{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

patella ØV! {{forumTopicSubject}}

Jeg var en tur ved min nye dyrlægen i dag , for at få vaccineret min lille blandingstæve på 1,8 kg og 15 måneder smiley hun skulle bare tjekkes, men dyrelægen finder så ud af at hund har patella i grad 1 , og herefter spørger jeg så om det er noget der kan udvikle sig til noget der kunne gå hen og blive smertefuldt for hende, men det mente han ikke at det ville blive , fordi det var en mild form..
min gamle dyrlæge i Dronninglund havde åbenbart ikke tjekket hende ordenligt, og derfor er jeg også super glad for nu at have skiftet, for tænk hvis der havde været noget andet alvorligt galt med min lille pige som ikke var blevet opdaget , det ville jeg ikke kunne bære.

men anyways, jeg har nu siddet og læst mig frem på nettet om sygdommen, og flere steder bliver der skrevet i de nærmest skal opereres ligegyldigt om det er grad 1,2 eller 3 fordi ellers udvikler det sig , kan det virkelig passe ??

det kunne være rart med lidt hjælp da jeg jo kun ønsker det bedste for hende!

mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  patella ØV!
  • #1   17. dec 2010 tusind tak, nu er jeg lidt mere rolig !:)

læste mig også frem til at ekstra vitaminer eller kosttilskud ville være godt for hende.

men vi må ud og motionere noget mere !

• #2   17. dec 2010 ja selvfølgelig, jeg er jo ikke ude på at hun skal ud og løbe et marathon hver gang vi går tur, men lange tur vil nok være godt smiley

• #3   17. dec 2010 Afhængig af, hvornår du var hos din gamle dyrlæge til tjek, kan din hund jo godt have været PL fri den gang.

Men ja, det behøver ikke betyde noget. Hunde, der viser symptomer (smerte, halthed, hop på 3 ben...) har dog en stor risiko for at udvikle slidgigt.

• #4   17. dec 2010 Min gamle afdøde jack russell tæve havde også patellaluxation. Men det blev først opdaget da hun var 13½ år. Hun har løbet agility, ved cykel, været på jagt, og meget andet. Hun havde ikke smerter før end det sidste halve år hun levede. Hun blev 14 år og 2 mdr

• #5   18. dec 2010 PL1 er ikke så slemt, det kan udvikle sig, men det er ikke sikkert. Og nej, den behøver ikke at have nogen gener af det fremover.

• #6   18. dec 2010 dyrlægen spurgte jo netop om hun trak menet sådan op på højre side hvor det åbenbart var værst, men det har jeg nu aldrig set hende gøre, så jeg håber ikke det er så slemt :)!

tak for alle svarene, dejligt at have jer på hundegalleri til at hjælpe!

Kommentér på:
patella ØV!

Annonce