{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Køresyg hvalp.... byttes? {{forumTopicSubject}}

Nej, selvfølgelig ikke.... ☺
Men jeg vil meget gerne have nogle gode råd m.h.t.,
hvad jeg kan gøre ved dette.
I øjeblikket kører jeg små ture og har observeret, at
Almas smertegrænse går ved ca. 4 km. - hun er ikke
bange for at køre bil, men får åbenbart kvalme og så
kaster hun op.
Pft. Alma og Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyg hvalp.... byttes?
  • #2   4. nov 2010 De kan altså vokse fra det? Er der noget, jeg kan give hende?

  • #3   4. nov 2010 Har du anhængertræk på bilen eller et andet sted du kan sætte en metalkæde på , der når jorden når du kære. Det har hjulpet på mine. Ingen køresyge hunde mere.

  • #4   4. nov 2010 Kære = køre

  • #5   4. nov 2010 Hvor i bilen befinder din hun sig?

  • #6   4. nov 2010 Jeps. Der er anhængertræk, så det skal da prøves..... TAK.

  • #7   4. nov 2010 Indtil videre i bunden til højre for førersædet..... så kan jeg have en hånd
    på hende.


  • #8   4. nov 2010 Brug Hjernen.... Er det en bestemt slags kæde, jeg skal have fat i?

  • #10   4. nov 2010 hej smiley
    kenya var ufattelig køresyg som hvalp. det var så slemt at hun til sidst nærmest kæmpede sig væk fra bilen i skrig og skaben det var frygteligt.
    nu er det sådan at min lillebror også er meget køresyg så vi prøvede at give kenya en pille og det virkede (det er naturligvis naturmedicin så altså ikke nogen der kan skade mener det hed nux vomica)
    men altså hun voksede fra det da hun var 4-5 måneder mener jeg og siden den har hun elsket at være med ude at køre så giv det lidt tid smiley


  • #11   4. nov 2010 Nej, bare den er af metal. Jeg plejer og købe en stykke i jem og fix

  • #12   4. nov 2010 Basse var meget kørsyg og derfor bange for bilen da hun var lille hvalp. Hun skulle også helst være på gulvet ved passagersiden, dog tøffede hun nogle gange op på bilen..

    Skulle vi køre små ture, blev hun fastet 1-1½ time inden, skulle vi køre længere fastede jeg hende 4 timer inden..

    Hun var så køresyg, at hun blev så bange så når vi bare gik på p-pladsen gik hun og snusede til alle bilerne, og kravlede helt ned forbi min, mens hun holdt en afstand på 2 meter :S

    Da jeg havde haft hende nogle måneder skulle vi så i sommerhus (en lange køretur). Jeg købte en køresele til hende, og lagde hendes dyne på bagsædet. Hun gik hen til bilen, hoppede ind, blev spændt fast og siden da har hun ikke været bange for at køre i min bil..
    For hende er det det at hun sidder løst og dingler rundt - det er hun ikke glad for. Men når hun er spændt fast, bliver der hevet imod når jeg f.eks drejer.
    Har jeg hende en sjælden gang imellem på forsædet, tager jeg også altid et greb i hendes sele, og trækker imod i svingene, for så er hun langt mere tryg..


  • #13   4. nov 2010 Tak til Helt alm. hundetosset, Anne Katrin F. og Brug hjernen.

    Godt at vide at der er håb forude. Ville jo godt ud og opleve en hel
    masse med hende. 4-5 mdr. lyder godt, og indtil da vil jeg da prøve
    metalkæden og lidt ingefær.


  • #14   4. nov 2010 Tak Anja C. Alma er overhovedet ikke bange for bilen.... men bliver
    dårlig. Men en køresele er bestemt ingen dårlig ide. Tak.


  • #15   4. nov 2010 Laika bliver også tit køresyg, men det er mest når hun ikke kan se ud (feks nede foran). Men hvis hun sidder og kan kigge ud af vinduet eller ligger i bagagerummet er der ingenting. Giver hende heller ikke morgenmad eller en masse godbidder inden vi skal køre. Det har også en del at sige. smiley

  • #16   4. nov 2010 Helena J. Vi kører også først ca. 3-4 timer efter hun har spist. Men hun har ikke kigget ud endnu. Kan være det også skal prøves. Tak.

    Nu skal den lille tisse. Foreløbig tak.


  • #17   4. nov 2010 Alma,
    Basse blev også kun bange for bilen, fordi hun var så køresyg. Inden da var der intet galt..

    Men at hun ikke svajer så meget rundt, hjalp virkelig meget..


  • #18   4. nov 2010 Det kan altså sagtens være fordi hun sidder dernede og ikke kan se noget.. Så jeg ville helt klart sætte hende om på bagsædet i en sele smiley Eller i et bur helt bagi smiley

  • #19   4. nov 2010 Jeg siger som Anja en køre sele eller et bur. Zena bliver f.eks. køresyg hvis hendes bur står i den forkerte vej i bilen. Zena skal helst køre sidelæns smiley

  • #20   4. nov 2010 Bonzo var altid køresyg som lille hvalp, det gik over ret hurtigt, kan ikke lige huske hvor gammel han var, da det var ovre.

  • #21   4. nov 2010 Vores Enzo klarede det fint i bilen ligefra starten, men så var der en dag hvor han blev køresyg, og derefter blev han det hver gang.Han endte med at skulle tvinges ind i bilen.
    Vi prøvede at putte han i bagagerummet hvor han ikke kan se ud, og spænde ham fast så han ikke kunne ryge rundt derinde. Det virkede ikke. Så prøvede vi at lægge ham på gulvet bag føresædet med et lages hen over sig så han hverken kunne flytte sig eller se ud. Samtidig fik han nogle tyggepinde og hans yndlingslegetøj.
    Det har virket for os i et par måneder nu. Men han er desværre ved at blive for stor til at ligge der, så nu må vi finde på noget andet.

    Men prøv at få hende til at ligge ned med noget over hovedet, det virker for os smiley


  • #22   4. nov 2010 freja var også køre syg men vi kørte en lille tur hver dag og holde ind hvis hun begynde og bloive dårlig det virked her

  • #23   4. nov 2010 Prøv med en lille tot vat i det ene øre (men kun i det ene øre), husk at tage vattet ud, når I er fremme:-) . Det har hjulpet rigtig mange, det er billigt, det er ufarligt, de fleste har det alligevel, så prøv det.

  • #24   4. nov 2010 1000 tak for alle de gode råd. Der bliver noget at prøve af. Skal siges at da vi hentede hende i Asnæs, sad jeg på bagsædet med hende, og der nåede hun at brække sig 4 gange trods støtte og mulighed for at kigge ud. Men det lyder til, at der kan findes en løsning, og det ville jeg være rigtig glad for.

Kommentér på:
Køresyg hvalp.... byttes?

Annonce