6.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tandrensning UDEN narkose Tandrensning UDEN narkose

Hej alle sammen

Er der nogen af jer, der har erfaringer med at jeres dyrlæge har lavet en tandrensning på jeres hund uden narkose altså bare med beroligende??
-ligesom man gør ved heste, når de får ordnet tænder?

Min snart 13-årige smilla kunne godt bruge at få fjernet tandsten igen, men jeg er nervøs for at skulle lægge hende i narkose. Sidst hun var det (for 1½ år siden) var hendes levertal nemlig ikke helt ok.. Så jeg synes det er lidt risikabelt smiley

Dyrlægen har anbefalet mig at jeg selv prøver at skrabe det af med en teske - men det sidder sgu godt fast, og smilla hader lyden:(
Derfor tænker jeg, at det da kunne være en mulighed at få hende beroliget hos dyrlægen og de så fjerner hvad de kan?? - har nogen af jer prøvet det??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandrensning UDEN narkose
  • #1   17. dec 2010 er det ikke noget med at man kan bede dyrlægen om en skåne narkose eller hvad er det det hedder? det kunne være det var løsningen

• #2   17. dec 2010 Mine bliver aldrig lagt i narkose for at få renset tænder og slet ikke efter Gizmo har fået dårligt hjerte, min dyrlæge holder dem bare imens de renser deres tænder det er ikke noget problem..

• #3   17. dec 2010 En theske er vel ikke skabt nok.
    Jeg kikkede godt efter en dag mine hunde var til sundhedstjek. Der rensede lægen nemt hendes tandsten væk med sådan en matal instrument :
    (link fjernet)
    Jeg har købt en og prøvet det på min mors hanhund. Det gik super fint.
    Han havde meget tandsten og jeg fik det hele væk. Det kræver dog et fast greb om hunden så den ikke flytter sig imens.

• #4   17. dec 2010 Hvis tænderne skal renses med ultralyd (og det skal de, hvis det skal gøre ordentligt), skal hunden i fuld narkose. Jeg tvivler på, at man kan holde en hund til til ellers og selv hvis man kan, er det et overgreb af en anden verden. Nogle reagerer selv om de er i narkose, så jeg ville ikke byde nogen hund at gå igennem det i vågen tilstand.

Man kan købe en tandrenser i diverse dyreforretninger, som man kan tage det værste med. Det behøver man som end ikke til dyrlægen for.

Og de beroligende midler er desuden ikke mere skånsomme overfor leveren, så det er ikke en optimal løsning.

• #5   17. dec 2010 Mine har aldrig fået renset deres tænder med ultralyd, kun alm tandrens, men de har fine tænder der er intet at se på dem og Gizmo har da stadig alle sine, selvom han er ved at være en ældre herre.. Og selv hvis han ikke havde dårligt hjerte så kom han ikke i narkose for den ene gang han var blev han så syg at han var indlagt i 2 døgn efter, han kunne nemlig ikke tåle den smiley

• #6   18. dec 2010 DKK ham kender jeg godt de var til tjek hos ham i sommers og der var intet at sætte på dem, de fik taget røgten og ingen huller eller lign smiley

• #7   18. dec 2010 Jo de kan godt tage røgten uden narkose, mine er jo vandt til det med deres sygdomme så de ligger helt stille imens, de får jo taget røgten jævnligt pga hjerte og lever, så det er i hvert fald 1 gang om måneden, så de bliver bare lagt ned og så holder jeg forben imens en sygeplejeske holder bagben og så rør de sig ikke.

• #8   19. dec 2010 Måske jeg skal prøve at få fat i sådan en til at fjerne tandsten med. Den må virke bedre end en åndsvag teske smiley

DKK Tavlesnob med DKCH basse :Det er da tandstenene der gør, at der nemmere samler sig bakterier - og dermed kan give betændelse i tandkødet. Jeg børster tænder på smilla for at fjerne nogle af bakterierne, men det ville hjælpe på det at få stenene væk. Og jo, 13 år er en hindring for narkose ifølge de dyrlæger jeg har snakket med. Dog er smilla overhovedet ikke dårlig, som du skriver, og derfor har hun også blevet lagt i narkose uden problemer indtil nu. Dyrlægen forstår godt, at jeg er nervøs for det, når hun er ved at være gammel, selvom hun er frisk.

• #9   19. dec 2010 jeg har altså også fået taget røntgen billeder af min Enzo hvor jeg bare holdt ham.... Der blev billederne fine.. Så det kan lade sig gøre...... Men nok ikke med alle hunde...

Kommentér på:
Tandrensning UDEN narkose

Annonce