{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Jeg frygter fremtiden for staffen :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg ser så mange annoncer nu, med blandinger af staffen, og med staffer uden tavle.

Jeg er sku bange for, at de bliver den næste race der ryger på listen.

Vi var så heldige, at den ikke røg med i første omgang, bla fordi vi havde nogle dygtige folk på posten. Vi skal alle med staff, stadig gøre et stort stykke arbejde for, at den ikke ryger på.
Nu føler jeg bare, at folk er fuldstændige ligeglade, og har de en tæve, så skal den bare have hvalpe...

Årrrrhhggg bare et surt opstød herfra...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg frygter fremtiden for staffen :-(
  • #1   13. dec 2010 fuldstændig enig.. jeg har aldrig set så mange annoncer på dem uden tavle.. så ja det ville jeg også frygte.

• #2   13. dec 2010 Jeg kan simpelthen græde over det.
    Ikke om jeg fatter dem der ønsker, at købe disse. Sjældent er de testet for noget, de burde testets for, og hvordan pokker vil de bevise hvad der er i deres hund??

Det er simpelthen så håbløst, og det er slet ikke til at trænge igennem til folk..

• #3   13. dec 2010 Tror desværre din frygt er ganske berettiget. Når det bliver for besværligt/svært at få "listehundene" eller blandinger heraf, vil nogle skruppelløse avlere begynde at blande andre nye racer ind i cocktailen. Det kunne fx være staffen, rotten eller bullmastiffen.

Tror ikke det hjælper en dyt. I går aftes mødte jeg en polak med en amerikansk bulldog/amstaff-blanding. Han passede den for en ven, der havde været i spjældet 1 år. Han påstod at den havde lært at flænse andre dyr, hvis man sagde kiskis.
    Den var uden mundkurv, havde problemer med en pote/negl. Jeg foreslog han fik dyrelægen til at kigge på den, men han sagde det ikke var en mulighed, da den ikke var chippet eller reg på anden vis.

Det tragikomiske er, at han luftede den på Jernbanevej lige ved kommunen og overfor politistationen... smiley

• #4   13. dec 2010 Sad også lige og kiggede, det er virkelig sørgeligt, og de bl. som folk nu kalder staffer, trods de er ALT for høje, så sørgeligt, gid vi er flere der kæmper for denne skønne race

• #5   13. dec 2010 Lena.
    Tænker du kun staff eller generelt?

For staffens vedkommende, synes jeg det er flere. Den er jo sikkert eftertragtet, da den ikke er på listen jo..

• #6   13. dec 2010 Sarah..
    Puha nogle billeder jeg fik frem på nethinden..

• #8   13. dec 2010 Jeg synes det er så trist... Man kan jo blive ved med at forbyde racer, men det hjælper jo kun på de lovlydige ejere... Og det gør kørekort til hund jo også desværre... Alligevel foretrækker jeg kørekort fremfor forbud for det er jo ikke hunden/racen den er gal med som sådan smiley

• #9   13. dec 2010 Ikke en af de annoncer jeg har set, er hundene testet for en døjt.
    INTET...

Fatter stadig ikke at folk vil købe dem..

Altid får man, at vide. Den er lige så god som din med tavle, og den skulle bare have lov til, at få dette ene kuld smiley :-( smiley

Øhhh Tror da heller ikke, at Albert ville takke nej til, et tilbud hvis der stod en højløbsk tæve foran ham.. Men det er vel iorden han springer på den så?? NEJ

• #10   13. dec 2010 Ja men nu er den jo en af de lovlige "muskelhunde" man kan få derfor skal der jo laves nogle.. Har også set en annonce herinde hvor ejer vil smugle hvalpene ud af landet for stamtavlens skyld og hundene er ikke testet for HD/AD...

• #11   13. dec 2010 * C & J *
    En staff?

Tine * med de skønneste mopser *
    Netop...

• #12   13. dec 2010 Ja, staffens fremtid ser ikke længere lys ud. Jeg vil sådan håbe at vores regering er igang med at udtænke hvordan de kan få hvad de vil have, uden at ramme de uskyldige.

• #13   13. dec 2010 Jeg opfordrer SKARPT til at man kontakter og støtter Fair DOG i deres organistation, således at ingen hunde skal hænges ud for noget de ikke er på en liste,
    og således at ingen flere bliver tilføjet, og således at hundeejere generelt behandles ligeligt og fair....

De gør et RIGTIG stort stykke arbejde, blandt andet med samarbejde i BIG, advokater, journalister, dyrlæger og andre inflydelsesrige personer.

Man kan blive medlem for 150 kr. eller blot donere sin støtte til dem -

www.fairdog.dk

ps.
    Og nej, det er ganske enkelt meget realistisk - imodsætning til det nogle hundelovsheppere forsøger at miskreditere det til
    deres indsats og arbejde er meget seriøst og målbevidst - så hvis du ønsker en anden form for lovgivning, og at hundeejere generelt behandles lige/fair så tag lige et kig og støt ...

• #14   13. dec 2010 og ps.

det er lige præcis disse der vha. deres statsadvokater sætter pres på den røde bloks løfter om en ændring af hundeloven asap, så snart de er kommet til magten,
    så se at komme igang med noget opbakning og ordspredelse, fremfor at lytte og blive skræmte af fordomsfulde individer.
    Heldigvis er det sådan at der bliver søgt og googlet nu mere end nogensinde på hunderacerne og denne hundeloven - hvilket giver flere folk oplysninger om hundene, lovens omfang, og som heldigvis belyser nogle områder og forklarer nogle ting der har været undladt i denne sammenhængs heksejagt...

• #15   13. dec 2010 Det er så forfærdeligt smiley
    Har drømt om racen, men vi har simpelthen valgt den fra i denne omgang, simpelthen fordi vi er bange for hvad fremtiden bringer!
    Vi venter og ser, og glæder os over at der dog findes nogle fantastisk dygtigeog ansvarsfulde opdrættere der brænder for racen!

• #16   14. dec 2010 ja det er synd for det er en fantastisk race og man må bare håbe på at man indser at det ikke nytter og forbyde visse racer for der laves så bare "blandinger" og diverse andre krumspring for og undgå forbudet
    der er desværre nok ikke anden udvej end og lave kørekort til hunde af flere grupper/størrelser

• #17   14. dec 2010 Gid man laved et tavle påbud på de hunde der evt kunne stå for skud næste gang, så vi fik det meste af det tavle løse og useriøse avl ud, ja det skal jo ikke være en hemmelighed at jeg både har snakket med DKK og SKK om dette problem, da jeg mener det virkelig er et problem for vores elskede race, har set hvordan det er gået amstaffen, og det ønsker jeg ikke sker for staffen

• #19   14. dec 2010 Problemet er bare at vi ikke har nogen der kan håndhæve disse regler hvis de blev vedtaget. Så det er desvære nok en større proccec men jeg håber virkelig inderligt at der kommer et tavle påbud på et tidspunkt, og håber der er mange der er villige til at kæmpe for deres racer.

• #20   14. dec 2010 Jeg forstår frygten fuldt ud. Jeg frygter nøjagtigt det samme, for staffyen er helt fantastisk.

Og så kender jeg frygten fra min egen race.

Problemet hos bt'en er ikke ligeså stort endnu, men fra at være en race der praktisk taget ikke var nogen tavleløse kuld fra - måske ét om året - har der i år været en kæmpe stigning. Og der har været rigtig mange, som har søgt parringer til deres tavleløse bt'ere.

Jeg går hundrede procent ind for tavlepåbud på de udsatte racer.

• #21   14. dec 2010 R O L L O .

Jo den har vi mærket RIGTIG meget til.
    Vi har de første mange gange haft ringet og mailet når der har været fejl i billede/beskrivelse.
    De fleste gange er det blevet rettet igen hurtigt efter - men når først der har været et billede ude af en bull terrier med beskrivelsen pitbull - så er det jo desværre det der hænger ved hos folk. ''ikke-hunde-kendere'' lægger jo ikke mærke til, at billedet er erstattet dagen efter.

Det er lidt trist ikke at kunne tage sin hund med rundt, uden folk peger fingre og taler om ''pitbullen'' - for det er jo ikke den race VI har valgt.

Men frygten ligger ligeså meget i, at den tavleløse avl eskalerer hos bulleren lige pt - og det er jo her det for alvor startede med at gå galt hos de andre racer.

• #22   15. dec 2010 Jeg vil godt nok heller ikke have den på listen .. Der er for mange i forvejen og staffen er en SKØN hund ..

Kommentér på:
Jeg frygter fremtiden for staffen :-(

Annonce