3.917 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
Blanding... Øh canadisk ulv? Blanding... Øh canadisk ulv?
jeg sidder og kigger lidt efter hund... Kan godt lide store hunde, så falder over en annonce, hvor der står at det er mastiff blandinger. Det er napolitiano (staves?), fint nok, men hvad består den anden halvdel af spørger jeg. Der er canadisk ulv. Hmm, tror at personen mener noget ulvehund og søger på nettet, men kan ikke finde noget så vender tilbage og siger at jeg ikke kan finde noget om canadisk ulvehund. Får så at vide at det ikke er en hund, men en ulv...!! Hvis det er rigtigt så rækker min erfaring ikke til det.
Men kan det da passe...???
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 357
Er der nogen der har noget erfaring med at ha en ulv eller ulve blandinger?
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Hvor er denne hund avlet? Det virker ikke vildt sandsyligt alligevel med en Mastif ulve blanding..
er det muligt at få et link? evt. pb da jeg nu er nysgerrig
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
jul 2009
Så hvalpen er halv ægte ulv og halv mastiff napolitano...
jul 2009
Det kræver vel en del at ha en halv ulv..? Håber at nogen med "halve" ulve melder sig på banen:o)
nov 2008
jul 2009
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
nov 2008
dec 2007
dec 2007
nov 2008
Må man hvis man har tilladelse eller er det helt forbudt?
jul 2009
Det tolker jeg da som at det er en ulv. Ikke en hybrid.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.287
Der findes jo hybrid-racer som f.eks. sarloos wolfhound, og de er tilladt at have.
Men ikke rene ulve, og jeg er rimelig sikker på at det samme gælder ulvehybrider. Ved der har været tråde herinde tidl hvor der blev linket til lovgivningen på området, så må lige prøve at grave lidt i de gamle tråde.
Persoligt ville jeg nu osse takke pænt nej til sådan en blanding. Det er muligt hunde og ulve har meget tilfælles, men at have en ulv og at have en hund er ikke det samme.
jan 2007
jul 2009
Håber da godt nok at det bare er et salgstrick... men så igen, hvem ville købe sådan en blanding? Det kan da blive pænt farligt...
Nu er det ikke sådan at der rent faktisk er en race der bare hedder canadisk ulv? Kunne intet finde...
mar 2009
Der er SÅ mange problemer med ulvehunde I specielt USA fordi folk vil "tættere på naturen" og derfor anskaffer sig en "hybrid" uden at tage højde for at dette ikke er noget man bare lige bør gøre.
Det er ikke til at sige hvordan en ulvehund vil ende ud med at være, den kan f.eks. have hunde udseenet og ulveopførslen (som SLET ikke er egnet som alment kæledyr) eller ligne en ulv og have hundeopførsel - eller ligne en ulv og have ulveopførsel eller hund med hundeopførsel. Mange af disse hunde ender med at leve et liv som ikke er optimalt for dem, ganske enkelt fordi folk ikke ved hvad de har med at gøre.
Selv de etablerede racer Saarloose wolfdog og tjekkisk ulvehund(Czech wofldog - kan ikke stave hele det første ord lol) er hunde med ret meget ulvedrift. De egner sig ikke til enhver, faktisk til meget få, da de kræver et liv der er noget anderledes end en almindelig hund kræver.
Igen til denne annonce - så tivler jeg stærkt på at der er tale om en Mastiff/Canadisk Ulve blanding - og hvis der gør så er denne enten foretaget ulovligt i Canada, Ulovligt i Danmark eller andre steder hvor man har en ægte Canadisk ulv i et passende "enclosure" og hvorfor har man så lige sat en Mastif og en Ulv sammen? Selv de steder hvor ulvehybrider laves er Mastif ikke lige den type hund man bruger til en sådan en parring. Det er mere sandsynligt at slædehunde racer eller f.eks. German Shepherd er brugt der.
Jeg tror ærligt talt at denne annonceejer lyver - især hvis det er den annonce jeg kunne finde på gul og gratis, det er nok noget mere sandsynligt at der er tale om en listehunde blaning end en ulvehundeblanding.. men det er måske kun min mening
mar 2009
The Eastern Wolf (Canis lycaon), also known as Eastern Canadian Wolf or Eastern Canadian Red Wolf
jul 2009
dec 2007
At de så er blevet de kærligste og mindst aggresive men også mest underkuede hunde jeg nogensinde har haft har noget med deres opvækst hos opdrætteren af gøre, men det vil jeg ikke gå nærmere ind på her.
Men det ER underligt netop når man har set så mange ulykkelige hybrider i USA, men ser man på deres hundehold og de andre rovdyr som tigerne, løverne osv. så burde det ikke komme bag på nogen at mange af de dyr på et tidspunkt "knækker" og slet ikke er til at stole på, for kun de færreste holdes som de bør, resten ligge i små bure hele livet og fungere som publikumsmagneter på tankstationer, supermarkeder o.lign.
Men tæven i annoncen "En Canadisk ulv= en Timberwolf" "samme art som er i mine tøser" der begriber jeg stadig ikke hvor personen har fået fat i den, for som Michelle siger, så er den næppe blevet parret på en tur gennem zoo, jeg tvivler på at det er et salgstrick, men om tæven er 100 ren ulv DET tvivler jeg så på.
Men self. har man fået en dyrlæge til at chippe tæven som værende en hunderace, så har den jo sagten kunne komme ind i DK.
Henrik. Hvis man har en hybrid så kan man sagtens "se ulven i dens opførsel/væremåde" uden at den overhovedet ligner en ulv, så man kan ikke "bare" ta en slædehund og en anden hund og sælge dem som hybrider, el jo self.kan man det, med det vil blive opdaget, af hvalpens opførsel før eller siden. ;o) hihi..Ok hvis man ved lidt om ulve..LOOL..
Den var ski svær at modsige..,Hehehe..
Stinne. Det må man heller ikke mere. Jeg ved ærligt talt ikke hvornår det blev forbudt, jeg tænkte ikke over det da jeg fik tilbudt mine, pga. det tidligere havde været lovligt at ha rene ulve i DK.
Krumme. Jeg er helt enig, jeg begriber ikke den blanding, det er totalt hul i hovedet at blande så store og stærke dyr med hinanden.
Palle. Så nervøs skal du ikke være ;o) meget afhænger af opdragelsen som hos de fleste dyr, og din evne til at aflæse og afgive beroligende signaler :o))
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Har kun mødt en med en ulvehybrid - der var den ene af forældrene en "rigtig" ulv og den anden en slædehund/ulveblanding. Manden havde boet i Nordnorge og havde taget den med hjem. Han boede alene og tilpassede sig hunden/ulvens behov. Det var omkring 1997 og derfor meget længe siden, men han havde fået tilladelse dengang i hvert fald...
Den var ikke egnet som alm familiehund overhovedet, den var sky overfor alt nyt, skulle opleve alting et utal af gange for ikke at blive skræmt (dvs masser og masser af positive gentagelser), kunne ikke være alene hjemme i 5 min. uden selskab (ellers så huset ud derefter), prøvede at undgå fremmede mennesker.
Han luftede den meget tidligt om morgenen og sent om aftenen, når Hr. og Fru Danmark ikke var på gaderne.
Han havde tidligere været ejer af slædehunde, grønlandshunde, tjekkoslovakisk ulvehund og nu en "næsten rigtig" ulv. Så han havde erfaringen og var indstillet på det den krævede.
Jeg fatter ikke ovennævnte blanding af mastiff/ulv.. Synes det lyder helt vanvittigt og håber de er meget omhyggelige i at få placeret hvalpene det rigtige sted...
dec 2007
Jeg er ihvertfald bange for at de færreste af hvalpene havner hos egnede personer..
Men self. man har da lov at håbe. :o)
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
jan 2007
Ingen tvivl om at der osse går rigtige hybrider rundt -men for langt de flestes vedkommende er jeg ret sikker på at der bare er tale om blandinger der sælges som værende noget de ikke er.
Ang hybrider i USA, så tror da pokker de er sære i hovedet, hvis de lever deres liv i små hundegårde.
Self kan sådanne hybrider da blive gode "hunde" -men det kræver efter min mening at man har forhold som de færreste her i landet kan tilbyde.
dec 2007
Men jeg ved da at flere af deres søskende kaldes noget helt andet pga. den reaktion det fremkalder hos folk når de opdager /hører at der er ulv i "hunden/e"
Det bestem heller ikke til alle og enhver jeg siger hvad pigerne er blandet af IRL, jeg har oplevet rigligt med fordomme, af folk der ikke aner hvad de taler om.
Og "self."vil der altid være nogle som påstår at de har en hybrid, hvorfor "nøjes" med at sige at man kun har en slædehunds blanding, af en el.anden slags..hvis det "kun" er det man har..
dec 2007
Den er bare kendt som "Hunden der ikke kan gø", men nu hvor jeg har med begge "slags" at gøre til hverdag, så kan jeg sige at Basenjien er MEGET farligere end pigerne, for han bider hvis han føler sig truet og da Basenjierne er lynhurtige og KAN være svære at aflæse ja så vil jeg til hver en tid holde mere øje med Basenjien end mine hybrider, selv om de så kun er omk.30-33%ulve ifølge deres anetavle.
Men et dyr som er KONFLIKTSKY er ikke dermed et sky dyr, mine er skam nysgerrige nok, men de kan bare se en aggresivhund på lang afstand, og sådanne hunde holder de sig så endnu lægere fra det samme gælder for mennesker, de har hinanden og deres Chi-lillesøster og deres pt Basenji alfahan og mig, min søn+manden= deres flok som de foretrækker frem for alle andre.
det gør dem ikke farlige, tro mig de gange vi er blevet angrebet af løse hunde der har især min den ene bare smidt sig med benen i været og har overgivet sig øjeblikkeligt, den anden satte sig oven på angriberen til ejeren fik fik den væk og De ville ALDRIG finde på at angribe noget andet end mus,harere, fugle o.l. som de altid har fået lov til af mig."fuglene er dog kun bestemte steder om efteråret og det ved de, underligt nok godt :o)"
Men ja, jeg kan på den anden side kun gi dig ret, MEN kun pga mange=de fleste, af disse stakler havner "for mig af ukendte grunde" hos folk der ikke aner hvordan de skal opdrages og stimuleres mentalt, så de bliver ved med at være sunde og godmodige "hunde"..
dec 2007
Det er langt fra egnede som vagthunde, det har de slet ikke "mod" til..
Så hjemme er de som alle andre hunderacer.. :o)
jul 2009
Tror bare at det drejer sig om at man ved hvad man laver med den slags "hunde". Det er uansvarligt at anskaffe sig en halv ulv, hvis man ikke har den nødvendige kompetance og erfaring synes jeg. Men ved man hvad man har i hænderne så er det da helt fint:o)
Vil meget gerne møde sådan en hybrid engang
dec 2007
Fordi der er både jagthund og slædehund i mine, så ligner de en blanding af de 2 "heldigvis", de opfører sig bare andeledes "når de føler sig frie" ude i naturen f.eks.på fælleden hvor der er plads til at de kan jage ræve,mår og mus og finde frugter og bær,osv..
Så der er ikke forskel på at se en hybrid og at se på en hund, med mindre man ser dem i i deres rette miljø, og man ved hvad man skal se efter. :o)
Det jeg mente med at de ikke egnede sig som vagthunde, er nu mere fordi de hellere stikker af end noget andet, faktisk er de fleste hunde farligere og meget bedre egnede som vagthunde end en hybrid. ;o))
Mine er ihvertfald totalt Uegnede som vagthunde, der er de for sky og gemmer sig hellere hvis de ikke kan stikke af..
Basenjien der imod, vil med sine 10-12kg forsvarer sig imod enhver, om så det er en løve el.leopard el.menneske. ;o))
jul 2009
Er ikke pga udseende jeg gerne ville møde sådan en, men pga sindet, adfærden og for at høre mere om dem.
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
aug 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 9 Emner: 223 Svar: 2.185
Hvor har jeg påstået at de IKKE er ulvehybrider????
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.058
aug 2007
Ja selvfølgelig.undskyld.
Farer nok bare lidt op i en spids med det samme fordi der har været endel hets på mig her inde de sidste dage.
Men kan ihvertfal sige at de har været ved dyrlæge i dag og har 3 dyrlæger derfra der siger at blandingen ikke er ulovlig så er der ikke mere tvivl om dèt
mar 2009
moderen er tydeligt vist ikke 100% ulv, og da faderen slet ikke skulle være ulv så har de maks 50% ulvegener, og det er endda hvis det er højt.
jul 2009
Er godt nok noget forvirret
aug 2007
Ejeren af moren påstod at hun er ægte ulv,
men jeg har mødt hende og tilbragt en hel dag sammen med hende og hun er absoludt ikke ren ulv.
Hun er nok et sted mellem 50 % og 75 %.
Hun er kærlig og imødekommende og vi fik en meget god modtagelse på trods af at hun ikke anede hvem vi var.
Jeh har billede af moren i albumet "hvalpene"i min profil så der kan i evt se hende og jeg tror ikke der er nogen der vil tro hun er en ægte ulv.
Jeg har et par billeder mere af hende som jeg kan lægge ind nu her
aug 2007
Kan så være.
Jeg har billeder i albumet "mine hunde" af min gamle ulvehtbride tæve.
Hun liger så heller ikke en ulv,
men på hende har jeg papirer på forældrene,bedsteforældre osv.
Import papirer på hendes mor fra canada osv.
Hun er ca 37 % iflg de papirer der foreligger på parringer osv,
men udseende kan man ikke se det på.
Hun er helt sort med hvidt bryst
Blanding... Øh canadisk ulv?