2.736 visninger
|
Oprettet:
Hund med Tandproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Min kæreste og jeg sad lige og snakkede om, hunde og tænder.
Og har et spørgsmål som jeg håber nogen af her herlige mennesker måske kan svare på
Hvis nu hundens tænder er knækket, mistet, og ja alle tænder er ødelagte, hvad gør dyrlægen så ? altså jeg tænker, ville i lade hunden få fred hvis alle tænder ikke stod til at redde eller findes der foder beregnet til hunde med så slemt et problem
?
Problemet burde aldrig komme så langt ud, men i tilfælde af at folk tager en hund til sig som er oppe i årerne og ikke har haft det bedste liv :s
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Har hunden ingen tænder, skal den jo leve af grød/blød mad. Det kan den osse godt. Man kan jo f.eks. opbløde dens tørkost med vand, eller selv lave mad.
Men har aldrig hørt om så slemme tilfælde
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Men i tilfælde af at alle tænder ikke er gode, altså bør fjenes så, kan hunden leve af grød osv.
Jeg tænker bare lidt hvis hunden ikke har nogen tænder så må det da skade gummerne, når hunden leger med evt. legetøj osv. :s
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Tilgengæld vil hunden jo ikke kunne få rigtigt greb om ting uden tænder. Og ofte vil man se at tungen hænger ud af munden, ved hunde der mangler en række tænder.
Men kan stadig ikke lige forestille mig en situation hvor hunden skal have fjernet SÅ mange tænder
feb 2009
feb 2009
feb 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 651
Man finder jo bare enten noget kvalitets vaadfoder eller bloeder toerfoder op med vand.
Hund med Tandproblemer