{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min hund er mega nærvøs {{forumTopicSubject}}

Min hund Laura er enormt nærvøs, især når vi er ude at gå tur. Hun kryber hen af gaden med halen mellem benene, når vi møder børn, andre hunde og folk der går i flok. Hun trækker meget i snoren og det er svært at få hende til at gå pænt. Hun bryder sig slet ikke om at gå tur, og når vi skal have snor på hende gemmer hun sig, og skal nogen gange bæres ud til døren. Men når vi er hjemme er hun utrolig glad og en helt normal hund ikke spor nærvøs.

Det skal lige siges at Laura har haft en traumatisk start på livet, vi ved ikke præcis hvad hun har været udsat for, men hun stoler bestemt ikke på fremmede. Hun er fra Grækenland hvor de jo desværre er kendt for ikke at behandle dyr ordenligt.

Jeg håber at der er nogen der har et godt råd??

Jeg har prøvet noget blomstermedicin, som skulle afhjælpe nærvøsiteten, men syntes ikke rigtigt der var nogen virkning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Min hund er mega nærvøs
  • #1   11. maj 2006 Ida, hvor længe har I haft hende?

• #2   11. maj 2006 Vi tror, at du måske skal starte helt forfra som man gør med en lille ny hvalp..Vi startede med helt korte ture som var den samme aften efter aften indtil han var tryg ved biler og andre ting..Måske skal hun bare have noget mere tid til at komme sig..Hvor lang tid har du haft hende?

• #3   11. maj 2006 Jeg ville også starte helt forfra som anna siger.

Give hende små gode oplevelser på turen. Jeg tror ikke at det hjælper, at I bærer hende ud af døren. Hun skulle jo helst gøre det af egen fri vilje. Men kan da godt se, at det er lidt af et problem, når hun skal tisse og pølle ude ;o)

Men prøv at lokke hende, og ros hende til skyerne, når hun selv går ud. Og så tage den derfra.

Håber at det lykkes...

• #4   11. maj 2006 Vi har haft hende i næsten et år

• #5   11. maj 2006 Min græske dame var også rigtig bange i starten for alt der rørte sig udendørs! Vi gjorde det at vi gik den samme lille tur en milliard gange hvor hun vænnede sig til lyde og lugte lige på den rute og derefter udvidede vi gradvist.. Derudover lod vi hende hele tiden tage styring udendørs og roste hysterisk hver gang hun selv tog initiativ og støttede hvis hun viste angst..

Dog er der ting hun aldrig bliver rigtig glad for og det må man jo bare acceptere og så prøve at skærme hende af for det hun er bange for!

Kommentér på:
Hjælp! Min hund er mega nærvøs

Annonce