1.956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

Definitionen på en muskelhund?? Definitionen på en muskelhund??

Jeg ved på forhånd, at det kan blive en lidt hed debat, men jeg er nødt til at få klarlagt nogle definitioner.

1: Hvad er jeres/din definition på en muskelhund.
2. Hvornår er det en muskelhund?

Min personlige mening er at en muskelhund er en stærk hund, med velbygget krop, masser af muskler. Lidt groft sagt, så kan man vel sammenligne dem lidt med tidligere tiders bodybuilders, der tog sterioder ( Ikke at hunden er dum).

Har osse undret mig lidt over hvorfor ordet muskelhund så absolut skal være negativt ladet/betinget. I mine øjne så findes der da ikke-listehunde, der nemt kan betegnes som muskelhunde. Altså er det er nogle stærke hunde med masser af muskler.

Hvad siger du/I??
Lad os få en stille, rolig og saglig snak om begrebet, alles meninger er velkomne, bare vi respekterer hinanden.
Så kom frisk med holdninger.
Vil lige skynde mig at sige, at det er ikke en debat om listehunde og at være farlig. Det har intet med tråden at gøre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Definitionen på en muskelhund??
  • #1   8. dec 2010 Alle hunde har lige mange muskler. Så ordet muskelhund er et hjernedødt begreb. Jeg vil meget hellere bruge racernes gruppenavne- terrier etc.

Men for mig er muskelhundene de hunde, som er kommet på listen.
    Kamphunde derimod er flere end der er kommet på listen, da mange andre racer har været brugt til forskellige kampe.

• #2   8. dec 2010 En muskelhund er for mig en hund med tydelig markante muskler, som hovedregel bredt hoved og stærke kæber, bredt bryst og gode benstammer.

jeg synes heller ikke at muskelhund er et negativt år. jeg synes kamphund er et negativt år, når det bruges om hunde der ikke er avlet til formålet.
    men ikke til fx. pitt, tosa osv.

• #3   8. dec 2010 år=ord

• #5   8. dec 2010 For mig er begrebet muskelhund et popsmart begreb uden indhold, eftersom der intet facit findes, og det derfor står folk frit for, at kalde en hvilken som helst hund for muskelhund.

Hvis det kommer an på hvor muskuløs hunden er, så er eksempelvis en fransk bulldog, en rotte, leonberger osv. jo også muskelhunde, og hvor sætter man så grænsen?

Jeg har ingen definition selv. Teoretisk set er man jo heller ikke i stand til at se det væld af muskler der kan gemme sig bag hunde med tykkere pels.

• #6   8. dec 2010 krumme

enig

• #7   8. dec 2010 Nu var det ikke lige en debat om kamphunde, det her smiley

Jeg synes bare at der er nogle racer, der er bygget med flere veludhviklede muskler end f.eks gårdhunde, gravhunde, mynder, greyhound osv.

• #8   8. dec 2010 For mig betyder muskelhund en hund med muskler ;O)

• #9   8. dec 2010 Rigtig fint emne og tage op smiley

Når jeg hører begrebet "muskelhund" falder tankerne på en hund som er fint markeret og ligeledes propotioneret. En kompakt tæt bygget hund, en robust og meget kærlig, loyal og ikke mindst hengiven hund smiley

Ordet "muskelhund" bryder jeg mig ikke som sådan om.. Jeg synes ordet er utrolig negativt ladet.. Det samme er begrebet "listehund"

Og jeg synes desværre tit man som ejer af en sådan hund møder mange fordommme.

/ Louise

• #10   8. dec 2010 Muskelhund Ja jeg syntes det er et dumt navn i mine øjne har alle hunde jo muskler

Og hvad for racer er det lige man taler om når man siger muskelhund????

Mange af liste hundene er store hyrde hunde de har også muskler men det er vel ikke lige dem man tænker på???

Jeg syntes navnet er lige så dumt som kamphund; man bliver forundret hvis man kikker i race historien på rigtig mange racer har de for 100 år siden næsten alle sammen jo været brugt til kamp på et eller andet plan..

En bodybilder behøver jo heller ikke være dum og bruge steroider, lige som en hund med store muskler ikke behøver at være bisk

• #11   8. dec 2010 Eve A
    Synes du rammer plet med den sidste udtalelse.

Jeg synes bare at ordet MH bliver brugt for meget i flæng og bliver konstant sammenlignet/sammenstillet med kamphund og for mig har de to begreber intet med hinanden at gøre.
    Jeg ser nemlig som flertallet indtil videre en muskelhund som en med en masse muskler.
    Og ja, der er mange racer man kan nævne, men det er lige netop det, der er min pointe.
    Hvorfor skal ordet MH være negativt??? Med fare for at der er nogen, der ryger i flint, så ser jeg f.eks en Rottweiler som en MH, da den er stærk som bare pokker og velbygget. Det samme med en Bulldog.

• #12   8. dec 2010 hvorfor har alle folk så fucking mange problemer med muskelhunde....? en hund bliver som den bliver opdraget....!

• #14   8. dec 2010 TTAZZ T
    Man kan da se hvad du betegner som " muskelhund "

• #15   8. dec 2010 TTAZZ T
    Synes lige at du skal læse det første indlæg.
    Det er ikke noget med problemer overhovedet. Jeg undrer mig bare og vil faktisk gerne forsøge at være med til at gøre ordet MH til et mindre negativt ladet ord.
    Såmænd det eneste.

• #16   8. dec 2010 Maj-britt DKK snob
    Det tror jeg gerne, den skal jo løbe som bare pokker, men JEG synes ikke de er så synlige som ved f.eks en Bulldog.

• #17   8. dec 2010
    TTAZZ T

Regler er regler. Der er ingen grund til at blande denne debat ind i det, bare fordi du ikke kan få godkendt din amstaff.

• #18   8. dec 2010 Ttazz t: ih ja. Og alle som ejer en muskelhund er SÅ kompetente og med så meget erfaring indenfor hunde opdragelse at de kan træne og opdrage gener væk! Det er virkelig flot! Jeg tror sgu, at jeg vil få fat i en, som kan træne anlæg for diabetes ud af mig!

• #20   8. dec 2010 LOOOOL Julie

• #21   8. dec 2010 En muskelhund?
    Det må være sådan en her: http://silentespeaks.com/wp-content/uploads/2009/06/muscle-dog.jpg

• #22   8. dec 2010 Danielle
    Det var det, jeg mente. En bodybuilderhund

• #23   8. dec 2010 Maj-britt DKK snob
    tror gerne på dig
    Men synes bare greyhound er mere sådan her, normalt
    http://www.canis.dk/oppdretter/rasepres.php?raseid=362

• #24   8. dec 2010 Danielle

Pu ha det må sørme siges og være ekstremt.. Stakkels hund..

• #25   8. dec 2010 jeg er helt enig i at visse personer ikke skal ha en muskelhund da de ikke kan finde ud af at opdrage dem, helt enig..!
    og iøvrigt er min stadig ikke en amstaff, men en blanding

• #26   8. dec 2010 TTAZZ T

Hvad er din en blanding af ? smiley

• #27   8. dec 2010 nogen folk er bedst til taske hunde, andre til muskelhunde. jeg har haft en del førhen og de var de mest kælne og glade hunde. meget børnevenlige og imødekommende. fordi de blev opdraget til det.

• #29   8. dec 2010 TTAZZ T

Sad nemlig lige og kiggede på dine billeder af Mojo smiley Han minder rigtig meget om en venindes hund nemlig smiley Både i farver og kropsbygning smiley

• #30   8. dec 2010 Jeg mener nu stadig men kan avle sig væk fra meget
    Julie der er vel anlæg for diabetes i din famillie

Jeg syntes ikke man kan sige at alle hunde der for fler 100 år siden er blevet bruget til kamp bare er kamplystne
    Det har i stor stil også noget med hvem der har hunden at gøre
    Men da lige så vigtigt hvad man avler på

• #32   8. dec 2010 ¤ Team Tornado ¤
    Det er ikke Mojo TTAZZ T referere til, men en hvalp der er forsøgt oprettet.

Jeg vil da også gerne vide hvad den er blandet af..

• #33   8. dec 2010 Eve a: Det er der. Nu må vi se. Hvis min storebror ikke får diabetes, så er han den første "kendte" mand i min fars familie, som ikke har sukkersyge. Men nu er "muskelhunde" jo ikke lige frem kendt for det fantastisk avlsarbejde, som ligger bag.

• #34   8. dec 2010 ja Maj-britt DKK snob
    ved nærmere eftersyn, så synes jeg osse bagbenene ligner mere overlåret på en tyr ( med alle de muskler)

Eve A
    Pointen er nemlig rigtig.

Debatten er bare ikke så meget om hvad en kamphund er, men hvad en MH er og hvad tror I der kan gøres for at gøre det ord mindre negativt ladet????

• #35   8. dec 2010 Maj-Britt *DKK snob *

Han parrer da forhåbentlig heller ikke smiley Det vil jeg i hvert fald ikke håbe eftersom han er en "listehund". Og i følge loven ikke må avle afkom smiley

• #36   8. dec 2010 I min terminologi eksisterer begrebet muskelhund slet ikke ;o)

• #38   8. dec 2010 Julie P
    Det tror jeg har noget at gøre med at der ikke er nogen, der tør stå frem med deres gode resultater, da de oftest vil blive heglet ned, for folk er jo bange for MH
    Men du har ret, det er altid de dårlige eksempler vi hører, desværre....

• #39   8. dec 2010 * Staffordshire Bull Terrier Mom *

Ok, kunne heller ikke helt forstå det smiley Da Mojo jo var oprettet smiley

• #40   8. dec 2010 Maj-Britt *DKK snob *

Ja det kan man jo kun ryste på hovedet over..

• #41   8. dec 2010 Da jeg nu er ejer af en af de så meget omtalte racer, så høre man jo tit:
    Er det en muskelhund/ er det en kamphund.

Mit svar til det er:
    Han er en staffordshire bull terrier/staff

• #42   8. dec 2010 Nu er jeg ikke selv ejer af en listehund
    og jeg syntes det er utroligt syndt for de seriøse ejer og avler af de hunde at alt for meget useriøst køkken opdrat har ødelagt det for så mange.

Der er så mange fordomsfulde mennesker der æder alt hvad de læser på en forside råt

• #43   8. dec 2010 Heino: der er masser af folk, som har kæmpet en brav kamp og testet deres hunde i hoved og røv både mentalt og fysisk og gjort sindssygt meget ud af deres avlsarbejde. Og som har stillet sig op og fortalt om racen og deres resultater. Men 80 % af de muskelhunde man ser på gaderne er opdrættet uden tavle og uden tanker omkring sind og arvelige skavanker andet end "den er søøøøød og vil gerne være mor"

• #44   8. dec 2010 Ha ha Julie - når du har fundet den person, så må du meget gerne lige sende adressen til mig ;o) (Jeg burde ha' været taget ud af avl, men det er for sent nu).

Er i øvrigt enig med Krumme..

• #46   8. dec 2010 Bente: Jeg er sikker på, at h*n findes! Hvis der findes så mange muskelhundeejere, som kan gøre det, så må der også findes et menneske, som kan gøre det. Jeg kender naturligvis ikke omstændighederne endnu, men jeg tror at træningen er noget med en masse kærlighed og kys.

• #47   8. dec 2010 Jeg siger ikke det er løgen men problemet er at det er den historie der rammer forsiden og ikke historien om den lille gravhund der overfaldt en dobbermann, men der er jo bare sjovt for hunden er så lille den ikke kan gøre "skade"
    (det skal jeg love for den kan både fysisk og psykisk) men det sælger ikke aviser

• #49   8. dec 2010 Eve a: det kommer jo heller aldrig på forsiden, når moderen giver sin søn en lussing. Men hvis hun sprætter ham op med en køkkenkniv og bliver ved med at hakke i ham indtil hun bliver slået bevidstløs- så kommer det nok på forsiden.

• #50   8. dec 2010 Ja og vi kunne blive ved
    Hvis i ikke var så fordomsfulde så var der nok ikke så meget ballade
    den savlige debat slutter vist her

• #53   8. dec 2010 kan ikke lade være med at hæfte mig ved " så kan man vel sammenligne dem lidt med tidligere tiders bodybuilders, der tog sterioder ( Ikke at hunden er dum)."

men.... er bodybuilders generalt SÅ dumme ? *GG* smiley

• #54   8. dec 2010 LOOOL Freja - noget kunne vist tyde på det? Or?

• #55   8. dec 2010 Jamen ? ... jeg ville msåke havde skrevet " så kan man vel sammenligne dem lidt med tidligere tiders bodybuilders, der tog sterioder ( Ikke at DE er dumme)" *G*

Sry.. skal nok hoppe ud af jeres seriøse debat nu smiley

• #56   8. dec 2010 Så er det netop, at jeg synes det tager en forkert drejning i debatten.

Det er ikke om MH ejerne, der ikke kan styre deres hunde eller ej.

Det er en debat om hvad du/I mener, en MH er og hvad man kan gøre for at gøre det ord mindre negativt ladet.
    Alt andet er faktisk irrelevant i debatten.
    Læs første indlæg igen, hvis der skal herke nogen tvivl.

Julie P
    Jeg kan faktisk godt give dig navnet og adressen på en tidligere MH avler ( blå Amstaff), men hun avler ikke mere, tæver og han er alle steriliseret, da hun ikke ville have UPS hvalpe, da så skulle aflives. Dette blev endda gjort inden der kom forbud.

• #58   8. dec 2010 Freja
    jeg mente de, der tog steroider, det var dem, der var dumme. Men det er bare min mening.

• #59   8. dec 2010

Skrevet: 08-12-2010 10:46:55 Slet hele emnet

Jeg ved på forhånd, at det kan blive en lidt hed debat, men jeg er nødt til at få klarlagt nogle definitioner.

1: Hvad er jeres/din definition på en muskelhund.
    2. Hvornår er det en muskelhund?

Min personlige mening er at en muskelhund er en stærk hund, med velbygget krop, masser af muskler. Lidt groft sagt, så kan man vel sammenligne dem lidt med tidligere tiders bodybuilders, der tog sterioder ( Ikke at hunden er dum).

Har osse undret mig lidt over hvorfor ordet muskelhund så absolut skal være negativt ladet/betinget. I mine øjne så findes der da ikke-listehunde, der nemt kan betegnes som muskelhunde. Altså er det er nogle stærke hunde med masser af muskler.

Hvad siger du/I??
    Lad os få en stille, rolig og saglig snak om begrebet, alles meninger er velkomne, bare vi respekterer hinanden.
    Så kom frisk med holdninger.
    Vil lige skynde mig at sige, at det er ikke en debat om listehunde og at være farlig. Det har intet med tråden at gøre.

kopierer lige første indlæg igen herned, så alle igen har en mulighed for at læse, hvad der står.

• #60   8. dec 2010 Heino - Kan du ikke se min ironi og humor ? Med alle de smileyer burde det være nemt smiley :) hehe

• #61   8. dec 2010 Heino: se hvad jeg skriver længere oppe. Rigtig mange har gjort et fantastisk stykke arbejde, men langt størstedelen af hundene på gaderne kommer ikke fra disse avlere. Navn og adresse på en mand som kan træne arvelige ting væk hos menneske søges dog smiley

• #62   8. dec 2010 Heino

Ordet muskelhund er i min verden ren pop.
    Enten er det en Gravhund, Pointer eller andet der hver i sær har en standard og gruppe

Resten er blandinger og kan ikke dokumenteres

• #63   8. dec 2010 Jamen, muskelhund er jo et popbegreb i min terminologi.

Jeg mener, muskelhunde er hunde med kort pels, der er kompakte og hvor muskler og sener træder tydeligt frem. Typisk har de også et stort og bredt hoved. F.eks. amerikansk bulldog, amerikansk/engelsk staffordshire terrier, rottweiler.

Hunde som dobermann og rhodesian ridgeback der er elegante men med strejf af styrke, ville jeg derimod ikke betegne som muskelhunde selv om man også kan se muskler etc. på dem. De er lettere bygget, hurtigere og mere elegante.

Såkaldte listehunde som f.eks. ovtcharkaen ville jeg heller ikke definere som en muskelhund.

• #64   8. dec 2010 Er MH ikke et begreb skabt af medierne? inden hele debatten kom til Danmark havde jeg aldrig hørt det før.
    Jeg bliver tit spurgt om mine hunde er muskelhunde/kamphunde, jeg plejer at svare at jeg aldrig har ejet en hundebog med en kategori der hedder nogen af delene.

• #65   8. dec 2010 Det er mit indtryk - men kan ikke dokumentere det - at begrebet muskelhund er skabt af de pgl. ejere, fordi ordet kamphund er/var for negativt ladet..

• #66   8. dec 2010 Enig Bente

• #67   8. dec 2010 Nu dækker ordene muskelhund og kamphund jo sjældent over de samme hunde. Tvært i mod.

• #69   8. dec 2010 Krumme: Jeg aner ikke en hujende fis om hvad folk mener, når de siger muskelhund - i og med begrebet ikke dækker fast over nogen racer.

Når folk derimod siger kamphund, så har jeg et tydeligere billede af, hvad folk mener.

• #70   8. dec 2010 "jeg undrer mig så over den store panik over om man kalder dem det ene eller det andet..
    Stort set ALLE ved hvilke hunde det drejer sig om når man siger enten kamphund eller muskelhund."

Enig - Jeg er ejer af en moppedelle, en tæppetisser, en gulvmoppe, en taskehund, en paris hilton hund ...... jeg er ligeglad med hvad folk kalder hende - Jeg ved godt hvad hun er , og hvem hun er og vigtigst af alt , hvordan hun er - OG IKKE ER !

• #72   8. dec 2010 Freja, jeg fangede den godt, glemte bare smileys ;O

Dejligt at der er så mange gode indlæg.
    Tror Bente har ret der, men hvad kan vi så som hundejere gøre forat forsøge at ændre den opfattelse??? Altså at MH ikke er det samme som kamphund.
    Synes det tyder på at der er mange, der har samme opfattelse som mig, at de 2 begreber ikke nødvendigvis hører sammen, for det tror jeg, at der er mange, der opfatter.
    Det har jeg nok osse selv haft tendens til, men har gennem nogle debatter herinde fået opfattelsen af at sådan er det ikke. Håber I forstår hvad jeg mener.
    Jeg har nok altid haft den opfattelse at MH og kamphund begreberne hænger sammen, men det synes jeg så med de indlæg, der er kommet, at det er en helt forkert opfattelse. Har jeg ret eller har jeg misforstået noget??
    Og spørger så igen, hvad kan vi gøre for at ændre den generelle holdning til begrebet MH????
    Smutter et åar timer, men kigger ind igen

• #76   8. dec 2010 Maj Britt- Det er en MEGET stiv person der ikke kan finde toilettet ? smiley

• #79   8. dec 2010 LOOOOOOL Freja

• #80   8. dec 2010 Kæft Krumme LOOOOOOOOL

• #81   8. dec 2010 muskelhund, taskehund, skødehund, slædehund, modehund osv.

Synes der er mange betegnelser, jeg kun kan smile af.

Sidst vi gik i skoven, kommer de to løbere. Vi trækker til siden (begge hunde er i snor) da løberne har passeret, vender den ene sig om og råber, om jeg ikke skulle til at få kurv på mine dræberhunde.

Jeg spurgte ham så, i hvilken kategori dræberhunde lå i. Og han løb vidre rystende på hovedet, over hvor ukompetent hundeejer jeg nu er :))))

• #82   8. dec 2010 He he , så blev det til en sjov tråd smiley

At kalde min en kænguruhund synes jeg faktisk er ligeså meningsfuldt som at kalde andre for muskelhunde m.v. ;o))

• #84   8. dec 2010 Happy to help with a smile smiley LOL *G*

• #85   8. dec 2010 Er mine EBer så kamphunde?

• #86   8. dec 2010 ikke efter min mening, Stine D, men har da læst om at de blev brugt som kamphund i bogen "Når naturen kalder" af Jack London. Den bog var delvist baseret på hans egne oplevelser.
    Men nu var debatten heller ikke om kamphunde, men muskelhunde *SS*

• #87   8. dec 2010 Jeg ser ikke noget forkert i at bruge ordet muskelhund - jeg har faktisk selv en - og det er vel ikke værre end at kalde hunde for jagthunde, væddeløbshunde, hyrdehunde osv osv ..

For mig er en muskelhund en kraftig hund, bredt hovede, kraftige kæber, kort pels, savl i mundvigerne .. og sådan lidt halv-dum i fremtoning.

Skal jeg nævne nogle racer må det blive corso, presa, argentino, mastiff blandt andre ...

• #90   8. dec 2010 <i>Og det er vel ganske dækkende at sige, om en gruppe hunde, som er andre hunde fysisk overlegne.</i>

Ja smiley

• #91   8. dec 2010 Jeg bryder mig ikke om jagt så jeg synes at alle jagthunderacer skal kaldes skovhunde fordi så tænker man ikke så meget på dødt dyr der bliver skudt og hentet, sådan er det også lidt med betegnelsen muskelhund istedet for kamphund... Og i min verden er en kamphund en kamphund for det er det den er lavet til og en jagthund er en jagthund for det er det den er lavet til. Og folk har altid svært ved den betegelse for fido har jo ikke været i kamp nej men hvis den fik lov ville den sku nok gerne og det samme med en jagthund selvom den ikke går på jagt vil den gerne "fange" fugle eller hente bolden konstant...

• #92   8. dec 2010 Hmm? Så vil jeg da til at kalde de regninger de smider i min sprække for muskelpost

• #93   8. dec 2010 Karin:

hehehehehe jeg plejer at kalde dem dræberkurverterne :-)))))))

• #94   8. dec 2010 eeeei... jeg klager til post.dk - har IKKE bedt om dræberpost !

• #95   8. dec 2010 C&J

så du mener at de hunde som er med i hundekampe bare elsker hvad de laver?

og at alle hunde med en oprindelse som kamphund ville elske at komme i slagsmål?

• #97   8. dec 2010 Muskelhunde aka kamphunde er lige dumme begreber og det er for så vidt også at sige at de kun høre inde under terrier nu ved jeg ikke men mener godt nok ikke at en dogo canario eller Cane corso høre under terrier racen eftersom de begge er molloser og alfa racer.

I min vender er det sku at sige hvornår en hund er en muskelhund eller hvad det er det må sku være op til folk selv mener.

Jeg kalder bare hundene for deres racer det er min version og skulle jeg remse alle racer op der bare falder under muskelhunde begrebet blev jeg fanme ikke færdig i dag.

Og til det med at træne hundes gener væk hold nu op de kan ikke trænes væk de kan til dels avles væk og så holdes nede af gode og kompetente ejere. det er det problem de fleste med små arrige hunde har de kan ikke holde deres hunde på deres plads i flokken også er det de bliver arrige

• #98   9. dec 2010 Ina T

LooooooooL - endnu bedre!

• #99   9. dec 2010 I min verden, hvis jeg endelig skal bruge ordet muskelhund, er det en hvilkensomhelst hund - stor eller lille - hængende i en snor foran en let spinkelt bygget men kraftigt overdimentioneret muskulær mandetype i den yngre del af voksenalderen. Evt.med dele af kroppen dekoreret af tribesymboler eller andre "mandomsprøvesymboler", ofte iført meget lettilsiddende tøj, så man frygter at vedkommende ikke har kunnet få den passende buksestørrelse, fordi skulderbredde ikke er lig med hoftebredde. Ydermere er vedkommende oftest mere interesseret i at hunden (hans vedkæng) møder en anden hund af nogenlunde samme type men af modsat køn, så han får opfyldt sit eget ønske om at formere sig via hunden. Og for at møde sådan en skalman have store muskler, for det kan trunterne med de små taskehunde godt lide - og så får man muskelhunde i tasker..........

• #100   9. dec 2010 Heino
    Nej, det mente jeg heller ikke, men Maiken skrev:
    "1. Der er ikke noget der hedder en muskelhund, jeg bruger kamphund.
    2. Når hunden i sin oprindelse har været brugt til/avlet til hundekamp eller kamp mod andre og oftest større dyrearter."

• #101   9. dec 2010 <bmen mener godt nok ikke at en dogo canario eller Cane corso høre under terrier racen eftersom de begge er molloser og alfa racer.</b>

Alfa racer ? Hvad mener du med det ?

Kommentér på:
Definitionen på en muskelhund??

Annonce