Sår i trædepude Sår i trædepude
For næsten en uge siden fik Zion skåret sin trædepude op. Såret er ca. 1 cm langt, 4 mm bredt på det bredeste punkt og vel 1,5-2 mm dybt.
Jeg har ikke været til dyrlægen, men har holdt såret rent. I starten med bad i vand med sæbespåner efterfulgt af at poten blev dyppet i klorhexidin. Efter et par dage gik jeg over til at bruge klorhexidinpulver og har kun puttet poten i sæbevand to gange i løbet af ugen. Om natten har han en almindelig sok om foden og så en hundesko udenover. Når jeg er på arbejde er foden pakket ind i en forbinding med en hundesko udenover. Det samme gælder når vi går tur. Eftermiddag/aften får han lov til at have poten uden noget på og så er jeg efter ham, hvis han begynder at slikke. Det har bløder en lille smule når vi går tur og når han har haft forbinding/sok på i mange timer. Han har på intet tidspunkt haft feber eller hævet pote.
Nu tænkte jeg på om der er nogen der har gode råd som kan fremme sårhelingen? Jeg har læst nogle steder at levertransalve kan være en god ide. Men jeg er lidt i tvivl om såret skal være helet mere inden jeg kan komme det på.
Håber der er nogle der har erfaringer at dele ud af
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
dyrlægen kan lime det hvis det er (koster næsten ingen ting )
men ellers få fortalt det gode arbejde + husk a smøre det MANGE gange om dagen (det sagde min dyrlæge) så det hele tiden var blødt og smedigt
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
Jeg ville forsætte med de andre ting du hidtil havde gjort, men så ville jeg nok også smørge poten med lidt kopattesalve (kan ikke huske hvad det ellers hedder). Det fremmer helingen og er vist også en smugle desinficerende
Og så ellers holde øje med det som det lyder til du gør
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
såå det ville jeg klaret ikke bruge
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
Min dyrlæge anbefaler det til sårheling også efter operation..
Sår i trædepude