Kan hunde lave afledningsmanøvrer?? {{forumTopicSubject}}
Ja, hvor udspekulerede kan hunde være? Jeg ville mene, at de ikke kan tænke så langt, at de ligefrem kan lave en plan, men nu har jeg lagt mærke til en sær adfærd hos Polly den seneste tid, som får mig til at tvivle.
Når Polly vil lege, tramper hun i gulvet, fnyser og hopper lidt omkring. Det er der sådan set ikke noget underligt i og ofte virker det efter hensigten: Disen lader sig "overtale", hopper ned fra sofaen og legen er i gang. Men nu er Polly begyndt at gøre det samme, hvis Disen ligger med f.eks. et kødben, en Kong el.lign. og i det sekund Disen hopper ned for at lege, ja så hopper Polly da op og lægger sig til at gnaske det eftertragtede.
Hun ved, at Disen ikke finder sig i, hvis hun tager benet el.lign. fra hende, men på denne måde stjæler hun det jo ikke og Disen affinder sig med, at nu er det Polly, der har benet og finder noget andet at lave.
Kan hun virkelig tænke så langt eller er det mon et tilfælde?
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Jeg tvivler nu på, de udtænker ideen som sådan, jeg tror snarere, de uforvarende kommer til at gøre det på et tidspunkt og opdager, at det kan lade sig gøre og så simpelthen lærer af erfaringen.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Jeg har jævnligt hvalp eller gammel hund, der ikke kan holde sig så længe, og jeg er ret emsig med at specielt hvalpe må komme ud med det samme, hver gang de siger til, så det er normalt let at få lov at komme ud hjemme hos mig.
Det har så også bevirket, at de skulle ud oftere og oftere, så jeg har også måtte sætte bremserne i, og holde igen med både udture og godbidder.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Elton har et "ynk-mig" move, han døjer periodevis med sit højre forben og jeg ynker ham når han har ondt.. hvilket jo er meget rart synes Elton
Det hænder han gør ting han ikke må, bider i ting der ikke skal bides i, prøver at trække mig tværs over vejen, når der dufter lidt for godt på den anden side osv. ..men straks jeg lyder lidt hårdere i tonen halter han, lægger ørene ned og er tilsyneladende i store smerter... og jeg er flad af grin hver gang
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Tego er meget dårlig til selv at få gnasket kødben bløde.
Så når Ollie har ligget et godt stykke tid med et ben, så opfordre Tego til leg indtil Ollie hopper ned af sofaen, og Tego hopper roligt op og ligger sig på Ollies plads med Ollies ben.
Tilgengæld tror jeg ikke Ollie har hjerne til, at være lige så udspekuleret. Så det er nok ikke alle hunde...
dec 2008
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.599
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvor ofte ser vi det ikke: Hund A har et kødben, hund B gerne vil have. Hund B finder på noget der lokker Hund A væk fra benet - VUPTI, så er benet pludselig hund B's.... Helt den historie som Marianne fortæller.
Det er rasende sjovt at se på, synes jeg. Og en klog måde for hundene at få det de vil have uden at indgå i en konflikt...
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
Desværre blev den aflivet, fordi den ikke kunne bruges i undervisningen....den haltede jo altid når den skulle til ridetime.
jan 2009
Smart... men er ked af at høre at den blev aflivet, den kunne jo sagtens have gået som selsskabshest.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 156
kenya har et meeega irreterende move.
hun bliver lukket ud i hundegården for at tisse af hvilket hun så skynder sig at gøre og har man ikke vendt ryggen mere end 2 sek til, ja så er hun på vej om til komposten for at rulle sig i den " for den dufter jo såååå dejligt" men ha ha godt at sne vejret tog røven på hende for nu er den så godt dækket til at hun ikke kan komme til den længere!
og så burde hun ha lært at lade være for hun kommer i bad efter hver gang hun har gjort det, og hun hader det ^^
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.865
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jan 2009
Det ville sikkert have været billigere at forære dig den end at få den aflivet.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
vores gamle boxer dreng fandt et godt trick til at stjæle hønsenes og hestenes brød.. han hoppede, gøede og generede dem så meget at de til sidst jagtde efter ham, han løb i en stooor flot bue og HAPS.. var brødet hans
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
Hun ligger aldrig i den i hverdagene,,,
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Hvalpen er endnu nemmere at snyde, her vender man bare ryggen til den, stivner og giver sig til at stirre intenst på gulvet... så kommer hvalpen farende for at se hvad det mon er - og vupti legetøj / ben / gren er Karlas...
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Hun kan som regel overtales til at opgive lidt plads til ham, for så er der jo to til at klø bagved ørerne.
Åhhh hvor jeg elsker at blive snydt af hunden (eller når kæresten gør ;)), det er sgu da hyggeligt at de alligevel tænker så langt selv på en eller anden måde
dec 2008
Ann og Egon
Årh den (de) er sød(e) :D. Jeg har forelsket mig vildt og inderligt i den race
Kan hunde lave afledningsmanøvrer??