patella ØV! {{forumTopicSubject}}
Jeg var en tur ved min nye dyrlægen i dag , for at få vaccineret min lille blandingstæve på 1,8 kg og 15 måneder
hun skulle bare tjekkes, men dyrelægen finder så ud af at hund har patella i grad 1 , og herefter spørger jeg så om det er noget der kan udvikle sig til noget der kunne gå hen og blive smertefuldt for hende, men det mente han ikke at det ville blive , fordi det var en mild form..
min gamle dyrlæge i Dronninglund havde åbenbart ikke tjekket hende ordenligt, og derfor er jeg også super glad for nu at have skiftet, for tænk hvis der havde været noget andet alvorligt galt med min lille pige som ikke var blevet opdaget , det ville jeg ikke kunne bære.
men anyways, jeg har nu siddet og læst mig frem på nettet om sygdommen, og flere steder bliver der skrevet i de nærmest skal opereres ligegyldigt om det er grad 1,2 eller 3 fordi ellers udvikler det sig , kan det virkelig passe ??
det kunne være rart med lidt hjælp da jeg jo kun ønsker det bedste for hende!
mvh
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
læste mig også frem til at ekstra vitaminer eller kosttilskud ville være godt for hende.
men vi må ud og motionere noget mere !
dec 2008
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Men ja, det behøver ikke betyde noget. Hunde, der viser symptomer (smerte, halthed, hop på 3 ben...) har dog en stor risiko for at udvikle slidgigt.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
dec 2008
tak for alle svarene, dejligt at have jer på hundegalleri til at hjælpe!
patella ØV!