{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeprogram i tv
  • #1   23. nov 2010 Sikke da en gang fis

• #2   23. nov 2010 Mine må mere eller mindre gå hvor de vil - bare de ikke trækker.
    Og at de går på plads hvis jeg beder dem om det. Når de har "fri" og er hunde, så er jeg egentlig lidt ligeglad med om de går for, bag eller på siden af mig...

• #3   23. nov 2010 Ja, det tænkte jeg også.. vores shih tzu går ofte foran og snuser osv..

Kan ikke se problemet..

Men nogle mener åbenbart at det er vigtigt..
    Kan virkelig ikke forstå hvorfor?

• #4   23. nov 2010 det lyder som Cecar Millan ... øv øv

• #5   23. nov 2010 Hvis jeg giver hunden kommandoen "plads" skal hun gå med hendes skulder udfor mit ben, men hvis vi ellers bare går tur, går hun nogengange foran og nogen gange bagved, for hun skal jo snuse o.s.v.
    Den med at gå forrest, spise først, gå først ind og ud af døren o.s.v. kan de godt pakke sammen for mit vedkommende....

• #6   23. nov 2010 Riki får lov til at gå der hvor det passer ham. Min hund får ikke brugt hjernen (og derved bliver stimuleret) tilstrækkeligt, hvis han ikke får lov at snuse efter vildt, unge lækre damer og gamle kendinge mm. Vi forlanger bare at han kommer på plads og går pænt når vi giver komandoen (når der kommer andre på stien så de ikke falder over hans line), og at han ikke trækker.

• #7   23. nov 2010 Det er vel et spørgsmål om hvad man forventer og evner at træne?

Når min hund har line på skal han gå på plads, være opmærksom på mig og følge med i linen. Han må ikke snuse, han må ikke trække, han må bare følge med og gå på plads.
    - Det har jeg trænet ham til, det er hvad jeg forventer af min hund i mit hjem.

Har så ligeledes trænet ham til at gå løs, og der har han (næsten) frie tøjler, men idet jeg giver en kommando (kom, stop, omkring, bliv, højre, venstre, fremmad, ind til siden) så skal han lystre med det samme.

Jeg har høje forventninger og krav til min hund, hvad andre affinder sig med kan ikke komme mig spor ved =)

• #8   23. nov 2010 Nina - Nu satser jeg på du er en af dem der ikke tager det her som et angreb! smiley Men kan det ikke let blive et problem, hvis du er et andet sted end i dit hjem, f.eks. i sommerhusområde, hvor hunde SKAL føres i snor (altså, de steder hvor de skal det!).. Hvordan får din hund så gjort hvad den nu skal gøre?

• #9   23. nov 2010 Rænne - Jeg lufter ikke hund på sommerhusområder ; )

De steder hunde SKAL føres i line, er han enten i line eller fri ved fod (det samme som en line i hans verden), kommer an på hvor det er og hvor langt vi skal på området med linepåbud.

Jeg går på stranden, ved småveje, på diget, ved golfbanen, på enge osv osv.. Og der må og kan han være løs - under kontrol jo =)

Min hund er stabil nok i sin træning til at jeg kan lufte ham løs ved motorvejen hvis vi lige havde sådan en heromkring =)

• #10   23. nov 2010 Nina: hvornår var det liiige vi aftalte at jeg skulle aflever min boxer, til liiidt træning hos dig??
    og hvorfor pokker har du ikke fortalt Ferrari, at man IKKE venter med at pølle, til 2 sek efter han er kommet ind - bare fordi det er koldt ude ... smiley

• #11   23. nov 2010 Ja, men nu tænker jeg jo selvfølgelig ikke på hvis du er i sommerhus to timer smiley Men hvis du er i to uger smiley Jeg havde nok heller ikke selv luftet hund i sommerhusområde, hvis jeg kun var der to timer smiley

• #12   23. nov 2010 Jeg tager ikke på ferie, men på de 5 år jeg har haft Kaoz har vi faktisk været på camping en uge med hund =)

Og det er såmen ikke mere bøvlet end at jeg tog line på hunden og gik en tur i området som jeg jo også gør herhjemme =)

Der var en stooooor skov med eng i midten kun kort derfra.. Min hund er veltrænet, så han kan som sagt komme løs overalt =)

Platugler - Jamen tantes Ferrari lavede ikke de mindste ulykker mens han var hos mig.. Jeg har jo god indflydelse på de kræ ; )

Og du sender bare alle dine hanhunde i træning... bare ikke sikkert de kommer hjem igen ; )

• #13   23. nov 2010 hmm.. jeg har kun Vadim og han kommer aldrig andre steder... det har hans liv været alt for omflakkende til.... men hvorfor tager du ikke en lækker og smuuuk pige... smiley hehe

• #14   23. nov 2010 Nina - Okay smiley Jeg skulle også bare høre hehe

• #15   23. nov 2010 men du kan kigge på lækkermåsen her ... slægtskab med Lennox fornægter sig ikke smiley

http://www.heartsofhope.gominisite.dk/Vadim-du-Val-d-Europe

ps... den lille lort til Lennox bryder ud af vores hundegård, hurtiger end vi kan nå at sige miaw ... aarrgghh

• #16   23. nov 2010 Platugler - Jeg er ikke til tæver.. Kan ikke greje dem altid. Resultaterne bliver meget bedre med hanhunde ; )

Rænne - Jamen det er kun godt at få stillet sin nysgerrighed =)

Som sagt går jeg ikke meget op i hvordan andre har hund; de skal bare ikke hyle op over hunden trækker hvis de ikke gider lægge den fornødne træning i hunden ; )

Du må selv om hvordan du har din hund til at gå i linen, men får du passet hund hos mig kan du være sikker på den har lært lineføring når du får den tilbage smiley

Jeg træner konsekvent og ihærdigt indtil hunden fatter det. Og jeg lader ALDRIG hunden trække lidt fordi det er søndag eller hvad har vi.

Hunden lærer det hurtigt, vi kommer simpelthen ingen vegne hvis det ikke bliver SAMMEN med mig, og ikke bare med mig på slæb =)

• #17   23. nov 2010 Nina- Hvad siger du til 200 dask for en uge? smiley Hun går pænt, så længe der ikke er børn der leger i nærheden eller kattedyr smiley

• #18   23. nov 2010 *holder sig for øjnene*

Jeg ser INGEN boxere !!!

Jeg er lidt lun efter at få sådan en boxerfyr at lege med og træne abnormt lydig ; )
    .. Lennox er tæt på t blive smuglet med hjem hver gang Patricia vover sig herover *fnis*
    .. Og Lennox vil IKKE være i hundegård, han vil bo med sin tante og få kiksere, kærlighed, konsekvens og kyssere =D

• #19   23. nov 2010 han kommer med fragfirma imorgen ... hvornår kan du tage imod;-)

du skal være så velkommen - levere gerne et styk udfordrende hanboxer, du kan få grå hår over smiley

• #20   23. nov 2010 ps: nu er det jo ikke en alm hundegård, men hele baghaven der er hegnet ind ... flere m2 en den have han kommer fra smiley

• #21   23. nov 2010 Rænne - Du tager simpelthen og afsætter en dag til at patruljere foran børnehaven eller hvor du lige kan opstøve børn henne. Og så træner du kontakt og lydighed til den heltstore guldmedalje =)

Trikket er ikke at undgå de episoder, men at opsøge dem mest muligt og finde tricket til at være mere spændende end hvad hunden trækker efter..

Når jeg træner hund kan jeg sagtens både synge opera, mjave, danse riverdance og opføre mig handicappet på 98 måder... Men min træning er stabil og hunden nyder hvert øjeblik, så det tager vi med som en oplevelse *GG*

• #22   23. nov 2010 Platugler - Jamen han savner da bare sin taaaaante !

Lennox kræver bare en der gider have ham siddende på sine tæer mens han bliver masseret roligt i nakken og nedaf ryggen; det forstår tanten her ; )

P har da også munden fuld med en ung boxertæve, en ung boxerhan der ikke har fået den fornødne træning tidligere OG en boxerhvalp..

Og derudover en højtgøende schæferhund der utrolig gerne vil være med på alle billeder og smage alle kikserne og hente alle boldene ; )

• #23   23. nov 2010 ja hende misunder jeg ikke .... men jeg synes du snakker udenom det med at jeg kan levere en lille fix boxertæve til noget træning smiley

• #24   23. nov 2010 Uuuhh havde jeg bare lov at have mere end en hund - og en knap så jaloux ko i hjemmet tog jeg gerne hunde ind og trænede i almen lydighed =)

Det kribler i alle mine led for at få en uartig hund i hjemmet jeg kan forme og træne og arbejde med (Kaoz lystrer jo bare, ikke meget udfordring der længere), men udlejeren siger kun 1 hund, og Kaoz siger "det er MIN moar"..

Meeeen når Kaoz krasser af (sagt med kærlighed og længsel efter der går maaaange år), SÅ kan vi tage samtalen op igen ; )

• #25   23. nov 2010 hvis det er en lille lækker pige, så tror ejg bestemt han vil æælske det smiley

men jeg vender frygtelig tilbage om 27 år, så han ikke kan mere smiley

• #26   23. nov 2010 Kaoz er en meget speciel hund hvad andre hunde angår..

Lillefisen og Kenzo er svigermors lhasaer. Han holder meget af fisen, hun er rolig og kælen. Kenzo bliver der knurret af ofte! Han er krigerisk, grænsesøgende og energisk - IKKE Koens kop the *GG*

Min veninde har 2 labber.. Den ene er en let angst tæve som jeg prøvede at arbejde med, men når jeg begynder at træne knurrer koen og lillepigen går væk - og kaoz forventer kiksere og kontakt med sin moar.

Vi kan sagtens gå med alle hundene sammen, men har kaoz ikke min fulde opmærksomhed finder han på noget så han får den.
    (bagslaget af at have overtaget en kry og angst hund som 11 måneders og derefter have lagt både selvtillid og en røvfuld lydighed basseret på førerkontakt ind i hunden)..

Samtalen HAR været på at kæresten skulle have en jagthund, men vi har valgt at efterkomme Kaoz´ sind og vente med en ekstra hund til han er væk.
    (udlejerne kan muligvis bestikkes og blødgøres hvis vi bare kommer hjem med en hundehvalp *GG*)

• #27   23. nov 2010 med den energi han ligger i at være enebarn, så fortjener han det også smiley

• #28   23. nov 2010 Ja han bliver forkælet den dumme køter.. Men hvad sjov er der ellers ved at have hund *GG*

Jeg glæder mig ærligt til at få en "rigtig" hund at arbejde med (border collie, schæferhund, malinois, boxer) frem for en fjollet sofahund der synes at træning kun er sjovt 5 minutter, så skal vi lege og bare traske afsted på stranden ellers..

Men hvad sjov er der også ved at løbe igennem de kommandoer han kender 200% - "jaja moar, dem kan jeg fint - kom, nu leger vi, ikk?" *GG*

Labbens pleaser-gen og boxerens der-skal-ske-noget-fedt-gen i et herligt mix =D

• #29   23. nov 2010 hehe ... lille stakkel... men jeg får en super ide... er du lige så dygtig til at afrette de tobende? for så sender jeg fluks en egen gammelsmølf der har rigelig af kanter der trænger til at blive slebet smiley

• #30   23. nov 2010 æææhhh.. Har lært gemalen at sige tak og be om *GG*

.. men dårlige vaner har han nu stadig - men er det ikke dem vi elsker dem for *GG*

• #31   23. nov 2010 aarrhh... hmm... måske, men bare ikke heeelt så mange smiley

• #32   23. nov 2010 Hahaha ; )

1 dårlig vane pr 10 kg mand; det må vi kvinder kunne leve med ; )

• #33   23. nov 2010 så er han altså mere en overbebyrdet smiley

• #34   24. nov 2010 *fnis* ; )

• #35   24. nov 2010 ha.. efter 14 dage med ham, så fniser du ikke mere .... muhahahahaha

• #36   24. nov 2010 Hahahahahaaha smiley

Jamen belønner du ham for den adfærddu ønsker? Der ER jo en grund til jeg bager, laver konfekt og - ikke at vi skal komme så meget nærmere ind på det - har fint undertøj at stoppe på kroppen *GG*

• #37   24. nov 2010 uuhh... hm, måske man skulle tænke mere i den retning ... men må man så bruge stødhalsbånd, hvis det andet kikser ??

• #38   24. nov 2010 Nina - Vi har en børnehave lige overfor og de børn, nøøøj de er kedelige, hvis du spørger hunden. Det er når der kommer børn gående på fortovet eller cyklende på deres små cykler (altså, helt små børn), så er de bare verdens sjoveste! smiley

• #39   24. nov 2010 Vores får lov at gå, hvor de vil bare ikke på ydersiden af os. Også er det ellers ligemeget om de går fri eller i snor.

• #40   24. nov 2010 Det kommer vel an på ejers forventninger af hunden og situationen??
    Når jeg går med Felix er det på plads(i min verden hans skulder ved mit ben) og så er der hverken noget der hedder at snuse(inkl. at hilse på andre hunde), strinte, tisse eller sk*de og sådan er det når vi går tur i byen eller andre steder hvor det ikke er hensigtsmæssigt(efter min mening) at gå andet end plads. Men går vi f.eks. aftenstur kl. 23:30 i hverdagene inde i byen går han fri... og når jeg så siger fri så mener jeg uden snor og han holder sig på min venstre side, altså ind imod hækkene og så kan han gå og snuse, strinte, gå foran, bagved eller hvad han nu lyster. men på marker, i skoven, stranden osv. hvor det er tilladt at have løs hund så tonser han rundt hvor det passer ham.. og det passer mig fint :o) Han ved udemærket godt at når man er i snor og der bliver sagt "plads" ja så er det ved benet det foregår og intet andet. Det er rart i situationer som hundetræning og udstillinger, så VED han at det er forbudt at gøre andet end at være ved mit ben... det gør så også at han nu allerede i en alder af 9 mdr. siger fra overfor andre hunde der kommer hen til ham når han er i snor på plads... og det har jeg det fint med, så kan folk holde deres hunde væk :o)

Kommentér på:
Hundeprogram i tv

Annonce