{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

hmm parringer i markedet {{forumTopicSubject}}

jeg synes det er utroligt alle de hunde der står til parring for tiden

har især lagt mærke til nogle grand danoise på kun 1 år som står til rådighed.

hunden er jo slet ikke færdig udviklet ???

tænker om folk lige har lidt økonomisk krise og lige synes de kan blive rige ved at sætte deres tavleløse utjekkede grand danoise til parring til den nette sum af 3500 eller en hvalps pris

man tænker jo slet ikke på hunden men er egoistisk!!!

synes der er flere og flere der sætter alt for unge hunde til parringer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hmm parringer i markedet
  • #1   17. okt 2010 gad vide hva jeg kan få for en parring med min 17 måneder gamle dreng, han er godt nok en blanding men dyrlægen siger han er sund og rask ;)kan vel godt nå et par ture inden han skal kastreres.... (ironi kan forekomme)

• #2   17. okt 2010 jeg er helt enig med at det ku være fedt med en sådan rubrik

jeg ved godt man kan lade være med at bruge dem men der er jo altid nogle som alligevel går med til det

synes det er utroligt man bare lige udnytter hunden til at tjene lidt ekstra penge...

• #3   17. okt 2010 amalie jamen det er jo det jeg mener der er også en del der har blandinger derinde

gud hjælpe mig har jeg abboneret på en annonce for at følge lidt med fordi der var en der havde kommenteret på at hunden var for ung... ejer skriver at hun har snakket med en dyrlæge som siger både tæve og hanhund er klar så snart de er fyldt 1 år. hun siger også at hun har snakket med en dyrehandel(man kan jo ikke ligefrem bruge en dyrehandel som argument)

• #4   17. okt 2010 1 år jamen det har min jo for længst overskredet, lige før han måske er for gammel... skynder mig at oprette en annonce smiley

• #5   17. okt 2010 kan se du har en tæve... du siger bare til hvis du mangler en lille fyr smiley
    størrelses forskellen er vel under ordnet

• #6   17. okt 2010 haha jeg har jo flere tæver men bertha blir 1 år her til december så er hun jo klar til hvalpe der

• #7   17. okt 2010 Jeg har lige læst at 1 hundeår svarer til 15 menneske år.
    En 15 årig kan da sagtens blive far. Jeg forstår ikke hvad jeres problem er?

/sarcasm

• #8   17. okt 2010 årh en måned eller 2 fra eller til gør vel ingen forskel... vi kan ligeså godt starte nu, så kan de også få en chance for at øve sig

• #11   17. okt 2010 15 årig kan også blive far..... det var for sjov ikk????

• #12   17. okt 2010 Jo... Jo det var for sjov

• #13   17. okt 2010 Jeg har set, på et andet site, en Amerikansk Bulldog på 9 mdr. søge en hanhund til hendes hvalpe : O Det synes jeg er sygt ! Stakkels hvalpe og tæve. Men hun vil jo helt sikkert gerne være mor ; )

Tror også folk tænker at det er let tjente penge ved at få hvalpe og lave dem. Det ville en uviden hundeejer som jeg jo tro. Men kan da godt se på de tråde der bliver oprettet herinde, at det ikke hænger sådan sammen. Man lærer noget nyt på HG hver dag.

Er der egentlig regler få at få og lave hvalpe mht. alder ?

• #14   17. okt 2010 Sorry, det var en Amstaff ikke AB : ) Men derfor er det stadig ikke okay !

• #15   17. okt 2010 Marianne - Jeg ved ikke om der er regler som sådan, men da jeg købte min tæve fra opdrætter skrev jeg samtidig under på at hvis hun skal have hvalpe skal hun minimum være 15 mdr... Det lyder nu også lidt tidligt i mine ører, jeg mener jeg har hørt at det er bedst at de først får hvalpe når de er 2-2½ år, men jeg er ikke ekspert smiley
    Men synes faktisk det er rigtig fornuftigt fra opdrætters side at sætte en nedre grænse! smiley

• #16   17. okt 2010 Forresten... Søger en Amstaff-ejer en hanhund så tæven kan få hvalpe? Er det bare mig eller er det ikke en af de forbudte racer? Har ejer totalt mistet jordforbindelsen da han/hun syntes at det var en god idé at få hvalpe, der teoretisk skal aflives ved fødslen?! :-S Ak ja, den sidste idiot er ikke født endnu...

• #17   17. okt 2010 Det har jeg også skrevet under på ved Bella. Ved faktisk ikke hvorfor, var kun 16 så havde ikke forstand på det ; ) Men hun har så heller aldrig haft hvalpe og skal heller ikke. Trods at der rent faktisk er flere inkl. opdrætter der vil have hvalpe efter hende. Men det kan folk sagtens komme og sige og så bagefter fortryde. Tror bare ikke det der hvalpe-halløj er mig og har da slet ikke forstand på sådan noget : ) Men jo det er rigtig godt at opdrætter sætter en grænse.

Kan bare ikke forstå at tavle forbund ikke gør noget mere ud af at oplyse omkring avl. Og måske gøre det til en regel at man IKKE må bruge sin tavle-tæve på en tavle-løs han og omvendt. Derfor kan man jo stadig godt lave blandingshvalpe. De fleste der sætter deres hunde til rådighed er typisk blandinger eller tavle-løse ægte hunde. Og de har jo ikke et forbund i ryggen hvis der opstår problemer med hvalpe osv.

Du har helt ret, Amstaff er en listehund. Og ja det er lige præcis det ejer søger. Blev også godt sur, men det hjælper desværre ikke at forklare folk hvor dum en ide det er. Deres eneste forsvar de har er at vi også køre for stærkt på vejene :S

• #18   18. okt 2010 Jeg troede at 1 hundeår svarede til 7 menneskeår.. Dét har jeg altid fået at vide!
    Hvad er det rigtige? Synes 15 år lyder af virkelig meget..

• #19   18. okt 2010 Altså. Mine hunde har altid opført sig som teenagere når de har været omkring 1 år.. Ikke som små børn (hvalp om man vil), men det har dine måske?

• #20   18. okt 2010 Tja.. De har ihvertfald ikke opført sig som en 75-årig når de var 5 år!?
    Hvis man gik ud fra, at en hund bliver 12 menneskeår (som jo er ganske normalt), betyder det altså at den bliver 180 hundeår (12x15 år)! smiley
    Så passer det da noget bedre med de 12 menneskeår og 84 hundeår (12x7 år)!

• #21   18. okt 2010 Ann-sophie... http://www.hundeleksikon.dk/hundensalder.html
    ved ikke rigitg om jeg syns det giver nogen mening

• #22   18. okt 2010 Amalie - Super, dét gav god mening! Ud fra dét, kan konkluderes, at det variere gennem hele hundens liv :o)

• #23   18. okt 2010 det var godt smiley fik ikke lige prøvet dem alle igennem....

Kommentér på:
hmm parringer i markedet

Annonce