2.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Poms og rovfugl Poms og rovfugl

hehe ja det er sku et lidt sært spørgsmål...
men kan en musvåge tage en pomeranian?

Spørgsmålet kommer af at min mor ringede til mig igår, at hun havde lukket den ud i haven (hun er meget lille knap 2 kilo) og så pludselig en musvåge kredse over haven, og den kom tættere og tættere og tættere på, til sidst var den så langt nede at hun ikke turde andet end at løbe rundt i haven med div. indianerhyl til den fløj...

senere samme dag og flere gange idag er den kommet igen, ja faktisk hver gang hun har lukket den ud.....
ved en erfaren en af slagsen kan tage en harekilling af rimelig størrelse, og hvis den er VIRKELIG sulten...
kan den så finde på at tage en poms?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Poms og rovfugl
  • #1   2. dec 2010 Tror det faktisk godt. Har hørt om en måge der tog en chi hvalp herhjemme. Og så har de i udlandet vidst problemer med store rovfulge der tager små hunde. Men er hun en fuldvoksen poms så tror jeg ikke den tager hende smiley

• #2   2. dec 2010 Altså min poms' søster skulle til Sverige, og der skulle være net over hundegården for at hun ikke skulle blive taget af rovfugle.. Så ja, det tror jeg ganske bestemt sagtens kunne finde sted! Jeg ville ihvertfald tage mine forholdregler - better safe than sorry!

• #3   2. dec 2010 den virker tydeligvis bevidst om at der render et potientielt måltid rundt....
    og min mor er sku lidt nervøs

• #4   2. dec 2010 Frk. Hvor stor er pomsen? For en musvåge dykker ned og holder sit bytte nede og spiser det der. Og en musvåge vil ikke kunne tage en hund på over 2 kg. tror jeg. Men kan jo godt være den holder øje fordi den tror den kan

• #5   2. dec 2010 hun vejer lige knap 2 kg... hun er ik så stor....
    Ved ikke hvor meget de harekillinger jeg har set dem tage vejer, men de er sku halvstore nogen af dem....
    de er jo primært ådselædere, men tager også levende bytte... kan de blive så desperate i denne tid at de kunne finde på det?

• #6   2. dec 2010 Hvis nu det var min hund, så ville jeg slet ikke lade den gå frit rundt i haven det næste stykke tid... Jeg ville ikke have lyst til at tage chancen, især når musvågen ligesom har fanget at der er noget levende, og potentielt spiseligt dér... Hvis først musvågen har fat i hunden slipper den ihvertfald helt stensikkert IKKE igen.!

• #7   2. dec 2010 ann sophie... nej det er stensikkert

• #8   2. dec 2010 Jeg har en kollega hvis veninde havde en chi som blev snuppet af en rovfugl. Fuglen tabte hunden over en vej, hvor ejerne fandt den og kørte til dyrhospitalet, men den overlevede det desværre ikke. Jeg bor i skåne:)

• #9   2. dec 2010 ej da....

• #10   2. dec 2010 Jeg ville heller ikke tage chancen. I må hellere passe ekstra på indtil den er væk igen

• #11   2. dec 2010 Ej hvor ville jeg blive bange,,,får helt gåsehud har selv poms som løber rundt ude på marken og vi bor jo på landet
    godt nok ikk i denne her kolde tid

• #12   2. dec 2010 Vores Emma var tæt på, at blive nuppet af en spurvehøg da hun var halvstor hvalp... Kun fordi jeg kom frem bag bilen, ændrede den kurs... Jeg ville ikke tage chancen...

• #13   2. dec 2010 puha.... havde da regnet med arrrrhhhjjjj eller nowet hehe...
    puha....

• #14   2. dec 2010 Min veninde Anni, som også er herinde oplevede at en musvåge forsøgte at tale hendes yorkie Mille men den har ikke kunnet lette med hende. Mille havde div huller i siderne af dens klør og hul i nakken af dens næb. Dyrlægen rensede sårene og så fik hun en sprøjte mod betændelse. Det var en rigtig grim oplevelse. De boede i et skovområde og det var vinter, så dyrlægen mente at det var fordi fulgene havde svært ved at finde føde.

• #15   2. dec 2010 nej det kan jeg forstå... ævs

• #16   2. dec 2010 Jeg mener ikke det er relevant med en musvåge.
    Den lever af dyr, der har et helt anden måde at bevæge sig på, størrelsen varierer, lydene varierer fra en hundehvalp.

Når der er fødeknaphed lever musvåger af ådsler.

Måske andre rovfugle...

Og så er der naturligvis ingen regler uden undtagelser - det skal såmænd nok have forekommet, men sandsynligheden for at det sker er noget mindre end den omtale, fænomenet har.

• #17   2. dec 2010 Gud hvor er jeg bare glad for at jeg skal have en "ordenlig" stor hund (har intet mod små hunde de er bare så.. små haha)

• #18   2. dec 2010 Nej må altså indrømme jeg bliver helt dårlig ved tanken,,,pu ha...

• #19   2. dec 2010 Ej en medløber: Gud ved om det ikke har været en duehøg, som var efter Emma så...?!? Jeg nåede desværre kun, at mærke suset forbi kinderne og kunne så se den glide væk over naboens græsplæne...

• #20   2. dec 2010 Jo jo, en musvåge var det ikke... Den kan jeg sagtens kende...;0)
    Men kan vist ikke se forskel på spurve- og duehøg...

• #21   2. dec 2010 Den med mågen er i hver fald en "and".
    http://obsnatur.dk/media/images/hunt/coppermine_uploads/10764/kat,_mus,_maage_2.jpg

• #22   2. dec 2010 Trine, det kan du på størrelsen. En spurvehøg er på størrelse med en tårnfalk - lidt afhængigt af køn, og en duehøg er større end en musvåge.

Der er nok større sandsynlighed for, at forveksle duehøg og musvåge i forhold til spurvehøg og duehøg.

• #23   2. dec 2010 CH: Det kræver jo, at man kender størrelsen på en tårnfalk tæt på...;0)))

Men en eller anden høg var det. Jeg syntes jo, at den var voldsom stor, men jeg er jo også sindsygt bange for fugle...;0)

• #24   2. dec 2010 Selv fjer er jeg bange for...;0)))

• #25   2. dec 2010 Jo, jeg er... Den flakser jo også og har fjer. ;0)

Og du har helt ret i, at der kun findes fiber dyner og puder herhjemme. Og ingen dunjakker...;0)

• #27   3. dec 2010 ej en medløber,,hvor er det sjovt med den lille fugl

• #30   9. dec 2011 Jeg snakkede lidt mere med min kollega om den "chihuahua" idag... Jeg har vist ikke helt genfortalt det som det var, da hun bare kom ind på det i forbifarten i en anden snak.. men selv om det er en gammel diskution vil jeg lige fortælle det ordentligt..

Hendes veninde var inde og muge ud ved sin hest og havde sin chihuahua/pomeranier blanding med sig. Den render rundt i gården imens hun er inde i stallen. Den bliver altid i nærheden en af gangene hun går ud og tjekker til den finder hun den ikke, render rundt og leder og finder den imellem to biler, den er ikke umiddelbart super skadet men den bløder ud af næsen. Og hun kører til dyresygehuset hvor den så dør på vejen derhen. De tror den er kørt over da de ser den og skaderne, men da der ingen trafik har været. og hun var helt alene på gården mener de at det er muligt en fugl har taget den og tabt den på vej væk, fordi det er den eneste måde at forklare at dens kvæstelser. men ingen så det ske så ja det er ikke 100% sikkert. Men jeg tror nu på det er en fugl som har taget den..

Grunden til at jeg snakkede mere med hende om det idag er at jeg nu har set en rovfugl slå ned på små fugle i vores have 3 gange på et måned. Min kæreste mener at den han så idag var en spurvehøg. det kan have været den samme jeg har set men synes min så anderledes ud, så har været lidt urolig for min lille hund... Hun går jo alene i haven en gang imellem.

Kommentér på:
Poms og rovfugl

Annonce