3.490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Freja F
Freja F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hård testikel Hård testikel

Hjælp!!!
Jeg har lige opdaget at min lille hund på 8 måneder har en hård og hævet testikkel. Han løber omkring og spiser som han plejer, så der er ikke tegn på at han er syg. Når jeg rører ved testiklen, reagerer han ikke så det virker ikke som om han har smerter.
Er der nogen af jer der ved hvad det kan være???

Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen i morgen, men det er aligevel rart at høre om i har erfaring med dette smiley

Kh Freja og Buddha

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård testikel
  • #1   12. dec 2010 hvordan er den anden sammenlignet med?

• #2   12. dec 2010 Det plejer desv ikke at være et godt tegn. Så godt at hører/læse at du vil spørge dr.dyr til råds hurtigst muligt.
    Jeg ville ikke komme ind på hvad det kan være, det er dr.dyrs job. .
    Men jeg Krydser fingre for at han uanset hvad, kommer sig hurtigt og bliver helt sund og rask igen. *Ss*

• #3   12. dec 2010 Det lyder som en betændelse eller en torsion (drejet) - men begge dele burde gøre virkelig ondt! Ellers kan det være en testikeltumor. De gør ikke ondt og er heldigvis i de fleste tilfælde godartede, men skal naturligvis fjernes.

Så længe hunden ikke opfører sig anderledes eller udtrykker smerte, når man rører, vil jeg mene, at det kan vente til imorgen, men du må ikke bliver overrasket, hvis det ender med en kastration.

Har han slet ikke virket øm der omme eller nedtrykt på noget tidspunkt?

• Freja F
    Freja F Tilmeldt:
    jul 2010

#4   12. dec 2010 Tusind tak for svar smiley

Den anden testikel virker helt normal.
    Han er helt som han plejer, og har ikke givet tegn på ubehag eller smerte.
    Jeg opdagede det tilfældigt da jeg nussede ham.
    Jeg har søgt om det på nettet, men der står ikke rigtigt noget om det. Jeg tænker at det mulligvis er pga. at han er ve at være kønsmoden.
    Jeg har dog læst at testikel kræft først kommer i en sen alder, så jeg håber på at det "bare" er en infektion.

• #5   12. dec 2010 Ja ok så kom det på "bordet alligevel Maj-Britt ;o)
    Jeg regnede med det sidste netop pga. den manglende smerte, men der er jo en meget stor helbredelses % ved en kasteration, jeg kan bare ikke lade være med at tænke på hvor længe "kuglerne" har været forskellige.

• Freja F
    Freja F Tilmeldt:
    jul 2010

#6   12. dec 2010 Vi har ofte nussestunder, og det er først her i efter middag at jeg opdagede det. Jeg er sikker på at det først er i dag at den er blevet hård og hævet, for ellers skulle jeg ha mærket det.
    Han blev bidt i det område af en Chi hua hua den anden dag, så det kan jo være at det er en infektion.

• #7   12. dec 2010 Det er da en mulighed Freja, men som sagt før så kan kun dr.dyr sige det, men det ville da være dejligt hvis en gang anitbiotika var nok.
    Jeg håber det bedste for din vuffi. *Ss*

• Freja F
    Freja F Tilmeldt:
    jul 2010

#8   12. dec 2010 Tusind tak smiley

Jeg holder hovedet koldt og håber på det bedste smiley

• #9   12. dec 2010 Meld endelig tilbage efter dyrlægebesøget!

• Freja F
    Freja F Tilmeldt:
    jul 2010

#10   14. dec 2010 Så har jeg fået svar på mit spørgsmål.

Gudskelov var der ikke noget galt. :))

Dyrlægen sagde at testiklerne så helt normale ud. Og at testiklerne kan hæve lidt, hvis huden blir irreteret af salt på vejen og kulde.

• #11   14. dec 2010 Det var da skønt at hører
    Tillykke med de gode nyheder. :o)

Kommentér på:
Hård testikel

Annonce