{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Hjælp til at gøre hund renlig {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har købt en hvalp i mandags og ved godt det er for meget at forlange at han er renlig allerede, men jeg træner det selvfølgelig med ham.. Problemet er at jeg går tur med ham gider han hverken gøre det ene eller andet og når han vil roser jeg ham og giver godbid så han får en god oplevelse..Men med det samme vi kommer ind laver han det ene eller andet..
Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at gøre hund renlig
  • #1   16. dec 2010 du skal finde en sted, hvor han er tryg.. og lade ham tisse/skide der hver gang... og rose.. og vente...du skal egentlig ikke rigtig gå ture med den lille hvalp.. han skal ud og opleve en masse, men ikke gå lange ture. Man siger at man skal gå ca 1 min for hver uge hvalpen er gammel. Din er snart 9 uger, så der går man i ca. 9 min.

    Ja og så skal han ud efter han har sovet, leget, spist og når han bliver urolig ... jeg var ude hver til hveranden time, da min var lille og de første to nætter. Han var renlig som 3 mdr.


  • #2   16. dec 2010 Gå ikke tur, men kun til nærmeste område med græs og gerne et roligt område. Bliv der. Hvalpe skal have et kendt område og gøre sig rene på.
    Gå til samme sted hver gang så hvalpen kan blive tryg ved stedet.
    Og ros i høje skyer når det lykkedes.


  • #3   16. dec 2010 En lille hvalp skal have et fast "toilet", altså et bestemt sted, som den bliver ved med at vende tilbage til for at gøre sig ren:
    En lille hvalp lægger ikke sine efterladenskaber ude i den store verden, hvor det ville gøre opmærksom på dens tilstedeværelse og derved bringe den i fare fra potentielle rovdyr.
    Så find en fredelig uforstyrret plet, der ikke er overrendt af andre hunde og bring den der til, hver gang den skal luftes. Bliv på stedet til den har lettet sig, medbring eventuelt lidt af dens egen afføring og læg det der.

    Når den alvorlige del af festen er overstået, kan du spadsere en tur med den.


Kommentér på:
Hjælp til at gøre hund renlig

Annonce