{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grotesk???
  • #1   9. dec 2010 Forstår ikke hvad du mener?

• #2   9. dec 2010 Føj for helvede!! Jeg bliver simpelthen så rasende over disse hændelser, der desværre ses ALT for tit.. smiley

• #3   9. dec 2010 Tja, hvis hvalpene skal aflives, så kan det vel være ligemeget med alderen, for tvivler på at politiet har tænkt sig at videresælge dem.... Men ja, det må være hårdt, ikke mindst for hundemoren, der jo stadig producerer mælk. Men den kan dog få en sprøjte, der stopper produktionen.

Jeg synes at det er ærgerligt at folk trods al den snak der var om kommende forbud af visse hunderacer, at de så alligevel har valgt at parre en hund af den race, for det kan vist ikke komme bag på nogen, at den ville blive ulovlig, hvis der var nogen der blev det...

• #4   9. dec 2010 Jeg kan godt huske at der var snak om det kommende forbud, men personligt var jeg bare ikke klar over at det blev med tilbagevirkende kraft.
    Synes det er synd. Og grotesk, når man tænker på at eksperter ( dyrlæger og regeringens eget udvalg) ikke bakker op om loven.
    Men skidt pyt, det er jo vedtaget, der er intet at gøre. Men synes bare det er synd.

• #5   9. dec 2010 det er en gammel sag, den har været oppe før, men lov er lov og der har været talt om de 13 racer der skulle forbydes lang tid før den lov trådte i fraft, så det burde ikkke komme som nogen overraskelse for dem, det har været så meget oppe i medierne.
    Ja, dyreværnsloven er ovetrådt af politiet da de fjernede hvalpene inden de var 8 uge.

• #6   9. dec 2010 Enig med Lykke.

Ja det er rigtig rigtig sørgerligt for hvalpe og hundemor, MEN havde man sat sig bare en smule ind i racen og den nye hundelov, så burde det ha været muligt at afværge det her.

• #7   9. dec 2010 jamen var I klar over at det blev med tilbagevirkende kraft, at loven blev vedtaget???

• #8   9. dec 2010 et eller andet sted har "opdrætteren" jo haft en mulighed for at komme af med hvalpene, da loven træder i kraft, altså selv at aflive dem, da de jo kan regne ud, at det bliver ulovligt at sælge dem...så de kunne sådan set have forberedt sig på det, inden politiet kom. Jeg ved godt at det lyder kynisk, men lov er lov, også selvom det er dyr. De eneste der er uansvarlige i denne sag er "opdærtteren". Og hun skriver desuden også at hvalpene skal være 12 uger før det bliver taget fra moren...øhm tja normalt er det vel 8...

• #9   9. dec 2010 og nej Lykke, hun havde da ikke mulighed for at komme af med hvalpene (aflive dem) da de slet ikke var avlet på det tidspunkt at loven gjaldt fra!!!
    Det er jo det, der er grotesk, synes jeg. Og dermed ikke sagt at opdrætteren gør noget rigtigt, det er ikke det, jeg mener.

• #10   9. dec 2010 Heino C - måske var det ikke alle der vidste at det blev med tilbagevirkende kraft, men de fleste var klar over at der ville komme et forbud mod disse racer, og at der højst sandsynligt ville komme mundkurv og snor ind over.
    Hvis man så stadig er så egoistisk at avle videre på min hund uden at tænke på hvalpenes fremtid, så sætter man sgu selv popoen i klaskehøjde.

Jeg siger ikke at det nødvendigvis er synd for hundene at have mundkurv og snor på, men der er vel ingen grund til ligefrem at sætte flere i verden når nu forbuddet var på tale? hvis det ikke er for at tjene de sidste penge på hunden, ved jeg ikke hvad det så er?

• #11   9. dec 2010 Heino: Så vidt jeg ved, har der flere gange INDEN loven trådte i kraft, været nævnt at den kunne blive med tilbagevirkende kraft fra 17 marts.

Jeg synes det er skide synd for hundemor og hvalpe, men ejeren har simpelthen dummet sig groft.

• #12   9. dec 2010 Det er muligt at det har været nævnt, men jeg har ikke været klar over det, personligt altså.
    I det hele taget troede jeg ikke det var lovligt at lave love med tilbagevirkende kraft.
    Altså ved da godt det er en dum sammenligning, men tænk på princippet i det.
    Hvis man kører bil og taler i tlf, der er snak om at det skal give klip i kortet og bøde. Hvad nu hvis det så bliver vedtaget med tilbagevirkende kraft til januar i år og politiet har taget flere billeder af folk, der har gjort det. Jamen så vælter det jo ind med bøder. Er det ikke forkert???
    Ikke at det gør det lovligt.

• #13   9. dec 2010 Men du har nok ret, Camilla. Noget med at tjene lidt penge på hunden. Jeg ved det ikke, for mig osse ligemeget.
    Men det er det der med tilbagevirkende kraft, jeg synes der er grotesk.
    Men tak for input

• #14   9. dec 2010 Heino: Jo det er forkert. MEN når man er ejer af en af de forbudte racer, burde man have sat sig ind i hvad der ville ske med ens hunde. Disse hunde har været SÅ meget oppe i medierne, så folk kan jo næsten tænke sig til at det ville gå galt. Selvfølgelig håber man på det bedste. Derudover så er det jo ikke flere år det går tilbage, det er 4 måneder. Lovforslaget var oppe længe før det blev aktuelt jo.

• #15   9. dec 2010 "Hverken [part A] eller [part B] havde dog mulighed for at kende til den lov, da hvalpene blev undfanget i midten af april.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1410136.ece#ixzz17cFcQrx8"

hvilken sten skal man have boet under for IKKE at vide at den lov var på vej? Og er man evt så ligeglad at man INTET undersøger eller slet ikke snakker med folk der ved det mindste om hunde inden parring, så synes jeg mere at parringen er grotesk end fjernelsen.

• #16   9. dec 2010 Søster McFluff
    Vi er slet ikke uenige.
    Synes bare det er det med at det bliver med tilbagevirkende kraft, at loven vedtages.
    I realiteten så kan politikerne ramme mange flere mennesker, ikke bare hundeejere, men generelt lovovertrædere, hvis de lavede love med tilbagevirkende kraft.
    Synes det måske er lidt et skråplan at komme ud på, det der med tilbagevirkende kraft.
    Men som sagt, så er der ikke noget at gøre ved det, desværre.

• #17   9. dec 2010 Heino: Jeg giver dig ret i at princippet med tilbagevirkende kraft, er helt forkert. Jeg håber ikke det er noget der kommer til at foregå ofte herhjemme. MEN dog har denne lov været undervejs så længe at det har været muligt at "dække" sig ind så man så vidt muligt ikke bliver berørt af den. Mundkur, 2 m. line og ingen avl. Det er ikke så svært at overholde jo smiley

• #18   9. dec 2010 Enig i at love ikke bør laves med tilbagevirkende kraft, men jeg er rimeligt sikker på at det kom på bordet da man begyndte at forhandle lovforslaget i foråret.

Om jeg kan huske helt konkret hvornår det blev sagt, nej, men jeg køber ikke den der med at man parrer sin hund så hvalpene bliver født meget kort tid før ikrafttræden uden at man har vidst nogetsomhelst... Man har forsøgt at spekulere i hypen omkring loven, og det har kostet et hvalpekuld livet.

• #19   9. dec 2010 Enig med søster.

Det lyder lidt af hurtige penge.

Kommentér på:
Grotesk???

Annonce