EB steriliseret EB steriliseret
Min Whiskey blev steriliseret i foråret (pga livmoderbetændelse), og jeg syntes hun har ændret sig meget siden. De første to måneder sov hun næsten uafbrudt, dyrlægen sagde at der desværre er nogle få tæver der reagerer negativt på at blive steriliserede og at det nogen gange er permanent, nu er det noget bedre, men hun er absolut ikke som hun var inden. Desuden syntes jeg hun er blevet meget mere hudfølsom og har tendens til at få røde folder (hvilket hun aldrig har haft før) og lidt ikke-lugtende udflåd fra skeden. Inden hun blev steriliseret var hun meget legesyg og altid glad, og nu er hun nærmest en gammel kone.
Overvejer lidt at prøve hormonbehandling... nogen der har erfaring med dette? Eller med steriliserede tæver?
Og skulle måske lige tilføje, blodprøver fine. Hofter og albuer fine, kun lidt gigt i ryggen som hun får smertestillende, glucosamin og j/d for.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Whiskey var så pænt syet at jeg var helt forundret, ikke andet end en rødlig streg at se.
Dyrlægen har tjekket hende igennem, og der er ikke noget fysisk galt med hende, vi snakkede for et stykke tid siden om at hun kunne prøve at få hormoner, de samme man giver til tæver der bliver inkontinente efter sterilisation.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
okt 2009
Whiskey virker heller ikke syg overhovedet, men inden hun blev steriliseret havde hun mere energi og var mere legesyg. Jeg tror dyrlægen har ret i at ændringen skyldes hormoner.
okt 2009
Hvis ændringen var kommet over en periode og havde været hendes naturlige aldring, ville jeg heller ikke overveje det overhovedet.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
okt 2009
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.412
okt 2009
EB steriliseret