{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.285 visninger | Oprettet:

Bøde for bortløbet hund uden hundetegn {{forumTopicSubject}}

Den GD som jeg lige har overtaget, fik for ikke så længe siden vredet sig ud af sit halsbånd hos tidligere ejer og stak af fra ham.

Hunden blev fundet af nogle folk på ved en flyveplads og der et nærliggende internat hentede så de kære vilddyr.
Det kostede så 1200 kr i sig selv.

Men fordi han jo ikke bar halsbånd/hundetegn kom der en bøde oveni på ikke mindre end 3000 kr.

Så altså 4200 kr alt ialt for en bortløben hund uden hundetegn efter den nye lov er indtruffet.

Det kan man kalde halvpebret og ganske surt, hvis det sker "uforskyldt" - men hvor er jeg glad for, at det måske kan få folk til, at passe bedre på og endnu bedre, ramme dem som blot lader deres hunde føjte rundt.

Hvad er jeres mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for bortløbet hund uden hundetegn
  • #1   23. nov 2010 Hold da op - slåfejl er gratis;)

  • #3   23. nov 2010 Hmm, synes det er lidt barskt. Det er jo de færreste der ligefrem lader deres hunde løbe hjemmefra "med vilje"... smiley

    Og som mange også skrev i den tråd der var oppe i går, så går de færreste hunde med halsbånd derhjemme, for at undgår ulykker, hvor de sidder fast = så har de heller ikke hundetegn på.


  • #4   23. nov 2010 synes det er fint at begynder at koste..
    Selvfølgelig kan det ikke undgås at det også rammer nogen uskyldige..

    men da folk lærer bedst når de bliver ramt på pengepungen...


    men tror det er godt at der også lige bliver gjort opmærksom på prisen igen og igen og igen.....


  • #5   23. nov 2010 Det kostede det da ogs før den nye hundelov. Men ja, det er da mange penge- uanset om det sker uforsyldt eller ej.
    Min den store ( Anubis) slap fri fra den kennel hvor han blev passet mens jeg var til konkurrence i Jylland med Isis. Anubis var kommet over et hegn på 180cm og havde tabt sit halsbånd. Han er heldigvis øremærket og jeg havde lige pludselig politiet i røret som spurgte om ikke jeg savnede min hund. Jeg troede det var en joke og svarede at det gjorde jeg ikke, for jeg stod med hende i hånden. " Nå for søren" lød svaret i telefonen " savner du så ikke en stor, lækker hanhund ?"
    Heldigvis er hende der passede ham selv ved politiet og jeg fik fat i hende og fik hende til at hente Anubis. Hun må ha fået talt sig udenom bøden, for jeg har aldrig modtaget en regning fra politiet. ( Anubis blev iøvrigt fundet af to damer da han prøvede at finde hjem )


  • #6   23. nov 2010 Hmm jeg synes egentlig det er ok smiley
    Men her i nærheden bor der altså bare nogle tumper, og man bliver lidt træt af at ringe til dem eller følge deres hund hjem, som har løbet rundt ude på vejen, som er ret trafikeret, og så viser det sig at de ikke engang har opdaget det endnu smiley



  • #7   23. nov 2010 Av- nogle slåfejl...................

  • #8   23. nov 2010 Det må være ok...
    At det en gang imellem sker ved en fejl, so be it...

    Hvis vi får en bøde, så fortjener vi den, for vores hund har slet ikke hundetegn i halsbåndet - og godt det samme, for den har slet ikke halsbånd på, når den er hjemme.
    Så stikker den af herfra, så må vi pænt betale - medmindre vi finder den først *GG*


  • #9   23. nov 2010 Balder og Rasmus har halsbånd på hver gang vi er ude. om det så bare er i haven

  • #10   23. nov 2010 jeg synes også det er helt ok, så er der måske en chance for at vi har knap så mange løstgående hunde.

  • #11   23. nov 2010 Jeg synes det er ok.
    Hvis der var undtagelser, fordi hunden har tabt sit halsbånd/hundetegn, efter den er stukket af hjemmefra, eller vrider sig ud af halsbåndet -som jo så ikke har været spændt ordenligt - , så ville alle dem der aldrig har halsbånd på, bare bruge det som undskyldning.


  • #12   23. nov 2010 Jeg synes det er fint det koster de henter ens hund, ophold osv. Og også et begyr for at de skal slå et chip/tatoonummer op.
    Men ærligt synes jeg lovkravet om hundetegn er forældet...
    Men så længe det står i loven, så må man pænt betale skulle ulykken ske smiley


  • #14   23. nov 2010
    Fra 1. oktober er de nye bødetakster:
    3000 kr., hvis du ikke har en hundeansvarsforsikring
    2000 kr., hvis du lufter hunden uden at have den i snor
    1000 kr., hvis den ikke har korrekt navneskilt på

    Gad vide om du med kr. 3000,- både har betalt for 'Hund uden snor' og 'Hund udeen korrekt navneskilt'?


  • #15   23. nov 2010 Jeg er enig i at det er fint med en stor bøde.
    Det er trist når det er uforskyldt, men sådan må det bare være...


  • #17   23. nov 2010 Grynet: Det ved jeg så ikke, da det ikke var mig, men tidligere ejer der fik den bøde.

    Jeg synes det er fair nok - selvfølgelig surt hvis det er en smutter, men der er altså virkelig en del folk som ikke påtager sig det ansvar det er, at holde sine hunde hjemme og som er bedøvende ligeglade med hundetegn mv......og her rammer det meget godt.



  • #18   23. nov 2010 Orrr, havde lige overset det med den tidligere ejer ;o)

Kommentér på:
Bøde for bortløbet hund uden hundetegn

Annonce