{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

mishandlede hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt aug. 05 en annonce på xxxx vedr. 7-8 hunde som søgte nye hjem pga. dødsfald. Jeg ringede på en ckc. spaniel-tæve på kun 1 1/2 år. Vi kørte samme aften 80 km. for at se hende. Hun og de andre hunde kom løbende fra en hundegård ind i et lille bryggers der var skærmet af. Tilde som hun hed blev løftet over til mig og hun sad og rystede over hele kroppen. Grunden til at hun rystede var fordi der havde været larm i haven hele dagen fik jeg at vide. Jeg valgte at tage Tilde med hjem efter aftale med svigerdatteren om at hun skulle sende et brev dagen efter om at Tilde var overdraget til mig, da de ikke vidste om hun var chippet eller ej. Dagen efter måtte vi bade hende da hun stank være end jeg ved ikke hvad. Hun var en nervøs og bange hund. Først gang jeg skulle give hende en knassepind knaldede hun i gulvet og kravlede ind i stuen som om hun var bange for at jeg ville slå hende. En anden gang var jeg ved at sætte kaffe over og da hun hørte lyde af kaffefilteret sige et klik da jeg lukkede det slog hun en koldbøtte ud i gangen.
Efter 14 dage uden et brev ringede jeg til dyrlægen og da de lovede at jeg fik Tilde med hjem selv om hun evt.var chippet og jeg ingen papirer havde tog vi til dyrlægen . han chekkede hend og undersøgte hende. Hun havde ingen chip, og han mente ud fra hvad han kunne se at hun var fra en polsk hundehandler, og at hun var blevet groft mishandlet.
Jeg kontaktede en konsulent for dch. og hun sagde at der kunne gå op til 2 år inden Tilde blev en nogenlunde normal hund, samt at børnene skulle sendes udenfor når de ville lege pga. Tildes skræk for pludselige lyde og bevægelser.

Enden på hele denne historie er at Tilde er flyttet ind hos min far som er enlig. Og der er sket en del fremskridt. Hun er ikke længere så nervøs overfor lyde og hun har fået en del selvtilid samt mere tillid til folk, og jeg kan følge hendes udvikling fra virkelig skræmt hund til en dejlig og glad hund.

Min pointe er, sår i skal se på en hund som søger nyt hjem så stol på hvad i føler og tænk lidt mindre over hvad i får at vide. Selvfølig er det rart at øre noget om hundens fortid, men stol på jer selv først.

Histoien om Tilde passede altså ikke helt, men hun skal nok få et godt liv fra nu af, det er helt sikkert.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mishandlede hunde
  • #1   12. maj 2006 Det var så en meget heldig lille hund, der endte hos de rigtige mennesker til sidst : ))

  • #3   12. maj 2006 Jamen, det er så ufattelige at tænke på hvad Tilde har været igennem før hun kom til jer/din far, det gør mig så vanvittig rasende, når dyr ikke bliver behandlet ordenligt, jeg kan ikke med min vildste fantasi forstå, hvorfor nogen har dyr, når man behandler dem så dårligt.......årsagen er selvfølgelig penge..........sidder lige og skumler lidt over Tildes forhistorie.
    Men dejligt at hører at Tilde er faldet i de rigtig hænder, at hun får et godt liv, selv med hendes svære start af livet. Godt gået.............ss


  • #4   12. maj 2006 Dejligt at der findes dejlige mennesker som dig og din far, som ikke giver op, selvom hunden er sky og "svær at have med at gøre"... en rigtig solskinshistorie..

Kommentér på:
mishandlede hunde

Annonce