{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Slikker sine underben- labrador {{forumTopicSubject}}

Belli slikker tit sine underben, når han ligger og slapper af. Man kommer jo umiddelbart til at tænke svamp, men der er ingenting at se. Jeg siger en lyd for at afbryde ham, og så stopper han med det samme og sukker dybt. Han får ros med det samme han stopper.
Det sidste kunne jo tyde på at det er en dårlig vane, (eller at han bare gør det, får at få opmærksomhed ?). Men nu stopper han ikke længere med det samme, når jeg siger lyden.

Jeg har netop skiftet foder på ham, og jeg synes faktisk at det er blevet værre.
Jeg tænker lidt om det måske kunne være en mild form for allergi ? Jeg overvejer lidt, om jeg skulle prøve at sætte ham på allergifoder, og se hvordan han reagerer på det ?

Han gjorde det også hos forrige ejer, og det startede efter en brækket ulvetå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikker sine underben- labrador
  • #1   31. okt 2010 Jeg har en Pomeranian, som også kan slikke poter så hårerne forsvinder. Min dyrlæge gav mig dette råd: spray poterne med en stærk parfume, og hvis den holder op med slikkeriet, ja så har det bare været en dårlig vane.

• #2   31. okt 2010 Det lyder godt nok ikke særlig sundt at spraye med stærk parfume?? Det kan den da ligeså vel få en allergisk reaktion over..

• #3   31. okt 2010 ej ok.. man kan da ikke spraye sin hund med det.. tænk hvordan det må føles på hud, som måske allerede er irriteret.... dårligt råd.
    Tænker først dårlig vane.. Elmo gør det til tider, og som dig stopper jeg ham. Hvis der intet er at se, så ville jeg se tiden an.. og se om det kan stoppes med nej.
    Derefter kan man overveje foderskift.. evt. uden korn.. Hills z/d.. eller lign.

• #4   31. okt 2010 Jeg har en sviger famillie som gjor det samme. De fik at vide det enten kunne være kedsomhed eller allergi. Men det behøver ikke at være over for foder det kan være noget andet der hjemme.
    Man må heller ikke bare skifte foder hele tiden. og lige for at komme ind på louise forslag så får Hills rigtigt dårlig omtale med deres mad for der er altid nogen prukter i som er dårlig for hunden. f.eks. korn og biprodukter. Men ved godt det er en jungle at finde ud af hvad man skal købe af foder. Jeg anbefalder Tholo da jeg syntes det er godt.
    det kan købes på hundebixen.dk og snak med dem om at få evt nogen prøve poser.

• #5   31. okt 2010 Casper.. ja men det kræver så du tjekker lige præcis det foder jeg nævner.. Z/D er alt i foderet spaltet og netop godt for at undersøge for foderallergi... og ud over det, så er jeg hverken til Hills, RC eller mange andre mærker.... men lige netop ved allergi og hudproblemer der kan Z/D bruges.

Ellers hælder jeg til BARF, Wolfsblut, Acana, Oriijen....

• #6   31. okt 2010 Tak for svar !
    Jeg er netop gået over til Hills....
    Dette fordi han skulle ned i salt i foderet, og det var det, der indeholdt mindst indhold af salt jeg kunne finde.

Jeg giver det lige et par uger mere, og hvis det stadig bliver værre, så ved jeg at det er det.

Han slikker ikke pelsen af, så slemt er det slet ikke.

Kommentér på:
Slikker sine underben- labrador

Annonce