manglende overskud=unoder {{forumTopicSubject}}
vi er flyttet for en måned siden, vi har solgt vores andel som var på lige godt 200 m2 og har købt en ny som vi/min kæreste går og er ved at sætte i stand, i den sidste måned har vi derfor boet i det man kalder en mandskabsvogn, der er ret lidt plads og vi har været 2 voksne, vores hund, og vores datter på lige knap 3 år.
min kæreste har knoklet i døgndrift på at gøre huset beboligt, og samtidigt prøvet at passe hans skole,
jeg selv er høj gravid og har fået strenge ordre fra lægerne på hospitalet om ikke at lave noget, dvs ikek gå for langt ikke bære på tunge ting må ikke gå med hunden hvis den trækker osv. oven i det var vi rigtig uheldig at vore datter brandte sin hånd og skulle gå med en kæmpe forbinding og ikke måtte komme i bh
nå men nu til mit problem, vores hund som er tæt på de 8 år, er begyndt at lave en masse unoder hvilket hun normalt aldrig gør, hun har 2 gange fået væltet sin foderspand og ædt omkring 3 kg på de to gange, hun har et par gange splittet skralde spanden ad, og hun har nu 3 gange stukket af fra haven af, alle 3 gange har vi været med hende ude og alligevel lusker hun væk, 2 af gangene, heldigvis kun ind i nabo haven, som heldigvis er nogen vi kender men det er jo ikke okay alligevel.
hvordan pokker kan jeg aktivere hende bedst muligt på ultra lidt plads?
jeg kan som sagt ikke rigtig gå med hende, og min kæreste har ikke tid, desværre kender vi ikke nogen kan gå lange ture med hende, er det her vilkårene for hende indtil vi når midten af januar hvor jeg har født og igen kan komme ordenligt ud med hende,
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
sep 2005
det skulle måske lige huskes at nævne at vi er flyttet ind i huset, bor på 2 værelser og der max er 15 m2 til sammen ,så hun er gået rigtig meget ned i plads, ja det er vi alle sammen, men før var det nemmere at smide hendes mad på gulvet hvis hun ikke gad i haven osv..
hun er enormt magelig og doven, dvs hun gider ikke arbeje for meget for hendes mad/gidbidder, og vil ikke ud når der er koldt, regn eller det blæser.. ikke at hun for sin vilje men kan godt mærke hun er blevet ældre med underlige vaner
sep 2005
det er mere råd til hvordan jeg kan mentalt aktivere hende på meget lidt plads, de der foder bolde gider hun fx ikke,
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 775
sep 2005
den største skal stadig i børnehave, hunden kommer med på turen derhen og hjem, både til at aflevere og henter som altid,
den største vil gerne ud og lege ind i mellem hunden kommer med, den store syntes det er sjovt at komme med ud og gå med hunden, og så skal skraldet jo altså også ud hver dag, hunden kommer med, så normalt lider den ingen overlast, det der har gjort udslaget er jo at den ene part står op, går i skole, kommer hjem og bygger til han stort set falder om kuld. jeg selv er højgravid og MÅ ikke gå med hunden lige pt grundet frygt for at føde før tid, det sker jo ikke når den lille er kommet til verden.
klikker kunne sagtens være en ide, jeg syntes bare det er svært at holde hendes fokus, måske mig der træner det forkert, ellers så syntes hun bare ikke det er fantastisk sjovt, hun er utrolig magelig som sagt og smider du foder på græsset spiser hun kun det hun kan se, og gider ikke bruge for lang tid på at finde resten så man skal selv rende rundt og virkelig gøre noget for at få hende til at søge efter det. det er så bare ikke super fedt med monster ondt i sit bækken og konstant pluk veer.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
gemme noget foder i et viskestykke, en sodavands flaske,køkkenrulle..
vis hun har et tomt mavben eller en kong så opblødt foder blandet med f.eks leverpostej og put i, en lille tur i fryseren også kan hun hygge sig med det
vis hun ikke gider arbejde for sine godbider så de ikke gode nok
så må du bruge noget der er lidt mere lækkert ;o)
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 136
aflastning i starten når den lille kommer
manglende overskud=unoder