{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Kan hunde lave afledningsmanøvrer?? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor udspekulerede kan hunde være? Jeg ville mene, at de ikke kan tænke så langt, at de ligefrem kan lave en plan, men nu har jeg lagt mærke til en sær adfærd hos Polly den seneste tid, som får mig til at tvivle.

Når Polly vil lege, tramper hun i gulvet, fnyser og hopper lidt omkring. Det er der sådan set ikke noget underligt i og ofte virker det efter hensigten: Disen lader sig "overtale", hopper ned fra sofaen og legen er i gang. Men nu er Polly begyndt at gøre det samme, hvis Disen ligger med f.eks. et kødben, en Kong el.lign. og i det sekund Disen hopper ned for at lege, ja så hopper Polly da op og lægger sig til at gnaske det eftertragtede.

Hun ved, at Disen ikke finder sig i, hvis hun tager benet el.lign. fra hende, men på denne måde stjæler hun det jo ikke og Disen affinder sig med, at nu er det Polly, der har benet og finder noget andet at lave.

Kan hun virkelig tænke så langt eller er det mon et tilfælde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hunde lave afledningsmanøvrer??
  • #3   22. dec 2010 Ja, jeg synes jævnlig, jeg hører om hunde, der laver sådan et nr, f.eks. farer hen og gør ved hegnet, for så at snuppe en anden hunds kødben, så ja, det tror jeg godt de kan.
    Jeg tvivler nu på, de udtænker ideen som sådan, jeg tror snarere, de uforvarende kommer til at gøre det på et tidspunkt og opdager, at det kan lade sig gøre og så simpelthen lærer af erfaringen.

• #4   22. dec 2010 Ja, jeg synes nemlig også, det virker lige lovlig tilfældigt. Hun har faktisk også gjort det, hvor Disen ligger og putter på min mave og Polly er henvist til fodenden. Så springer hun ned og laver sin dans og vupti står Disen på gulvet og tror, de skal lege, mens Polly ligger på min mave og putter tilfredst

• #5   22. dec 2010 Maj-Britt, ja mine hunde som er glade for at være ude får en godbid for at komme ind, hvis de har måtte ud om natten. Simpelthen fordi en del af haven ligger bag ved en staldbygning, så jeg kan ikke fra døren se, om de gør det se skal, eller de bare hygger sig med at være ude, har jeg brug for de skynder sig ind igen.

Jeg har jævnligt hvalp eller gammel hund, der ikke kan holde sig så længe, og jeg er ret emsig med at specielt hvalpe må komme ud med det samme, hver gang de siger til, så det er normalt let at få lov at komme ud hjemme hos mig.

Det har så også bevirket, at de skulle ud oftere og oftere, så jeg har også måtte sætte bremserne i, og holde igen med både udture og godbidder.

• #6   22. dec 2010 de er jo ikke dumme smiley

Elton har et "ynk-mig" move, han døjer periodevis med sit højre forben og jeg ynker ham når han har ondt.. hvilket jo er meget rart synes Elton

Det hænder han gør ting han ikke må, bider i ting der ikke skal bides i, prøver at trække mig tværs over vejen, når der dufter lidt for godt på den anden side osv. ..men straks jeg lyder lidt hårdere i tonen halter han, lægger ørene ned og er tilsyneladende i store smerter... og jeg er flad af grin hver gang smiley hvilket jo også klart er bedre end skæld ud smiley

• #7   22. dec 2010 Jeg er ikke i tvil, selvfølgelig kan de det. Vores den ene gør det også.

Tego er meget dårlig til selv at få gnasket kødben bløde.
    Så når Ollie har ligget et godt stykke tid med et ben, så opfordre Tego til leg indtil Ollie hopper ned af sofaen, og Tego hopper roligt op og ligger sig på Ollies plads med Ollies ben.

Tilgengæld tror jeg ikke Ollie har hjerne til, at være lige så udspekuleret. Så det er nok ikke alle hunde...

• #8   22. dec 2010 Haha, hvor er de gode, jeres hunde :D. Jeg får nu lidt ondt af Disen, men på den anden side lader det til at gå helt henover hovedet på hende, hvad der sker i de situationer, så måske er det ikke så synd, som jeg gør det til smiley

• #9   22. dec 2010 Jeg tror på de er så kloge. I starten da Felix havde noget i munden han efter min mening ikke skulle have fat i byttede jeg jo til noget bedre... og den regnede han hurtigt ud jo så han fortsatte da med at finde ting som han vidste ikke var hans. så den metode stoppede jeg hurtigt igen og efter en uge var det gået op for ham at den ikke gik mere. Så jeg giver ikke en dyt for den metode mere :oP

• #10   22. dec 2010 JEP, jeg tror på, at afledning i allerhøjeste grad er en naturlig del af en hunds repetoir...

Hvor ofte ser vi det ikke: Hund A har et kødben, hund B gerne vil have. Hund B finder på noget der lokker Hund A væk fra benet - VUPTI, så er benet pludselig hund B's.... Helt den historie som Marianne fortæller.

Det er rasende sjovt at se på, synes jeg. Og en klog måde for hundene at få det de vil have uden at indgå i en konflikt...

• #11   22. dec 2010 Jeg har kendt en hest, engang. Den haltede altid når den var på vej til ridehuset/ridetime. Når man så vendte om og trak den hen mod båsen igen, så haltede den slet ikke, og heller ikke hvis den skulle på fold.
    Desværre blev den aflivet, fordi den ikke kunne bruges i undervisningen....den haltede jo altid når den skulle til ridetime.

• #12   22. dec 2010 Hanne N:
    Smart... men er ked af at høre at den blev aflivet, den kunne jo sagtens have gået som selsskabshest.

• #13   22. dec 2010 ja det tror jeg sagtens smiley

kenya har et meeega irreterende move.
    hun bliver lukket ud i hundegården for at tisse af hvilket hun så skynder sig at gøre og har man ikke vendt ryggen mere end 2 sek til, ja så er hun på vej om til komposten for at rulle sig i den " for den dufter jo såååå dejligt" men ha ha godt at sne vejret tog røven på hende for nu er den så godt dækket til at hun ikke kan komme til den længere!
    og så burde hun ha lært at lade være for hun kommer i bad efter hver gang hun har gjort det, og hun hader det ^^

• #14   22. dec 2010 Mette - Jeg overvejede også at købe den, for det var sådan en sjov og klog hest.

• #15   22. dec 2010 Louie trådte en gang på en hveps og skreg jo i vildens sky. Jeg fik ham op og pillet brodden ud og pylrede jo helt vildt om ham. Jeg skulle desværre ud af døren (kunne ikke aflyse) og dyrlægen sagde, at jeg skulle holde øje med ham. Så jeg ringede til en veninde som kom og passede ham. Da jeg sidder i bussen på vej hjem, ringer jeg til veninden og spørger, hvordan det går. Hun siger at han har leget rundt og hygget sig den sidste time. Da jeg kommer hjem kommer louie glad styrtende ud til mig, får øje på mig og kommer i tanke om at mor pylrer når det går ondt, stopper op og hiver poten op og ser meget ynkelig ud.

• #16   22. dec 2010 Hanne N:
    Det ville sikkert have været billigere at forære dig den end at få den aflivet.

• #17   22. dec 2010 Iih nogle sjove historier her kommer smiley

vores gamle boxer dreng fandt et godt trick til at stjæle hønsenes og hestenes brød.. han hoppede, gøede og generede dem så meget at de til sidst jagtde efter ham, han løb i en stooor flot bue og HAPS.. var brødet hans smiley

• #19   22. dec 2010 Majbritt den der med stolen gør vores ene mops også men kun når min mand er hjemme i weekenden fordi der er det hans stol
    Hun ligger aldrig i den i hverdagene,,,

• #20   22. dec 2010 Jo jo....Tyson lader også som om der sker noget spændende, hvis han vil have Tuttepigens plads i sofaen smiley

• #21   22. dec 2010 Mine forældres kat lod som om den strintede op ad tv'et hvis ikke vi gad rejse os fra sofen og lukke den ud. Den var godt klar over at så fjøj vi op og "lossede" den ud så hurtigt vi kunne..

• #22   23. dec 2010 De kan helt sikkert udtænke planer, i det mindste nogle af dem smiley Karlas gamle tante Sif hopper i med begge ben hver gang Karla laver "afledningsmanøvre" - hun er bare ikke den skarpeste kniv i skuffen smiley *lol*

Hvalpen er endnu nemmere at snyde, her vender man bare ryggen til den, stivner og giver sig til at stirre intenst på gulvet... så kommer hvalpen farende for at se hvad det mon er - og vupti legetøj / ben / gren er Karlas...

• #23   23. dec 2010 Vi ser det også herhjemme. Nala hopper rundt i sengen i weekenden, for at vække os, for hun skal bare ud NU!! Tror man da smiley For i det kæresten rejser sig og tager i dørhåndtaget siger det ...... VUPTI.... og så ligger Nala og jeg i ske og kæresten er forvist til hundekurven på gulvet smiley

Hun kan som regel overtales til at opgive lidt plads til ham, for så er der jo to til at klø bagved ørerne. smiley

Åhhh hvor jeg elsker at blive snydt af hunden (eller når kæresten gør ;)), det er sgu da hyggeligt at de alligevel tænker så langt selv på en eller anden måde smiley

• #24   23. dec 2010 Hehe, Jeg kan lige se alle jeres hunde, heste og katte for mig når de udfører deres snedige planer smiley

Ann og Egon
    Årh den (de) er sød(e) :D. Jeg har forelsket mig vildt og inderligt i den race smiley

Kommentér på:
Kan hunde lave afledningsmanøvrer??

Annonce