1.890 visninger
|
Oprettet:
Seberian husky eller malamute?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg står foran et valg med mine 2 yndlings hunde, nemlig, seberian husky og malamute. Men jeg ved ikke hvad for en der vil blive bedst for mig for høre forskelligt om dem hele tiden.
Vil gern ha en hund der søger opmærksomhed hele tiden, en man os kan slappe af med og dyrke meget motion med. en der er meget familie venlig og elsker at lege.
Hva for en af de 2 racer vil i anbefale?
På forhånd tak !
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 156
men igen det er jo forskelligt fra hund til hund og selv om de forskellige racer har visse standarter kan der jo være, undvigelser fra normen.
en hund er jo stadig sin egen
men må da besemt anbefale jämthunden
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Kig på hyrdehundene istedet..
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Det bliver du og hunden sikkert gladere for i sidste ende
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
Så skulle du måske hellere kigge på en Aussie eller en BC - de har stor handler fokus er min erfaring.
Labradoren kan også være ret opmærksomhedskrævende og handler fokuseret..
Husk ikke kun at kigge på udseende når du vælger hund, det er vigtigere at du finder en hund som passer dig mentalt - du vil højest sandsynligt alligevel komme til at syndes at det er den smukkeste hund i verden når du har fået den hjem
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 15
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 15
har læst lidt hist og pist at en husky er lidt mere ustabil end en malamute når der er tale om at kalde den til sig og få den til forskellige ting.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Da begge racer jo er selvstændige, så tror jeg desværre heller ikke du skal regne med at kunne lære dem så mange forskellige ting.
Da ingen af racerne ligger tæt på hvad du ønsker af en hund, så vil jeg anbefale at vælge en helt anden race...
Men det er selvfølgelig helt op til dig.
Hvis det absolut skal være en af disse racer, så vil jeg råde dig til at besøge en masse opdrættere, og på den måde opleve begge hunde. Og de kan helt sikkert også svare på eventuelle spørgsmål.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
Hverken mutten eller huskyen er specielt legesyge, det er kun de færreste af dem, der gider bliver kælet ret længe af gangen - og de er ABSOLUT ikke nogen, der søger opmærksomhed. Tværtimod skal man være dybt taknemmelig, hvis man indimellem får deres opmærksomhed tilbudt frivilligt.
En husky kan uden problemer vælge dig fra, selvom du står kun 1 meter fra den med kylling, oksemørbrad, tørret lever osv.....
Såååå, tror også at stort set alle andre racer ville passe bedre til dig
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 10 Svar: 188
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
Det er ikke en race, der er skabt til samarbejde. Men til fart og selvstændighed.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
Han elsker at blive kløet og nusset men han gør det udelukkende på hans primisser, og jeg vil ALDRIG kunne lade ham gå uden snor uden at forvente at han ikke kommer når jeg kalder uanset hvor meget jeg har trænet og trænet og trænet det.
Malamuten er også en dejlig hund - men begge er simpelthen for selvstændige til at du kan forvente at få det du skriver du vil have af din hund. Det er mere undtagelsen end reglen!
Seberian husky eller malamute??