surt opstød..træls oplevelse hundeskov {{forumTopicSubject}}
Sikken herligt vejr det er i dag. En god tur i hundeskoven (kattebjerg ved kirkendrup uden for odense) vil være sagen. Som jeg færdes i til hverdag
Startede såmænd også fint indtil man støder på en mand der ikke vil hilse, står og stirrer dumt på sin hund(dalmatiner).
Min hund ,Freja, lunter forbi dalmatineren og da hendes ryg er helt blottet springer den op og bider freja i ryggen. Heldigvis får den kun fat i pelsen, MEN freja bliver så forskrækket hun underkaster sig og ligger sig på ryggen. Dalmatineren bliver bare ved. Skynder os at få skilt dem ad. Manden tager sin hund i halsbåndet og trækker den væk fra min. Lidt for blidt efter min smag. Han skælder hunden ud på en sukkersød ligegyldig måde ,"føj, hvad var det" at jeg blev temmelig HARM!
Imens går jeg lidt væk og undersøger Freja på ryggen og maven. Ingen skrammer. Pyyha.
Vender mig rundt.. GUDØME om manden ikke er stukket AF!! Midt ude i en hundeskov.. Der var vidner på...
Der blev jeg edderspændt rasende!! Havde da lige et par ord at fortælle vedkommende om hvordan man holder hund i en hundeskov.
Så jeg blev en time ekstra i hundeskoven for at være sikker på hun ikke havde lidt overlast..Der var lidt i starten, men så mødte vi nogle vi er vant til at følges med, så var alt godt igen.
Jeg frygter bare lidt næste gang vi møder en dalmatiner..
jan 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
Uheld kan ske, men synes det er mega ufint gjort bare sådan at stikke af..
Nu er jeg kendt med dalmatinerer..Og har ikke noget ondt at sige om dem bortset fra nu kender jeg et dårligt eksempel. Desværre.
Men næste gang jeg kommer der ud og jeg støder på ham, så vil jeg da lige høre om hvorfor han stak af bare sådan.
Skal siges det var en ruhåret hønsehund dalmatineren væltede rundt. De plejer ikke at være så lette at tumle, men når det kommer bare ude af det blå, så bliver man overrasket. Både hund og fører.. Tror han havde set det komme.. men hvorfor så ikke sige noget i retning ala : vent lige lidt. Skal ha min hund i snor..
jan 2009
jan 2009
Træls...
Men ja jeg vil lige holde øje med det. Tak for info^^
jan 2009
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hunden lærer jo altså ikke at det den har gjort er forkert, ved at han er hård ved den.
At den så ikke burde være i en hundeskov i første omgang er self en anden sag.
Og self burde han have sikret sig at din hund ikke var kommet til skade inden han forlod stedet.
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
jan 2009
jan 2007
Hvad havde hans hund lært af det? Handler det ikke mest om at man som ejer af det forurettede hund, havde haft en bedre følelse hvis den anden hund havde fået en ordentlig balle?
Jeg mener ikke at problemet er at der ikke blev talt hårdt nok til dalmatineren. Det havde ikke gjort hverken fra eller til, om så den havde fået nok så hård behandling.
Den burde i første omgang slet ikke være i en hundeskov, hvis ikke den bryder sig om andre hunde.
Og ejer burde blive på stedet og sikre sig at alt er ok -men kunne man forestille sig at han bare gerne ville ud med hunden før det gentog sig? Ikke for at forsvare ham eller noget -blot en tanke.
Og med det sagt, så stemmer jeg i med Maj-Britt -jeg har været i hundeskoven med mine hunde enkelte gange, og kommer der stadig en sjælden gang imellem, men det er så på tidspunkter hvor jeg så vidt muligt ikke møder nogen.
Jeg synes sjældent hundeskovsmøder er særligt positive fordi man netop møder hvad som helst, og ofte en meget stor flok hunde på en gang.
jan 2009
Færdes tit der ude og har gjort det siden sidste år. Jeg følges tit med folk i grupper.. Ingen problemer.
Der har sjældent været sådan nogle uheld.. og pludselig et her i søndags og nu min i dag.
Jeg er glad for at min hund kan få noget luft under vingerne og tuller rundt og pjatte med dem som hun synes om, så alternativet bliver at jeg holder mig langt væk og venter indtil andre ejere passerer med deres hunde.
Det var første gang jeg så ham med dalmatineren der ude..
Det er svært at bestemme hvornår jeg kan komme i hundeskov når arbejder om dagen. Så er der kun eftermiddag fra kl 16 og inden det bliver mørkt.
jan 2009
Hvordan ville i have handlet. Hvad er den korrekte måde. Hvordan tackler du din hund, som lige har bidt hul på en anden ejers hund?
jan 2009
Freja skal til dyrlæge i morgen og så må jeg få fat på ejeren af dalmatineren
jan 2007
Men det har jo ikke meget at gøre med om manden taler hårdt til sin hund. Det havde jo hverken gjort fra eller til om han havde givet den en ordentlig skideballe, udover at det måske kunne have tilfredstillet dig.
Og jeg synes da i øvrigt ideen med hundeskove er fantastisk. Jeg synes det er alletiders med et sted hvor ens hund kan få lov at løbe løs.
Problemet er jo bare at 90% af de folk der kommer der ikke har styr på deres hunde, og at folk ser hundeskove som hundelegepladser hvor enhver kan slippe deres hunde og lade dem gøre som de lyster.
-og det er faktisk ikke det de er beregnet til. De er lavet for at de der har styr på deres hunde kan gå en tur i skoven uden snor. Og skulle man så have lyst, kan man jo lade hunden hilse på dem man møder hvis altså de osse har lyst.
Det er bare ikke sådan de fungerer i praksis, hvorfor jeg har valgt at holde mig væk, med undtagelser af sære tidspunkter (osse efter mørkets frembrud) hvor vi kan gå der for os selv.
jan 2007
Min hund får ikke ballade over det, eftersom jeg ikke mener det løser noget når først skade er sket.
Vil jeg skælde ud på nogen, kan jeg jo så passende skælde ud på mig selv over at lade det komme dertil at min hund springer på en forbipasserende.
jan 2007
Men TS lægger jo selv vægt på at ejer altså talte alt for pænt til sin hund.
Og når først hunden er fjernet, er det jo i øvrigt fuldstændigt unødvendigt at råbe af den
jun 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 74
surt opstød..træls oplevelse hundeskov