{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.890 visninger | Oprettet:

Seberian husky eller malamute?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg står foran et valg med mine 2 yndlings hunde, nemlig, seberian husky og malamute. Men jeg ved ikke hvad for en der vil blive bedst for mig for høre forskelligt om dem hele tiden.

Vil gern ha en hund der søger opmærksomhed hele tiden, en man os kan slappe af med og dyrke meget motion med. en der er meget familie venlig og elsker at lege.

Hva for en af de 2 racer vil i anbefale?

På forhånd tak ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seberian husky eller malamute??
  • #1   11. nov 2010 nogle husky kan godt være lettere " reseverede er min oplevelse kender 3 stk og 1 malamute ville nok selv vælge en malamute da de er lidt mere goofy smiley

men igen det er jo forskelligt fra hund til hund og selv om de forskellige racer har visse standarter kan der jo være, undvigelser fra normen.
    en hund er jo stadig sin egen smiley
    men må da besemt anbefale jämthunden smiley ha ha bare et lille tip

• #2   11. nov 2010 HVis du ønsker en legesyg og opmærksomhedssøgende hund, så er det ikke én af de to racer du skal have...
    Kig på hyrdehundene istedet..

• #3   11. nov 2010 Retriverene kunne også være et bud.. Der er SÅ mange racer der passer bedre på dine skrevne ønsker endh usky og mutten, at det næsten vil være ærgelig ikke at få én af disse istedet.
    Det bliver du og hunden sikkert gladere for i sidste ende smiley

• #4   11. nov 2010 Ja ærligt talt så lyder det ikke som om det er en Husky eller malamute du skal have hvis du vil have en der har fokus på dig hele tiden.

Så skulle du måske hellere kigge på en Aussie eller en BC - de har stor handler fokus er min erfaring.
    Labradoren kan også være ret opmærksomhedskrævende og handler fokuseret..

Husk ikke kun at kigge på udseende når du vælger hund, det er vigtigere at du finder en hund som passer dig mentalt - du vil højest sandsynligt alligevel komme til at syndes at det er den smukkeste hund i verden når du har fået den hjem

• #5   12. nov 2010 jeg kender en ven der har en malamute og jeg elsker den, men jeg mente bare hvad for en af slagsen der er nærmest på mine ønsker (: altså af de 2 racer.

• #6   12. nov 2010 Er en alaskan malamute mere lydig end en husky?
    har læst lidt hist og pist at en husky er lidt mere ustabil end en malamute når der er tale om at kalde den til sig og få den til forskellige ting.

• #7   12. nov 2010 Begge racer er efter min opfattelse meget selvstændige hunde, så du skal nok ikke regne med at kunne kalde nogen af dem til dig. Altså dermed ment, at du altid skal have den i snor.

Da begge racer jo er selvstændige, så tror jeg desværre heller ikke du skal regne med at kunne lære dem så mange forskellige ting.

Da ingen af racerne ligger tæt på hvad du ønsker af en hund, så vil jeg anbefale at vælge en helt anden race...

Men det er selvfølgelig helt op til dig.
    Hvis det absolut skal være en af disse racer, så vil jeg råde dig til at besøge en masse opdrættere, og på den måde opleve begge hunde. Og de kan helt sikkert også svare på eventuelle spørgsmål.

• #8   12. nov 2010 Jeg er helt enig med de andre. Jeg er nu på min tredie husky, og det eneste af dine ønsker, som huskyen passer på er "masser af motion".

Hverken mutten eller huskyen er specielt legesyge, det er kun de færreste af dem, der gider bliver kælet ret længe af gangen - og de er ABSOLUT ikke nogen, der søger opmærksomhed. Tværtimod skal man være dybt taknemmelig, hvis man indimellem får deres opmærksomhed tilbudt frivilligt.

En husky kan uden problemer vælge dig fra, selvom du står kun 1 meter fra den med kylling, oksemørbrad, tørret lever osv.....

Såååå, tror også at stort set alle andre racer ville passe bedre til dig smiley

• #9   12. nov 2010 Med den rette træning kan en Husky blive et vidunder!! Jeg har set en Husky ude til et Agility-stævne, og den var opmærksom på dens fører og var meget lydig. Så det er bestemt ikke umuligt smiley

• #10   12. nov 2010 Charlotte - hvis du kigger på mit profilbillede, så er min husky også meget opmærksom- Men der er LANGT imellem de huskies, der har lyst og evner til at samarbejde.

Det er ikke en race, der er skabt til samarbejde. Men til fart og selvstændighed.

• #11   12. nov 2010 Min husky (som godt nok er en blanding - tror vi) er også en okay opmærksom dreng, han er meget kælen og kan lære triks - men man skal have noget virkeligt lækkert og så skal der ikke være noget distraherende for ham overhovedet.

Han elsker at blive kløet og nusset men han gør det udelukkende på hans primisser, og jeg vil ALDRIG kunne lade ham gå uden snor uden at forvente at han ikke kommer når jeg kalder uanset hvor meget jeg har trænet og trænet og trænet det.

Malamuten er også en dejlig hund - men begge er simpelthen for selvstændige til at du kan forvente at få det du skriver du vil have af din hund. Det er mere undtagelsen end reglen!

Kommentér på:
Seberian husky eller malamute??

Annonce