{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Snak pænt til hinanden! {{forumTopicSubject}}

Kan simpelthen ikke forstå mange folk herinde IKKE kan tale pænt til hinanden - Personer der mangler råd og vejledning opretter et forum, men inden der er gået et kvarter er alle oppe og diskutere! HVORFOR?

Selvfølgelig er der delte meninger i hvert hjem, men jeg vil lige påpege at det IKKE er sjovt at logge ind og læse om de råd der er kommet, hvor det så ikke er råd, men folk der mundhugges!

Tal så pænt til hinanden - det skulle jo gerne være en glæde for ALLE at logge ind smiley

Hvad mener I ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snak pænt til hinanden!
  • #1   19. okt 2010 Det er et debat forum så det høre osse med (lige så mange næse lige så mange holdninger) ...syntes at sjargongen er for det meste fin

• #2   19. okt 2010 Synes du har fuldstændig ret... Lidt dobbeltmoralsk for vil indrømme jeg godt kan blive lidt hidsig når folk rakker mig ned i stedet for at give mig råd og så giver jeg altså igen.... Man burde ikke synke så lavt, det ved man jo egentlig godt, men det er svært når folk vælger at tale dårligt om en i stedet for at give et råd når man har brug for hjælp... synes der er mange som dømmer folk med det samme så snart de spørger om noget...
    Rigtig mange af os kunne godt lære at være lidt mere diplomatiske og stoppe med at dømme så meget når man jo egentlig ikke kender folk...

• #3   19. okt 2010 Vi skal også huske at en stor del af kommunikationen går tabt når man kun kan skrive til hinanden.. Og oven i købet til personer man aldrig har mødt IRL.
    Nogle ting opfattes måske anderledes end det er ment.

Mange emner her vedrører det der står de fleste på siden nært.. Og passionerede mennesker bliver let revet med.

Det undskylder naturligvis ikke for dårlig opførsel, men jeg synes nu faktisk der langt hen ad vejen bliver holdt en god tone her.

• #4   19. okt 2010 Enig!

• #6   19. okt 2010 Ja, folk kan godt være noget "lede" over for hinanden, og glemmer nogen gange den pæne tone. Problemet kan også være at trådstarter ikke får medhold og ynk i sin tråd, og derfor bliver tvær, sådan skal det jo heller ikke være. der er ikke noget galt i en god debat, så længe tonen bliver holdt pæn.

• #7   19. okt 2010 Jeg er helt enig. jeg spurgte fx om der var nogle der kendte en butik som solgte neonskilte, som skal bruges til cirkus (hvilket jeg ikke havde skrevet), og så fik jeg spørgsmålet tilbage om jeg var luder og havde budel osv.. irriterende folk.. men ja også omkring hundene, der har jeg da også oprettet forumer i ny og næ og nogle gange bliver det en krig mod to personer som syntes den anden har et forkert synspunkt.. slap af og kom videre..

• #8   19. okt 2010 Cindy : Fandt du så ud af hvor man kan købe neonskilte ?

• #9   19. okt 2010 J K:
    Ja det er nemlig det jeg kan... Hun rakkede mig ned på det groveste uden overhovedet at vide havd hun talte om... Jeg skrev en pb til hende hvor jeg sagde at jeg bestemt ikke mente det var på sin plads at rakke folk ned på den måde om noget som slet ikke havde med tråden at gøre... hun skrev aldrig tilbage... Måske hun forstod pointen???

Men ja mange skriver bare for at provokere og spille smart og det synes jeg ærlig talt er langt ude.... Det er muligt de ved noget vi andre ikke ved, men hvorfor skriver de det så ikke pænt og brugbart så man rent faktisk kan få noget nyttigt ud af deres viden...

• #10   19. okt 2010 Enig!
    Jeg har tit været med i de mest mærkelige og stride debatter herinde.. Ved ikke hvorfor jeg tit skal stå for skud. - Derfor deltager jeg ikke i meget seriøse tråde længere.
    Fik endda engang en besked om en gruppe jeg ku være med i, fordi vedkommende havde bemærket at jeg tit blev hakket på........

• #11   19. okt 2010 Pia:
    Nårh det er faktisk lidt synd for dig.... Men ja det er utroligt at man ligefrem skal holde sig væk for ikke at stå for skud....

• #12   19. okt 2010 Maria, fik engang en meget lav kommentar i hovedet om min døde hund.. Dér så jeg simpelthen rødt. Og har gudskelov glemt HVEM der var så ondskabsfuld at fyre det lort af.
    Nogle mennesker kan bare ikke tåle at diskutere.. Og dem har jeg sku næten mere ondt af.

• #13   19. okt 2010 Staveplade til mig.. Næsten* smiley

• #14   19. okt 2010 Ja man undrer sig over at nogle kan være så ondskabsfulde at ramme en på så ømme punkter.... At de ikke har bare en lille bitte smule sympati og empati altså... Men dem skal der jo også være plads til... Bare surt når det er på vores andres bekostning....

• #16   19. okt 2010 Ja de burde jo holde sig langt væk fra tråde hvor de ikke kan styre deres temp smiley det er min mening.

Jeg lavede også engang en tråd i stil med denne.. Straks fik man kastet i hovedet at man selv lagde op til ballade ved at lave en sådan tråd.
    Er virkeligt utroligt de ikke selv kan se at man faktisk prøver at undgå sådan noget.

• #19   19. okt 2010 J K:
    ok det var derfor jeg aldrig hørte mere til tråden hehe.... Ja hun var sgu godt nok underlig altså...

Maj-britt:
    Alle har deres meninger og det er også helt i orden, men der er forskel på at have en mening og give konstruktiv kritik som J K også siger og så decideret rakke folk ned på det groveste....

• #21   19. okt 2010 Maj-britt:
    Ligesom der er nogle der bare ikke kan tale pænt til andre er der jo selvfølgelig også nogle som ikke kan klare at få kritik... Og ja så kan man da godt blive lidt irriteret over at de ikke forstår hentydningerne.... Men tror også mest tråden drejer sig om dem der bevidst og med det samme bare rakker folk ned uden at det har noget som helst med tråden at gøre som sådan... Tror mere det er der folk mener der er et problem...

• #22   19. okt 2010 Maria og JK

Jeg kan ikke lade være med at lægge mærke til, at I to går ind i en tråd, som handler om at tale ordentligt til hinanden, og det eneste, I åbenbart kan finde ud af her, er så at bagtale en 3. person bag vedkommendes ryg.

• #24   19. okt 2010 Tina og Alex N : jeg fandt nogle på ebay istedet smiley

• #25   19. okt 2010 Men ingen ved jo hvem vi snakker om.... Det er jo pointen i at komme med eksempler på at man er blevet dårligt behandlet... Ellers giver tråden jo ingen mening, hvis man ikke kan finde nogle eksempler på det.... vel? smiley

• #26   19. okt 2010 Maria -

Jeg er ikke enig i, at din og JK´s meningsudvekslinger over flere indlæg i denne her tråd er "at give eksempler" .. jeg læser det som en chikane og bagtalelse af en bruger herinde fra.

Den bruger må jo føle sig mindst ligeså dårligt behandlet, som du påstår du er blevet, ikke ?

• #28   19. okt 2010 Ingen ved jo hvem vi snakker om... udover personen selv, som ikke er her.... De andre der er kommet med konkrete eksempler bagtaler jo mindst lige så meget... men ja jeg vil heller ikke kalde det bagtalelse...Vi kommer alle med eksempler på at vi er blevet virkelig dårlig behandlet af andre, og det er det hele denne tråd handler om... Jeg kan ikke se at jeg og J K gør det anderledes end de andre.... Men igen, hver sin mening...

• #29   19. okt 2010 Maria -

Ja, hver sin mening smiley

Jeg kan nu sagtens få øje på forskellen på at du og JK sidder og omtaler én enkelt person (som så ovenikøbet iflg dig ville være klar over at det er vedkommende I taler om) - og så til Stephanie, der beskriver hvordan hun har fået tilsendt "nogle pb´er" ...

• #31   19. okt 2010 J K, det må du virkeligt spørge de personer om, som ikke respekterer når andre er af anden mening :O)

Det har typisk været i debatter hvor folk har været ekstremt grove i munden når det kom til muskelhunde, eller debatter om tavle eller ej. Der syns jeg simpelthen folk er noget så forfærdelige at høre på.

• #33   19. okt 2010 J K, ja somregel sådan nogle debatter smiley
    Fik endda fyret i hovedet at jeg ikke burde udtale mig godt om tavleløse hunde, når jeg selv havde en der måtte aflives pga vanskeligt sind smiley - Det blev bare skrevet meget grovere. Det er lige at blive en tand for personlig og ondskabsfuld i en debat vil jeg mene.

Kommentér på:
Snak pænt til hinanden!

Annonce