519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

EB steriliseret EB steriliseret

Min Whiskey blev steriliseret i foråret (pga livmoderbetændelse), og jeg syntes hun har ændret sig meget siden. De første to måneder sov hun næsten uafbrudt, dyrlægen sagde at der desværre er nogle få tæver der reagerer negativt på at blive steriliserede og at det nogen gange er permanent, nu er det noget bedre, men hun er absolut ikke som hun var inden. Desuden syntes jeg hun er blevet meget mere hudfølsom og har tendens til at få røde folder (hvilket hun aldrig har haft før) og lidt ikke-lugtende udflåd fra skeden. Inden hun blev steriliseret var hun meget legesyg og altid glad, og nu er hun nærmest en gammel kone.
Overvejer lidt at prøve hormonbehandling... nogen der har erfaring med dette? Eller med steriliserede tæver?
Og skulle måske lige tilføje, blodprøver fine. Hofter og albuer fine, kun lidt gigt i ryggen som hun får smertestillende, glucosamin og j/d for.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EB steriliseret
  • #1   3. nov 2010 De fleste jeg møder siger også at deres tæver fik deres anden ungdom, jeg har kun mødt én der havde samme symptomer som Whiskey. Hun fortalte at hendes tæve "vågnede op" igen og var sig selv efter ca et halvt år.

Whiskey var så pænt syet at jeg var helt forundret, ikke andet end en rødlig streg at se.

Dyrlægen har tjekket hende igennem, og der er ikke noget fysisk galt med hende, vi snakkede for et stykke tid siden om at hun kunne prøve at få hormoner, de samme man giver til tæver der bliver inkontinente efter sterilisation.

• #2   3. nov 2010 Stine< Hun er jo 8 år, det er jo en pæn alder for en EB, altså mener når de kommer op i den alder kan de godt hænge lidt i bremsen.. har selv en tæve der er steraliseret, hun er også 8 år hun sover meget, Jeg ville personligt aldrig give homonbehandling.

• #3   3. nov 2010 Jeg har snakket med en anden dyrlæge end hende jeg plejer at bruge, og fået samme besked, at nogengange sker det at tæver ændrer sig efter sterilisation.
    Whiskey virker heller ikke syg overhovedet, men inden hun blev steriliseret havde hun mere energi og var mere legesyg. Jeg tror dyrlægen har ret i at ændringen skyldes hormoner.

• #4   3. nov 2010 Mette

Hvis ændringen var kommet over en periode og havde været hendes naturlige aldring, ville jeg heller ikke overveje det overhovedet.

• #5   3. nov 2010 Der er jo også nogle damer der bliver lidt nedern efter de er steralitiseret

• #6   3. nov 2010 Med "lidt nedern" mener du ...? :O)

• #7   3. nov 2010 Det kan godt tænkes det er steralisationen, men jeg ville tænke mig om 2 gange inden du begynder med hormoner! Det er altså ikke skide sundt heller!

• #8   3. nov 2010 Nej, jeg ved det godt, det er også derfor jeg ville høre om der er nogen herinde der har negative/positive erfaringer der kunne hjælpe mig lidt på vej.

Kommentér på:
EB steriliseret

Annonce