{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

gør for opmærksomhed? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Min Lasse hund på snart 4 år har på det sidste fået en ny vane der består af at han gør af mig når han ikke lige får opmærksomhed. Fx kan det være når jeg kommer hjem og har hilst på ham osv. og sætter mig ned lidt, så gør han af mig. Eller bare ganske almindelige situationer hvor han syntes at nu skal der ske noget.

Det er ikke noget han altid har gjort, han er lige begyndt på det. Syntes jeg aktivere ham som han skal og det har som sagt aldrig været et problem før så jeg kan ikke se hvor han har fået den her ide fra.
Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe hans gøen?

På forhånd tak og god jul smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gør for opmærksomhed?
  • #1   21. dec 2010 Det gjorde min hund også da han var yngre. Jeg brugte en vandsprøjte ... Idet han gøede fik han et pift lige i hovedet smiley

Efter 2-3 gentagelser har han ikke gøet på den måde... Nu "dutter" han kun med snuden...!

Håber du kan bruge dette til noget.

Husk: "straffen" er bare lidt vand, det gør ikke ondt og det kommer ikke direkte fra dig smiley

• #2   21. dec 2010 Hvordan reagerer du, når han begynder på det? Husk, at negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed smiley

• #3   21. dec 2010 (Altså set fra hans synspunkt)

• #4   21. dec 2010 Nanna og morris - det lyder da som en ide smiley Det lyder som noget der sagtens ku virke. Det må jeg forsøge. For kan sagtens leve med at blive duttet med snuden smiley hellere det end al den larm smiley Mange tak for svaret smiley

Irene - Ligepræcis. I starten sagde jeg nemlig nej men som du siger så er negativ opmærksomhed bedre end ingen..så det hjalp ikke. Har prøvet at "ignorere" ham og vende mig væk. Men han bliver bare ved. :S

• #5   21. dec 2010 Man kunne jo godt overveje, om hunden måske godt kunne trænge til lidt mere samvær, selvom du synes du gør det godt nok.

Ellers - hunden gør hvad der kan betale sig, og får den noget ud af at gø, så gør den naturligvis det.

• #6   21. dec 2010 ja jeg ved ikke helt hva jeg kan gøre bedere mht. sammenvær. Jeg går i skole men kun 23 timer om ugen, og ellers er jeg for det meste sammen med ham. Han får lov at ligge og putte på mig og ved mig ligeså meget han vil. Men det er som om at når han så ik lige må det i kort tid så blir han sådan og begynder at gø.

• #7   21. dec 2010 Selv tak.- Håber det virker... Husk at hunden måske bliver lidt fornærmet første gang den får et sprøjt, det viser bare den har forstået det smiley

Morris har nu lært at give et ordentligt DUT... Man skulle tro han er en delfin der banker snuden ind i siden på en haj... Det kan gøre lidt ondt, men ja, bedre en at stå og gø. smiley

Lad være med at se på hunden når du sprøjter på den. Den skal ikke tro det er dig der gør det!!!

Tigge Gø= vand!!

• #8   21. dec 2010 Nad, den skal nok have noget at lave. Din hund er jo oprindeligt en rigtig aktiv brugshund, så den skal have noget til knolden. Det er lige knap nok "bare" at hygge.
    Der skal trænes, søges foder, løses opgaver :o)

Så bliver hunden træt i hovedet og vil ikke tigge efter noget at bestille.

• #9   21. dec 2010 Jeg brugte den med vand, da Louie var mindre. Det har resulteret i at han er rædselsslagen for vandflasker. Ville ønske, at jeg aldrig havde brugt den metode (især fordi det ikke har virket)

• #10   21. dec 2010 nanna - aah smart smiley det tror jeg gerne på de bliver smiley det må forsøges smiley
    haha smiley han er en klog en alligevel smiley heldigvis er Lasse så lille at det kan sikkert knap nok mærkes hvis han får den ide at han ska dutte med snuden smiley

CH- det har du ret i smiley det kan godt være at han skal aktiveres mere end jeg gør så. Det vil jeg gøre. Det bør ihvertfald hjælpe smiley

Takker mange gange for jeres svar smiley

• #11   21. dec 2010 julie - ok det var da træls :S så det jo lidt blandede resultater. Må prøve at aktivere ham lidt mere og så se om det hjælper i første omgang smiley

• #12   21. dec 2010 Det synes jeg lyder som en god plan - og så naturligvis sørge for, at han aldrig får noget ud af sin uheldige adfærd.

Det kan godt være, han giver den gas når du begynder at lade som om, han ikke eksisterer, når han gør - men det må han så gøre. Det holder hurtigt op igen, når han finder ud af, at det ikke udløser noget som helst.

• #13   21. dec 2010 ch - det må være planen så smiley tak for rådene. Så må jeg bare væbne mig med tålmodighed når/hvis han så begynder på det.

• #14   21. dec 2010 vores den ene gjorde det også en periode og vi kom til at skælde ud hvilket resulterede i som sagt tidligere negativ opmærksomhed er også opmærksomhed.. vi valgte at ignorer som er det eneste der har hjulpet, husk det er egentlig den hårdeste straf du kan give.

derudover så fandt jeg ud af og se hvad hun gjorde lige inden hun gøede, hun bakker et par skridt eller nyser.. (overspringhandling fordi hun ved hun ikke må) idet hun gjorde dette kunne jeg stoppe hende ved at sende hende i kurv eller lave noget m hende.

Kommentér på:
gør for opmærksomhed?

Annonce