.2barn kom 11 mdr.efter datteren og hunden "næsten" var blevet voksen, forløb alt bare som på skinner.
Men jeg kan da godt se at det er lettere bare at skaffe sig af med "kræet" så man ikke skal gi babyen tøj på hvergang hunden skal luftes, vel at mærke hvis man er enlig.
Dovenskab og ubetænksomhed er "farlige" sygdomme ISÆR for de stakkels hunde hvis ejere "lider" af dem.
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 94
og har hunden med i leg. det har vi ihvertfald ikke haft problemer med, men nu ved jeg så heller ikke hvad det er for en race..
aug 2006
Cookie - har du overvejet, at det ikke nødvendigvis er en undskylding, men en begrundelse?
Og hvorfor skulle man dog have undskyldninger for at skille sig af med en hund? Man gør det, og så er den potte ude...
dec 2007
Jeg syntes bare at "de nye/unge voksne" er alt for kolde i "bagdelen" overfor de hvalpe som de ÆLSKEEER højre end ALT i verden, i de første 2-4 uger efter købet, end dengang da jeg f.eks var "ny etableret".
Forskellen er bare at dengang skulle alle og enhver ikke "smykke sig" men titlen "Hundeejer", som jeg syntes er lidt for meget på mode idag.
dec 2007
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Det jeg er mest forarget over at at de skiller sig af med den et par uger før termin .... hvorfor først nu ?
Hvorfor lade en hund falde til, for derefter at sælge den.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
jeg giver jer ret der er for mange omplaceringshunde og de fleste kunne have været undgået.
men er der nogen der ved hvorfor hun først vælger at sælge nu? eller hvorfor det pludselig er blevet et problem hun er blevet gravid?
hvor mange af jer ventede bevidst med at få hund til i havde fået alle de børn i skulle have, eller bare det første!?
dec 2007
Dem der har skaffet sig af med deres hund pga.forventet fødsel ønsker nok bare ikke at tale højt om det "I de fleste tilfælde".
Men jeg tror også at har meget med vores alder og opdragelse at gøre, jeg er fra den tid hvor man ikke bare "kasserede" hverken børn eller hunde fordi der var problemer på hjemmefronten, dem taklede man for alles bedste, self. slog det fejl ind imellem, men ikke så tit som det sker idag.
Idag sælges el.aflives hunden, og børnene ryger til fosterfamilier, det skal ikke forståes på den måde at jeg mener at det KUN er en dårlig ting, men det virker på mig som om at "unge idag giver alt for hurtigt op".
Beklager som sædvanligt hvis jeg roder lidt rundt i sagerne, for som mange af jer ved, så virker min morgenkaffe IKKE endnu. ;o))
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
I langgt de fleste tilfælde hvor folk gør en indsats, kan barn og hund jo godt fungere. Og vil man ikke det, så må man lade være og anskaffe sig hund.
aug 2006
Jeg har det sådan, at har man ikke tid/lyst/rum/lejlighed til at gøre det optimale for hunden, så skal man ikke for at gøre andre tilfredse eller leve op til et eller andet usynligt krav om at have gjort hvad man kunne (hvilket er et bundløst hul herinde), man skal bare finde et nyt hjem til hunden og det kan kun gå for langsomt.
Der er i mine øjne ingen grund til hunden skal gå på kompromis længere ned nødvendigt. Bevares, det kan da være miraklet sker, og familien bliver forenet og alt er lykkeligt, men chancen for det er nok ikke så stor - og det er hunden der betaler prisen for det.
Et andet hjem, fluks...
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
hvis man havde gjort sig selv OG hunden den tjeneste at spørge sig selv: "hvad nu HVIS jeg blir gravid....?"
jeg mener det jeg skrev... de sku ikke have haft hund i første omgang.... :-S
dec 2007
aug 2006
Igen - man kan ikke vide, hvordan det er at stå i en situation før man har prøvet det. Og der skal dælme være plads til at indse, at man har taget fejl.
I marked :'(