{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

ny lille hund i familien med stor hund {{forumTopicSubject}}

vi har en kærlig amerikansk bulldog tæve på 8 år i næste mdr. da vi købte hende i 2002 havde vi en 10 år gamle carrin terrie han. vi har nu besluttet os for at købe en mindre hund(han) chihauhau som vi får den 23 december. vi ved at det er op til os om det skal lykkes. det er 2,5 år siden vi måtte sige farvel til vores terrie som vores amerikanske bulldog havde dyb respekt for. hun har aldrig bid ham selv om han fløj på hende dagligt. hun lage sig altid ovenpå ham for at få ham til at stoppe. vores bulldog skal møde faren til vores nye familie medlem for første gang i morgen lørdag i en skov så hun kan lærer duften at kende og blive tryk ved den..det er nu vi gerne vil hører om i har nogle gode råd til os så vi får 2 glade hunde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny lille hund i familien med stor hund
  • #1   12. nov 2010 "Hun lage sig altid ovenpå ham for at få ham til at stoppe" - Dét gør mig urolig!
    En så står hund kan både mase og evt. kvæle en lille hund, som en chihuahua nu engang ér! :o(
    Jeg ville aldrig turde lade dem være alene sammen, for en så stor hund kan nemt skade en chihuahua - Selv i leg!
    Jeg har ikke nogle gode råd, andet end at jeg ville fraråde det. Synes ikke det er to racer der matcher hinanden. Men alt kan vel lade sig gøre, hvis man tager sige forbehold..
    Det er tilgengæld udemærket at din AB er så gammel som hun er, dét kan være grunden til at det lykkes.


  • #2   12. nov 2010 Vi har Kenzo en bullmastif på snart et år og han vejer 50 kg nogle gange skal vi passe en lille chi og jeg vil sige det er fast arbejde Kenzo og odin elsker hinanden men Kenzo fatter ikke hvor stor han er han kan slå odin ihjæl i leg eller ja hvis ikke han lige ser ham så serlvom de er glade for hinanden kan de kun være sammen hvis man kikker på dem 24 7
    Kenzo ville rolle sig om på rykken sidst og hade nær mast den lille fyr
    det er ikke for at skramme dig men i skal nok virkelig passe på


  • #3   12. nov 2010 tak for jeres indlæg. jeg er fuldt ud opmærksom på deres forskellighed og str. derfor har jeg allerede nu også taget ferie i den første uge af januar. så vi har fra d.23 december til mandag d.10... 24/7 sammen. ellers er molly altid blevet passet af "mormor" min mor hver dag. når jeg tager på arbejde aflevere jeg hende hos min mor da min mor er er pensionist og elsker molly's selskab. så hundene vil i den forstand aldrig være alene og molly er nu ret rolig af natur. hun sover det meste af dagen væk...men jeg er opmærksom på at de ting nemlig kan opstå. så det er også derfor vi nu lader dem møde hinanden på et åben areal og der igennem skabe kontakten og så arbejde tættere på i processen så molly bliver tryk ved ham og vi håber lidt på at hendes moder instinkt vil træde i karakter.

  • #4   13. nov 2010 tak for dit indlæg Anne:)
    jeg vil nu også sige at molly's adfærd er sådan som du beskriver din hund. hun har tit været med ude hos min veninde som har en dværgpincer og en labrador begge hanner hvor deres trekløver leg går fint i spænd. hun er forsigtig og kunne klart skelle deres str. fra hinanden og hvordan hun skulle reagere. dine billeder fortæller også alt...sådan så der også ud hjemme hos os når carrinterrien oliver og molly skulle have en lur:) han er savnet den kære lille fyr...selv af molly...så jeg er sikker på at tiden til et nyt familie medlem er rigrtg og jeg vil være der 24/7 de første 17 dage og derefter ville de blive passet hver dag når arbejdet kalder. jeg er så begavet med en mor som er på pension så hun elsker at have molly hver dag. så hun bliver afleveret hos"mormor" hver dag når jeg tager på arbejde så sådan vil det også blive når vi får den lille fyr hjem. han skal med til "mormor":) så de komme rik til at være alene...


Kommentér på:
ny lille hund i familien med stor hund

Annonce