{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

kræsen hundehvalp? {{forumTopicSubject}}

Hejhej allesammen.. jeg skiftede min hvalp fra royal og til eukanuba foder, nu har han så fået eukanuba i noget tid, og hans pels er rigtig lækker blank af det - MEN- han gider altså ikke rigtig at æde det. Og på det sidste har det været helt galt, han spytter det simpelthen ud hvis jeg prøver at give ham dem som godbidder.

Kan det passe at han simpelthen bare ikke kan lide foderet? For så vil jeg da gerne høre alternativer til andet godt foder, som har haft success hos jeres hunde's smagsløg smiley hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kræsen hundehvalp?
  • #1   21. okt 2010 Nova gider heller ikke ha hendes foder som godbidder. Det er sgu for kedeligt, syns hun!!!
    Hvis hun i perioder ikke rigtig gider hendes mad, så tar jeg en skefuld leverpostej, i en dyb tallerken, lidt vand ved, varmer det i mikroovnen og rører det til en "lækker" tynd masse og blander det i hendes foder, og SÅ forsvinder det.
    A38 kan også hjælpe det på vej.
    Jeg gør det ikke hver dag, slet ikke....men indimellem, hvis hun ikke lige viser den store intersse for det.

    Ang din hvalp. Spiser han det slet ikke, eller er det kun, hvis det blir tilbudt som godbidder?????


  • #2   21. okt 2010 Elmer gad heller ikke sin hvalpekost .. han rørte den knap de første 5 dage til trods for at der var en anden hund der spiste lige op af ham, og han har ALTID været den i kuldet der kastede sig over maden og det var den samme kost han fik . Jeg skiftede til at BARF og har den bedste hund....

    Mit råd : Gider du selv spise det samme kedelige intet sigende mad hver eneste dag? mit gæt : Nej tror jeg ikke..

    Prøv et nyt mærke... Orijen er super lækkert og ellers er der det nye Nöw! smiley
    Samt Acana laver også udemærket tørkost smiley


  • #3   21. okt 2010 Maibritt: Det var en idé. Jamen han spiser det slet ikke nu, han kigger bare på sin mad,og så op på mig somom jeg er idiot, og går.

    Anne Louise: Nej, men vi taler om mindre end 3 uger han har fået det her foder smiley Barf er ikke en mulighed for mig.. Men tak for tips, jeg vil da helt sikkert lige undersøge de foderprodukter du nævnte der smiley

    - Jeg bruger stegt ren kylling til godbidder når det er muligt smiley



  • #4   21. okt 2010 Nå, jeg har blandet lidt kyllling op i det, og nu spiser han det, men det skulle da helst ikke være sådan at han skal bestikkes til at spise det.. jeg ville gerne finde noget som han godt kan lide..



  • #5   21. okt 2010 Charlie havde også en periode hvor han ikke gad sit mad. Han kunne godt gå i et par dage hvor han stort set ikke snuste til det. Men kunne han hugge kattens foder eller en godbid så var det en helt anden sag. Så bare rolig. Der behøver ikke at være noget galt med hverken hund eller foder. Hvis altså hvalpen ikke er helt lille endnu for så er det jo nok bedst at den spiser.

  • #6   21. okt 2010 Jeg er ikke fan af at blande noget i maden fordi det betyder at hunden ofte forventer det resten af sit liv. Jeg ville simpelthen finde et foder med flere smagsvarianter inde for samme mærke. Zena er også enormt kræsen, og ofte bliver hun træt af foderet efter en poses tid (5 kg/2,5 måneder). Hun er så kræsen at hun ikke engang gider at spise kylling hvis det er for tørt smiley
    Det eneste foder der virkelig virker for Zena er Wolfsblut. Jeg køber en sæk med 2 kg og når den så er slut skifter jeg smag f.eks. fra Blue Mountain til Green Vally. Det er virkelig et hit!
    Og så kan jeg godt lide tanken om at det er Kornfrit, ikke indeholder hormon- og konserveringsmidler (BHT/BHA/Ethoxyquin), der er ingen kunstige farve- eller smagsstoffer, ingen affaldsprodukter, genbrugsprodukter eller bi-produkter, fri for transfedtsyrer (fedt der dræber), og garanteret fri for lagermider…


  • #7   21. okt 2010 Anja F;
    At skifte foder-variant efter hver pose er for mig at se nøjagtigt det samme som at "forkæle" hunden med leverpostej osv hver dag...Her bliver hunden da i dén grad også vænnet til, at der bliver skiftet smag, hvis man kommer til at "kede sig" mht smag osv....

    Hos os er der tale om at der bliver blandet en frikadelle fra aftensmaden i, hvis der er en til rest...eller at der indimellem bliver puttet leverpostej i.
    90 % af tiden spiser hun tørkosten som den er.

    TrineP; Der er diverse foderprodukter, der har en "forkælelses-variant.
    Bl.a JOSERA, som vi fodrer med. I deres FESTIVAL-variant, kan man blande vand i, og så kommer der en lækker "sovs" i foderet.
    Deres HIGH ENERGY har en noget højere fedt-procent og har (ifølge vores hunde) en noget mere spændende lugt smag, hvilket tydeligt ses, når det er dén spand, der bliver åbnet for. Vi brugte denne til vores hanhund, når han skulle fedes op efter løbetid, hvor han ikke kunne holde sulet på kroppen...


  • #8   21. okt 2010 Maibritt, du har måske ret, men for mig er der stor forskel. Vi har ikke sådan noget som leverpostej i køleskabet fordi ingen af os smører madpakke, og rester fra aftensmaden vil heller ikke altid kunne bruges fordi vi er glade for stærk mad. Derudover lever vi meget impulsivt, og ofte ved vi ikke hvad tid på aftenen vi er hjemme. Så er det meget nemmere at tage en pose med tørfoder med, end det er at skulle medbringe tørfoder og ”noget lækkert”.
    Dertil kommer at Zena hurtig bliver for tyk fordi hun i forvejen er kraftigt bygget. Det er meget lettere for os at holde vægten på hende når hun kun får sit tørfoder smiley


Kommentér på:
kræsen hundehvalp?

Annonce