{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

træning med en hund, der ikke er min? {{forumTopicSubject}}

Jeg håber en af jer derude, har en god løsning på mit problem...
Mine for ældre har tre hunde, og de er alle top forkælede hvad angår kærlighed. Men den ene hund, Gabby, er temmelig understimuleret. Hun er en blanding, men har sind og udseende præcis som en ren vizla. Mine forældre går ikke til noget træning med hende, da min mor har rigtig dårlig ryg og ikke kan styre hende og min far har et alt for arrigt temperament med hunde.
Men da Gabby som et resultat heraf er ret understimuleret, er hun begyndt at gå mine forældre lidt på nerverne, og de har snakket om aflivning.. Det synes jeg er ærgeligt, fordi Gabby er virkelig en dejlig hund. Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe mine forældre og mest af alt Gabby, ved at begynde på noget træning med hende, for hun er super arbejdsvillig og utrolig lærenem, men hun er meget nervøs anlagt overfor fremmede hunde, og opfører sig aggressivt overfor dem, men hun har aldrig gjort noget, hun er bare rigtig bange. Kan jeg godt tage sådan en hund med til træning??
Altså min far har gået til noget jagttræning med hende for nogle år siden, men blev træt af hende, men han siger at selve træningen er hun rigtig dygtig til, men hun kan bare ikke løbe og lege med de andre hunde når der er "frikvarter", da hun skal være i snor hele tiden, for ikke at forskrække de andre hunde og ejere.
Jeg har tænkt på at købe en mundkurv til hende, for at give de andre hundeejere lidt tryghed, men ved ikke om man overhoved kan træne med sådan en på?
Det sidste problem jeg har, er omkring de "lektier" man vil få for til hver gang.. Jeg er ikke ligefrem ude og besøge mine forældre hver dag, så hvad gør man med det træning derhjemme?
Jeg håber ikke at i vil komme med et svar om at aflivning nok er bedst for sådan en hund, for hun er virkelig en vidunderlig familiehund, som passer på fx mine hunde, hvis mine søskendes hunde bliver lidt for voldsomme, og hun er super kærlig og puttesyg.. Det eneste problem der er med hende, er at hun ikke kan med fremmede hunde..
Håber der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning med en hund, der ikke er min?
  • #1   22. nov 2010 Jeg syntes det lyder som en rigtig god ide med noget træning.
    Hvad med rally eller agility? Det er begge træningsformer hvor man arbejder lidt mere individuelt med hunden. Du går jo banerne alle sammen med din hund, og så er de andre lidt på afstand… Jeg kender en hund der også er utryg ved fremmede hunde, den klare sig rigtig godt til rally smiley

• #2   22. nov 2010 hvorfor ikke omplacere istedet? hvis det nu skal være

og jeg synes det lyder super du vil træne med hende, dog vil jeg ikke anbefale dig at træne blandt andre hunde med mundkurv på hvis hun er utryg, det kan bare forværre hendes nervøsitet.

• #4   22. nov 2010 Anja: Det er netop også disse to træningsformer jeg har tænkt på, men hvad gør vi så med træningen derhjemme? Hun bor jo ikke hos mig?
    Jeg synes det er godt at høre, at det ikke lyder helt umuligt. smiley

Heidi: Hvis det kommer der til, så vil jeg også argumentere for omplacering frem for aflivning, men mine forældre er jo glade for hende, og hun er skøn, så ville helst undgå det..
    Mht. mundkurven har du helt sikkert ret. Den tanke slår jeg ud af hovedet igen.

Pia: Ja det er nok rigtig nok det med at frikvarteret de fleste steder er valgfrit. smiley

• #5   22. nov 2010 kunne du måske have en fast dag du træner hende et par timer hjemme ved dine forældre en dag inden du skal til træning. hvis hun ikke bliver motioneret nok, ville hun sikkert elske det.

ellers tror jeg da også træneren vil have forståelse for at du ikke har mulighed for at "lave lektier" når det ikke er din hund og du måske har andre ting så du ikke har tid.

har du evt. tid til at træne hende i at være rolig blandt andre hunde inden. her kunne du jo måske bruge nogle venner/veninder som har en rolig/stabil hund. ??

• #7   22. nov 2010 Ja hun vil helt sikkert elske det! smiley Men ved ikke helt om jeg kan få det passet ind i hverdagen, men det kunne der jo kikkes på.
    Det var en god ide, med træning i at være rolig, inden jeg starter på et hold.. De fleste starter alligevel først nye hold op efter nytår, så måske der kan ske lidt forbedringer allerede inden smiley
    Iiih hvor er jeg glad for at høre at det måske kan lade sig gøre alligevel smiley

Tusind tak for hjælpen! smiley

• #8   22. nov 2010 det kan sagtens lade sig gøre smiley du skal bare have i tankerne hvad det er for en hund rent mentalt. smiley hvis du ved hun ikke kan lide andre hunde, jamen så vil hun jo heller ikke savne det frikvarter hvis du laver noget andet med hende imens smiley så er det bare dit job ikke at sætte hende i en situation hvor hun får andre hunde helt op i hovedet smiley

jeg er sikker på hun sagtens kan lære at ignorere de andre hunde så længe de ikke får lov til at opsøge hende smiley

• #9   22. nov 2010 Jeg aner ikke hvordan en vizlas temperament er, men jeg synes det lyder som en super idé med træningen.

Min hund Julius har et temperament der gør at han heller ikke må løbe og lege med andre hunde (dog har han nogle specielt udvalgte legekammerater, som det går fint med).

Da Julius var mindre gik vi på et 'meget pædagogisk' hvalpehold, hvor alle bare skulle elske hinanden og kunne løbe og lege sammen. Der stoppede vi efter 3. gang for det kunne Julius ikke finde ud af.
    Nu går vi så til hundetræning hos DCH og her er der ingen frikvarterer. Dem der ønsker at deres hunde skal lege sammen, møder ganske enkelt 20 minutter før undervisningen, og vi andre møder så bare op til tiden.

• #10   22. nov 2010 Jeg vil også sige at hvis du ikke har tid til at træne hende hjemme, så lad være... det er jo dig(og / eller dine forældre) der betaler træningen. hvad i vil bruge den til og hvilke mål i har er jo jeres egen sag... Hvorfor skal man lave lektier fra gang til gang? det er vel kun hvis man har et mål om at hunden skal lære noget på en bestemt tid at man har behov for at træne hjemme smiley

Kommentér på:
træning med en hund, der ikke er min?

Annonce