{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Pludselig opstået madaggression? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre jer, om i tror der er en løsning på mit problem, eller om jeg bare må lave om på mine vaner..

Normal vis spiser alle 3 hunde på samme tid og i samme rum.. Det er altid gået godt, og der har aldrig været det mindste tegn på aggression.. Indtil igår.. smiley

Jeg fodrede som normalt, og gik ind i stuen for at ordne lidt småting.. Pludselig hører jeg Elvira koge helt over ude i køkkenet.. Hun står og knurrer voldsomt af Rocco og har trængt ham helt op i hjørnet.. Jeg har selvfølgelig ikke set hvad der skete, men jeg er 99% sikker på at hun ville stjæle hans mad, og han så ikke har flyttet sig..

Kan man træne denne adfærd væk igen, eller skal jeg bare vænne mig til at kigge på dem når de spiser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludselig opstået madaggression?
  • #1   22. dec 2010 hvor gamle er dine hunde? hvor stor afstand er der mellem skålene? får hver hund lige meget, og hvem spiser hurtigst op? men jeg ville ikke give dem mad uden at holde opsyn med dem, det kan ødelægge tilliden mellem hundene hvis de først ser sig sure på hinanden..

• #2   22. dec 2010 Kiki er 5 og uden tvivl lederen af flokken.. Rocco er 3 og har boet sammen med tøserne i 1 år - han er meget underdanig.. Elvira er 2 og en lille "hunde-kælling"... Hun respekterer 100% at Kiki er leder, men Rocco giver hun ikke meget for i sådanne situationer..

Elvira får mest mad da hun skal tage på, Kiki lidt mindre og Rocco mindst da han er meget mindre end de andre..

• #3   22. dec 2010 Det passer med underdanig, da hannen gav sig for den tæve, der var yngre end ham, men derfor kan han godt blive stresset over det, eller en dag tænke at hun skal blande sig udenom og forsvare sin mad overfor hende. Og det er også helt i orden at han forsvarer sin mad mod en anden, men hvis hun mener, hun har ret til den opstår en situation, der nemt kan ende uheldigt.

Jeg ville give dem mad næste gang, hvor du holder øje med dem - hvis elvira stadig er den, som skaber problemer, så sæt dig hos hende / i nærheden af hende mens hun spiser, så hun ikke kan gå hen og genere de andre.
    Jeg ville ikke stole på, at der ikke igen kunne opstå problemer, hvis du ikke er i nærheden. Så nej, jeg ville ikke tro det kunne trænes væk.

• #4   22. dec 2010 Tak for svar.. Øv hvor er det ærgerligt at hun pludselig er blevet sådan.... Men sådan er det jo..

• #5   22. dec 2010 DKK-snob: Der bliver bestemt også holdt opsyn fra nu af.. smiley Det er helt sikkert.. Skal ikke risikere at der sker noget, hverken fysisk eller psykisk..

• #7   22. dec 2010 Enig med de andre, ville evt. foder dem i hver deres rum eller med rigtig god afstand til hinanden så de andre ikke stresser og spiser for hurtig da det ikke er sundt.

Kommentér på:
Pludselig opstået madaggression?

Annonce