{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Hvorfor tisser hun? {{forumTopicSubject}}

Lilly har et lille problem, når vi besøger nye hjem. Det sker ikke i alle nye hjem, men ofte når folk har hunde eller kat.

Hun vælger at sætte sig foran os mennesker, fx foran stuebordet og lige strinte en tår på gulvet. Hun er normalt 100% renlig og der kan gå år imellem at hun laver dette nummer.

Men hvorfor gør hun det? Dominans? Og hvordan filan kan jeg få hende til at stoppe, når hun gør det så sjælden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor tisser hun?
  • #3   21. dec 2010 det gør Julie også, jeg vil skyde på at det er dominans...for lige at vise: her er jeg:-)

  • #4   21. dec 2010 Det er bare noget fis. Hun gjorde det her til aften hos en venindes mor. Hun kender alle menneskerne og dyrene i hjemmet rigtig godt og de ved alle at Lilly er bossen - og alligevel vælger hun lige og sætte sig og strinte en tår.

    Og det er langt fra alle hjem med hund, hun gør det i.


  • #5   21. dec 2010 Gizmo gør det også engang imellem men kun hvis vi er på besøg et sted der er eller lige har været en anden hanhund eller hvis der er en løbsk tæve (lige gået ud af løb) Men han har faktisk ikke gjort det de sidste 3 år nu hvor jeg tænker over det, så han er vel vokset fra det med tiden, han havde en periode da han var yngre hvor han lige skulle ind og strinte på hendes hovedpude, som hendes tæve altid sov på, men hvis vi lukkede døren derind til så gjorde han intet!!!

  • #6   21. dec 2010 Zoe kan også gøre det enkelte gange - Men hun ser nærmest ud som om "Det var fanme ikke med vilje det der" ?
    Meget mærkeligt - men det er så sjælent så jeg gør intet andet end at samle op - og holde ekstra øje hvis hun viser tegn til at ville ud


  • #7   21. dec 2010 Tror da bare det er fordi hun kan lugte den anden hund eller kat og også lige vil sætte hendes duft på stedet for at efterlade et visitkort....kan ikke se der er dominans i det.

  • #8   21. dec 2010 Men Lilly bliver 7 år nu og hun ved det er forkert at hun tisser inde - at jeg blir muggen på hende - og hun er sterilliseret. Synes ikke hun burde gør det, og slet ikke hvor hun kender alle rigtig godt.

    Kan bedre forstå det dengang hun var 2 år gammel og alle hormonerne rasede i kroppen på hende.


  • #9   21. dec 2010 tinna: det er for at det skal lugte af hende...

  • #10   21. dec 2010 Tror at det er for at skabe tryghed for sig selv. Hun er et fremmede sted, så der skal lige lugte lidt af hende selv, måske?

  • #11   21. dec 2010 Hun er bare ikke en utryg hund. Hun indtager med det samme sofaer, kurve og tyggeben i hjemmet og leger dronningen af Saba.

    Men det kan godt være at det er for at få det til at lugte som hende. Men hvorfor så altid lige foran os (mig) og hvorfor kun i nogle hjem?


  • #12   21. dec 2010 Måske? Det kan ikke have noget med sterilisationen at gøre? Hun har gjort dette 2 gange i år, i dag og sidst hos en veninde med 2 hanhunde, som hun også kendte - men ellers er det ca 3 år siden hun gjorde det sidst i et hjem med en tæve.

    Og hun har været i mange nye hjem med hunde i mellem tiden, hvor hun har valgt ikke at gøre det.

    Hun er sku en sær hund nogen gange.


  • #13   21. dec 2010 Lilly gør det også kun den ene gang, men det er stadig lidt pinligt at hun gør det.
    Håber der går meget længe før hun vælger at gøre det igen smiley

    Mange tak for jeres svar smiley


  • #14   21. dec 2010 Det vil jeg prøve, men som det har været indtil nu, så gør hun det pludseligt, mens hun ellers er i gang med at undersøge huset. I dag satte hun sig heldigvis på et hundetæppe, så det var ikke så slemt som dengang hun gjorde det på et gulvtæppe.

    Nu vil jeg tage min møjhund og gå i seng ;D


Kommentér på:
Hvorfor tisser hun?

Annonce