Hjælp! Min hund er mega nærvøs {{forumTopicSubject}}
Min hund Laura er enormt nærvøs, især når vi er ude at gå tur. Hun kryber hen af gaden med halen mellem benene, når vi møder børn, andre hunde og folk der går i flok. Hun trækker meget i snoren og det er svært at få hende til at gå pænt. Hun bryder sig slet ikke om at gå tur, og når vi skal have snor på hende gemmer hun sig, og skal nogen gange bæres ud til døren. Men når vi er hjemme er hun utrolig glad og en helt normal hund ikke spor nærvøs.
Det skal lige siges at Laura har haft en traumatisk start på livet, vi ved ikke præcis hvad hun har været udsat for, men hun stoler bestemt ikke på fremmede. Hun er fra Grækenland hvor de jo desværre er kendt for ikke at behandle dyr ordenligt.
Jeg håber at der er nogen der har et godt råd??
Jeg har prøvet noget blomstermedicin, som skulle afhjælpe nærvøsiteten, men syntes ikke rigtigt der var nogen virkning.
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.176
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Give hende små gode oplevelser på turen. Jeg tror ikke at det hjælper, at I bærer hende ud af døren. Hun skulle jo helst gøre det af egen fri vilje. Men kan da godt se, at det er lidt af et problem, når hun skal tisse og pølle ude ;o)
Men prøv at lokke hende, og ros hende til skyerne, når hun selv går ud. Og så tage den derfra.
Håber at det lykkes...
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 31
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Dog er der ting hun aldrig bliver rigtig glad for og det må man jo bare acceptere og så prøve at skærme hende af for det hun er bange for!
Hjælp! Min hund er mega nærvøs