Tandrensning UDEN narkose Tandrensning UDEN narkose
Hej alle sammen
Er der nogen af jer, der har erfaringer med at jeres dyrlæge har lavet en tandrensning på jeres hund uden narkose altså bare med beroligende??
-ligesom man gør ved heste, når de får ordnet tænder?
Min snart 13-årige smilla kunne godt bruge at få fjernet tandsten igen, men jeg er nervøs for at skulle lægge hende i narkose. Sidst hun var det (for 1½ år siden) var hendes levertal nemlig ikke helt ok.. Så jeg synes det er lidt risikabelt
Dyrlægen har anbefalet mig at jeg selv prøver at skrabe det af med en teske - men det sidder sgu godt fast, og smilla hader lyden:(
Derfor tænker jeg, at det da kunne være en mulighed at få hende beroliget hos dyrlægen og de så fjerner hvad de kan?? - har nogen af jer prøvet det??
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Jeg kikkede godt efter en dag mine hunde var til sundhedstjek. Der rensede lægen nemt hendes tandsten væk med sådan en matal instrument :
(link fjernet)
Jeg har købt en og prøvet det på min mors hanhund. Det gik super fint.
Han havde meget tandsten og jeg fik det hele væk. Det kræver dog et fast greb om hunden så den ikke flytter sig imens.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Man kan købe en tandrenser i diverse dyreforretninger, som man kan tage det værste med. Det behøver man som end ikke til dyrlægen for.
Og de beroligende midler er desuden ikke mere skånsomme overfor leveren, så det er ikke en optimal løsning.
feb 2005
feb 2005
feb 2005
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
DKK Tavlesnob med DKCH basse :Det er da tandstenene der gør, at der nemmere samler sig bakterier - og dermed kan give betændelse i tandkødet. Jeg børster tænder på smilla for at fjerne nogle af bakterierne, men det ville hjælpe på det at få stenene væk. Og jo, 13 år er en hindring for narkose ifølge de dyrlæger jeg har snakket med. Dog er smilla overhovedet ikke dårlig, som du skriver, og derfor har hun også blevet lagt i narkose uden problemer indtil nu. Dyrlægen forstår godt, at jeg er nervøs for det, når hun er ved at være gammel, selvom hun er frisk.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Tandrensning UDEN narkose