1.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

HVA SKER DER FOR FOLK del 2 HVA SKER DER FOR FOLK del 2

For lige at opsummere hele historien så kommer den her.

Min kæreste fik Kaiser i gave i 2005.
Et par måneder senere køber jeg Mason.
Min kæreste og jeg går fra hinanden og min kæreste kan ikke have Kaiser med hvor hun skal bo.
Jeg prøver imidlertidig at have begge hunde herhjemme men det går ikke. Begge hunde bliver alt for vilde og det bliver bestemt at vi skal finde et nyt hjem til Kaiser.
I februar måned sætter jeg en annonce på dyrenettet og får en henvendelse fra en dame der er meget interesseret i at få Kaiser.
De kommer og henter ham og det bliver aftalt at hvis de af den ene eller anden grund ikke kan beholde ham så skal han tilbage til mig.
Jeg får fra tid til anden nogen beskeder fra kvinden der fortæller hvor højt de elsker ham osv.
Så d. 9/5 får jeg en besked om at Kaiser har HD, i en sådan grad at han skal aflives og dyrlæge regningen koster 2500,-
Jeg fortæller hende at jeg gerne vil give hende de 2500,- Men så tager jeg Kaiser med hjem.
Hun fortæller mig så at hun vil snakke med sin mand om det fredag når han kommer hjem.
Da jeg så kommer hjem fra arbejde torsdag morgen søger jeg efter "hd" i forummet og denne tråd dukker op.
(link fjernet)
Jeg læser tråden igennem og da jeg når til Johnny's indlæg går jeg ind og kigger hvilken hund det drejer sig om.
Sjovt nok hedder Rottweileren Kaiser (ligesom min, og samme alder) Jeg læser lidt videre og ser at han er hentet i Tarm.
Allerede her syntes jeg at lighederne er for mange.. og jeg vælger at skrive til johnny.
Johnny og jeg snakker frem og tilbage og det kommer frem at de har betalt 2000,- for kaiser hos kvinden der afhentede ham gratis hos mig. Det viser sig yderligere at kvinden der har videresolgt Kaiser ikke har brugt så meget som en rød reje på dyrlægeregninger.
Johnny og jeg aftaler at jeg kommer og henter Kaiser hos dem og giver dem de 2000,- som de selv havde betalt for ham.
Jeg henter Kaiser d.d. hos Johnny og senere på aftenen skriver jeg til kvinden om hun har fået talt med sin mand.
Hun skriver tilbage at de beholder ham fordi de elsker ham.
Det eneste jeg kunne skrive til det var at det var pudsigt for jeg havde hans sundhedsbog og Kaiser selv lå bag i min bil og vi var på vej hjem. Det er så det sidste jeg hører til kvinden..
Personligt har jeg aldrig oplevet noget lignende og syntes sådan en handling er fuldstændig vanvittig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af brændeovn 3.000 kr.
  • VVS - gulvvarmestyring mm (Uponor C-56) 3.000 kr.
  • Opvasker pumper ikke vandet ud 1.000 kr.
  • Skift til vinterdæk 517 kr.
  • Vaskemaskine, køleskab mm. 1.500 kr.
  • Hjulskifte 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVA SKER DER FOR FOLK del 2
  • #1   12. maj 2006 Sådan noget svineri!

Kan godt forstå at du er rasende!

• #2   12. maj 2006 hmmm, håber hun har en dårlig smag i munden....kælling

Hvad vil du så gøre nu med ham?????

• #3   12. maj 2006 Jamen jeg beholder ham..
    Skal have hans hofter undersøgt i en fart og så må vi se hvor slemt det er med ham..

• #4   12. maj 2006 Det skal lige nævnes at Johnny er en yderst reel fyr.. Er ked af at han blev indblandet i alt det her smiley

• #5   12. maj 2006 Okay, fint synes jeg, men gik du ikke af med ham fordi du ikke kunne have ham ???? det er kun nysgerrig

• #6   12. maj 2006 Syge kvindemenneske!! og hendes mand også for den sags skyld!! Frygteligt at man kan være SÅ skruppelløs...

Er glad for at du har fået ham hjem igen, men omstændighederne er da ganske forfærdelige!! Er HDèn så konstateret eller er det bare noget, undskyld udtrykket, kællingen har fyret af??

Sådanne mennesker pi.... mig virkelig af!! De burde staffes, håber på noget "kosmisk retfærdighed"!!

Håber det bedste for stakkels Kaiser der må være ret forvirret af at have været "kastet" rundt på den måde...

Tanja..

• #7   12. maj 2006 smiley

Jeg er rystet....Dén kvinde burde ha' en ordentlig opsang!!!

Sødt af af Johnny, at han lader dig/jer købe Kaiser tilbage.

• #8   12. maj 2006 Ja det er kraftedme rystende i sådan en grad at man slet ikke ved hvad man skal sige.. Jeg er glad for at martin kontaktede os, og at der blev fundet en fornuftig løsning på det hele.. ...

• #10   12. maj 2006 Mette P..

Jo det gjorde jeg.
    Jeg har imidlertid bestemt mig for at sælge min lejlighed og få købt mig et hus, evt. hyre en hundesitter et par timer om dagen.

• #11   12. maj 2006 godt for dig ;O)))

• #12   12. maj 2006 Tanja L
    Jamen han går lidt sjovt.. han er jo ikke andet end 8 mdr gammel så jeg syntes det er lidt tidligt at stille den diagnose (selvom det jo er set før) i bedste tilfælde er det nok noget vokseværk og så forhåbentlig kun en mild form for HD hvis han overhovedet har det..

• #13   12. maj 2006 Lyder som et fremragende forslag Martin. -Pøj pøj med det *SS*.

• #14   12. maj 2006 Glemte oveni købet at sige at i hans sundhedsbog er mit navn slettet med slettelak og kvindens navn skrevet istedet..

• #15   12. maj 2006 Held og lykke med det hele Martin, håber virkelig på det bedste for Jer!!

Tanja

• #17   12. maj 2006 Man skal hører meget før ørerne falder af. Du Martin S har håndteret dette til UG : ))

• #19   12. maj 2006 Ja det må nok falde ind i katagorien : Bedrageri.

• #20   12. maj 2006 At folk kan være sådan nogle røvh..... Hvorfor tage imod en hund hvis man er pisse ligeglad med den.. Forstår det ikke.. Kan simpelthen ikke respektere de folk.. Det er fandme for dårligt! Men jeg håber Kaiser har det godt nu..?

• #21   12. maj 2006 Jamen Kaiser har det fint..
    Ham og Mason har bare lidt svært ved at enes smiley ... hierakiet skal åbenbart fastsættes og de har lidt problemer med at blive enige smiley
    Så lige nu er hjemmet en stor slagmark ..

UG? smiley .. er ik så god til forkortelser..
    I må ikke glemme Johnny.. han bærer en stor del af skylden for at tingene er endt så godt som de er smiley

• #22   13. maj 2006 Høj lidt gammeldags skole karakter : udemærket godt, svarer til 13, får man for den extraordinære indsats. ; )))

• #23   13. maj 2006 Tænker osse venligt på Jonny, Kaiser er en heldig hund med 2 gode ejere ud af 3 !! : )

• #24   13. maj 2006 Øh.....Nicky J -- var det dig, som overtog Kaiser og senere solgte den videre for 2.000 kr??
    Måske kunne du så fortælle din side af historien på en saglig og sober måde, i stedet for at fare frem på den måde

• #25   13. maj 2006 Marthin: det er godt at høre.. Han fortjener at være sammen med NORMALE mennesker.. Og ja.. Johnny, godt arbejde smiley Er rart at høre at alt er godt nu (ud over hierakiet)...

• #26   13. maj 2006 Hej Nicky,

Jeg har lige læst din kommentar til Martin på hans hund, jeg synes du skal lægge det ind her, så folk kan se, at du rent faktisk har tænkt over hvad I skulle gøre.
    Det var en pæn kommentar og også forklarende, og samtidig siger du undskyld til ham.
    Klip det ind her, så folk kan se, at du ikke er så slem endda.

vh Linda

• #27   13. maj 2006 Forstår du godt du bliver sur over at læse om dig selv på denne måde, men hvis Martin tager helt fejl i hvad han siger, hvorfor så ikke komme med din side af historien, som du selv siger har vi kun hørt 2 sider, Martin og Johnnys, din side kender vi ikke noget til.
    Syns bare det lyder underligt...

• #28   13. maj 2006 Tjaaa siger jeg bare ........

• #29   13. maj 2006 jo, og det lyder stadig underligt selvom jeg har læst det igen!
    Havde I eller havde i ikke en aftale om at Martin ville betale for de HD billeder osv?
    Solgte I ham videre uden at fortælle han havde HD?
    Fik I ham egentlig tjekket eller..?
    Og hvorfor sige til Martin at I ville beholde ham når I allerede havde solgt ham??

Underligt i mine ører...

• #30   13. maj 2006 Ja
    nemlig
    godt så!!

Godnat til alle... hav en fortsat rigtig god weekend!!

Tanja

• #31   13. maj 2006 Men læser man det link Martin lagde op i sit første indlæg, virker det som en lidt underlig sag.

Var der nogen, som ville have 2.500 kr. for nogle røntgen billeder, som slet ikke var taget?

Denne sag er måske mere speget end den er røget?

Nå, Kaiser er hjemme igen, og det er godt for ham.

• #32   13. maj 2006 nicky er logget af.

• #33   13. maj 2006 Nicky jeg synes godt nok du er for meget for som jeg læser dine beskeder så sidder du og truer folk for at kommentere i denne tråd!!!! Og hvis det er den type person som du er så er jeg glad for at Kaiser er kommet væk fra jer af... Håber næsten at du bliver slettet fra HG for det er bare for langt ude at sidde og true folk på nettet..

Marthin og johnny Godt gået begge 2 dejligt at Kaiser nu får chancen får at blive behandlet.

• #34   13. maj 2006 For god ordens skyld lægger jeg lige mit svar til nicky ind her vil nemlig gerne ha svar på mine spørgsmål og det har jeg endnu ikke fået!

12-05-2006 22:28:17

Marthin S

2 spørgsmål

1. Hvorfor sælge ham videre for 2000,- et par måneder efter i selv havde afhentet ham gratis?

2. Hvorfor fortæller Heidi mig så sent som iaften at i vil beholde ham selv efter jeg har sagt jeg vil betale de 2500,- som i angiveligt skulle have brugt på dyrlægen?
    På det tidspunkt sidder Kaiser bag i min bil.. var han løbet væk fra jer eller hvad?

Jeg kan ikke se hvad mit kærlighedsliv har med det at gøre lige nu. Jeg overdrager en hund til jer gratis og i lover at tage jer af ham, ydermere hvis i af den ene eller anden grund ikke længere kunne have ham ja så kom han tilbage til mig.

Du skal lige huske på at hvis du ikke havde lavet det indlæg om at han havde HD havde jeg aldrig nogensinde fundet ud af at i havde SOLGT ham?..
    Det lugter lidt at i har haft ham i max 2 mdr hvorefter i så sælger ham med profit syntes du ikke?

I hans sundhedsbog er mit navn slettet med slettelak, samt ejeroplysningerne er klippet ud.. det her det lugter langt væk.. og før du kommer med trusler så tænk dig om.. det når du meget længere med i en situation som den her.

Jeg håber du kan besvare mine spørgsmål Nicky og ikke bare lukker totalt af.

• #35   13. maj 2006 kig dine indlæg igennem Nicky.. det virker lidt truende det du skriver..

Nej hvis vores forhold havde været iorden var vi ikke kommet af med ham, men det forsvarer sku da ikke jeres handling?.. mage til selvjustits skal man sku lede længe efter.. Men du er tydeligvis pisse ligeglad med hvilke aftaler i indgår med folk..
    Det kan være vi skal gå til lovhåndhæverne og dyrenes beskyttelse med den her? SKAT vil måske også være interesserde i at vide hvor mange penge i har tjent på at sælge ham? (måske andre hunde også)
    Men utrolig så sympatiske i var da i hentede ham.. her et par måneder efter er i kyniske.. jeg føler lidt jeg har smidt Kaiser i løvens hule ved at lade jer tage ham!
    Nej du lavede et indlæg med en rottweiler på 8-9 mdr gammel du havde solgt som så havde fået konstateret HD. Sjovt nok hed hunden Kaiser, og havde sundhedsbog fra Aabybro dyrehospital (hvalpene kom fra saltum) og derefter være vaccineret ved Pedersen i Vejle.. mærkeligt sammentræf?.. for ikke at sige hvor parret han var købt igennem kom fra.. mærkeligt..
    Jo i spurgte mig, men retfærdiggør det at i sælger ham med profit?.. det tror jeg ik..
    Ved du overhovedet hva dato han er født?.. i skal ikke komme og fortælle mig at i elsker ham i aner jo ikke en kæft om ham. Det i har gjort var at afhente en gratis hvalp og sælge ham videre... hvis det var sådan det skulle foregå kunne vi ha sprunget jer over og selv finde et hjem til ham.
    Men hvorfor solgte i ham overhovedet? det vil jeg gerne vide..
    Jamen siden med ejerens navn er klippet ud.. ihvertfald den halvdel der står noget på..
    Der hvor mit navn er slettet er navnet på den person der har haft ham da han blev vaccineret.. og hvorfor måtte det ikke stå der?
    Mangler stadig svar på de to ovenstående spørgsmål nicky

• #36   13. maj 2006 Det betegnes også som dokumentfalsk hvis vi skal være totalt ordkløvere Nicky.. men med din fine indsigt i de danske lovparagraffer så ved du vel allerede dette..

• #37   13. maj 2006 Nicky.. DU har solgt ham. Han stod i DIT navn.. det er dine egne ord?.. Men selvfølgelig har i interne stridigheder så må det jo ordnes indenfor egne rækker..
    Og nej jeg truer dig ikke på samme niveau som du sidder og plaprer løs med.. at gå rettens vej er bestemt ikke nogen trussel..
    Men for satan.. du kan ikke selv se det eller hvad?
    Jeg mangler stadig svar på mine spørgsmål jeg syntes du kryber udenom?.. hvis du har dit på det rene kan det vel ik være svært lige at svare på dem kan det?

• #38   13. maj 2006 Gjorde du?.. har endnu ikke set noget svar?..

• #39   13. maj 2006 Du har ikke besvaret nogle af disse spørgsmål

1. Hvorfor sælge ham videre for 2000,- et par måneder efter i selv havde afhentet ham gratis?

2. Hvorfor fortæller Heidi mig så sent som iaften at i vil beholde ham selv efter jeg har sagt jeg vil betale de 2500,- som i angiveligt skulle have brugt på dyrlægen?
    På det tidspunkt sidder Kaiser bag i min bil.. var han løbet væk fra jer eller hvad

• #40   13. maj 2006 Nicky: Vi hører om et tilfælde som vi alle regerer på og det har vi vores ret til.. Du skal fandme ikke komme og fortælle os at vi skal vare vores mund og ud fra den historie Marthin har fortalt, så synes jeg ikke du er normal.. Og det kan godt være at den ikke er sand.. jeg vil ikke bedømme om den ene taler sandt eller om den anden gør, men kan ikke se hvorfor han skulle lyve.. Jeg synes det er noget pis at du skriver sådan til de folk der regerer på noget, som lyder som noget svineri.. Så var selv din mund.. Du kunne jo have argumenteret noget tidligere, hvis du ikke vill have at folk skulle skrive noget..
    Og vi har alle vores ret til at have vores meninger og holdninger (og spiller fandme ikke kloge, men giver vores holdninger til kende) og du stil sgu ikke dig selv i særlig meget bedre lys ved at skrive som du gør..

• #41   13. maj 2006 regerer = reagerer..

• #42   13. maj 2006 Jeg får en historie at vide og det reagerer jeg på.. Hvis du nu selv læste de indlæg ordentlig igennem som er herinde, kunne du også se at jeg skriver at jeg reagerer på den historie jeg læser og selvfølgelig dømmer man de folk man hører tale om. Det kan jo ikke undgås. Og ja.. Du har ret til at forsvare dig, ingen tvivl om det.. Men du kunne måske gøre det på en lidt pænere måde. Jeg dømmer den kvinde som Marthin har skrevet om.. Om det så passer din profil eller ej, kan jeg jo selvfølgelig ikke garantere. Men indtil videre passer du fint til den profil, sådan som du skriver. Du burde nok også selv passe lidt på med dit ordvalg.

• #43   13. maj 2006 Nicky J > nu er det pludselig hverken DIG eller DIN hund der bliver omtalt?? Hvad flipper du så ud over?? Okey, hvis det var min kæreste der havde lavet sådan en svinestreg, ville jeg godt nok også blive tosset... men ikke på fremmede folk i et offentligt forum, men på kæresten og MIG SELV for at have ladet det foregå!

Martin S> Vi krydser fingre for Kaisers helbred og for at dine hunde finder ud af at fungere sammen så du kan beholde dem begge to!!

Tanja

• #44   13. maj 2006 HEHE.... Nu har jeg siddet og læst samtlige indlæg på denne tråd. Og jeg vil starte med at sige held og lykke med Kaiser, til Martin S. Men når det så er sagt, så vil jeg sige til Nicky J: Du kan da på iongen måde kritisere folk for at skrive noget i en tråd. Det er et offentligt rum og i DK har vi ytringsfrihed. Hvis DU ikke har gjort noget forkert i den her sag, hvorfor så reagere sådan??? Men må sq indrømme at hvis du og din kæreste(som åbenbart fik ham fra Martin), bor sammen, så har du vil også et ansvar i den her sag???
    Lige en besked til Johnny: Er ked af på dine vegne at du står som en lus mellem 2 negle.

• #45   13. maj 2006 hehe.. Vel sagt FF *Fyn* *

• #46   13. maj 2006 Det var dine egne ord.. Nicky (?) går jeg ud fra..

På det tidspunkt sidder Kaiser bag i min bil.. var han løbet væk fra jer eller hvad

disse spørgsmål mangler jeg stadig svar på.. samt hvorfor i solgte ham?

• #47   13. maj 2006 Nicky ja vi har stemt dig ud og det tør jeg godt stå frem og sige at jeg gjorde i går aftes.. Og Nej vi kan ikke længere fortælle dig hvem du truede for alle dine indlæg røg sammen med din profil... Og når man er stemt ud har man ikke lov til at forsætte herinde heller ikke på kærestens profil.

• #48   14. maj 2006 Du har en meget provokerende måde at besvare indlæggene på, og havde du talt sådan til mig i virkeligheden som du svarer folk, havde jeg også opfattet det som en trussel. Du står jo og siger at vi ikke har ret til at have den holdning vi har.. Og synes måske det er lidt mærkeligt at Johnny med det samme (som han får hunden) lægger mærke til at hunden klynker når den skal rejse sig og I aldrig har bemærket det..? Så er man da ikke særlig opmærksom på sin hund..

• #49   14. maj 2006 Jeg sys ærlig talt du skal lade det ligge Nicky.. der er beviser på alt i det her så det er ikke injurier..
    Lad det ligge..

• #50   14. maj 2006 Tanya A A <<< Synes ikke du er fair overfor ham Nicky der... Du kan da ikke sidde der og bare legitimere at tilsvining er tilladt... kan sq godt forstå at han er blevet sur på jer.... selverkendelse er første skridt til helbred, Jeg personligt synes at i er gået alt for vidt.... Hvordan vil i ha' at han skal ha' mulighed for at forsvare sig, når i stemmer ham ud, så kan han jo ikke skrive eller noget !! ?? Jeg synes kun han har været rigtig fair i den her sag, for det andet så har i jo kun hørt Martin's side, ikke hans, jeg tror der er en rigtig god grund til at han ikke har givet sin side af sagen endnu. men han er bare blevet stemplet og hængt ud som en dårlig person, hvilket jeg tror han slet ikke er...

Bare lige min mening....

• #51   14. maj 2006 og så synes jeg han skal ha' sin profil tilbage igen, da det er ikke gået fair til det her... jeg kan da godt se at det ikke er gået reelt til

Kommentér på:
HVA SKER DER FOR FOLK del 2

Annonce