1.740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Åh av! Åbne sår Åh av! Åbne sår

Sad lig og tjekkede emmas poter så så at ved den øverste "kno" har hun åbne sår på alle poter:( de væsker smiley hvad ka jeg gøre for a de ikk væsker og hvad må jeg smøre med? Så kan jeg da bedre forstå hun skreg igår i ind kørslen med det salt udlejer har strøget:( åh mors bette pus

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh av! Åbne sår
  • #1   23. dec 2010 Giv hende nogle tennis sokker på af dine egne,,og tape dem evt fast så de får lidt ro
    det synd for hende

• #2   23. dec 2010 Jeg ville måske li ringe til dyrlægen og høre.. det lyder da ikk godt at det væsker...

Go bedring til hende..

• #3   23. dec 2010 er enig med "ej en medløber"
    men jeg ville nok, ved første vask lave en sæbespåneblanding og dyppe poterne i først, i et øjeblik, og så skylle med vand.. du er nød til at få renset skidtet ud først. hvis det væsker er vand ikke nok første gang..
    og så ikk smører med for meget creme, det skal være ganske tyndt, både så huden kan få luft til at hele, men også for at forhindre nyt skidt i at sætte sig...
    og så skylle hver gang du har været ude...
    vask med sæbespåner en gang daglig, end til det ikk væsker mere..

• #4   23. dec 2010 Altså nu er jeg selv sosu elev så kan tydeligt se forkelle på en slags hud afskrabing og så et sår der er dybere! Emmas er dybere , dyrlægen mener hun har faktisk har skåret sig på is og det så er revet mere op og endt i betændelses form. Så skal vaske i vand og lidt klorhexidin for a formindske mere betændelse:) nu får Emma uldne strømper på når vi skal ud. Btw når sår væsker er det kroppens egen helbreds mekanisme

• #5   23. dec 2010 Nok fordi da jeg lavede dette emne havde jeg ikk hørt fra dyrlægen! smiley og har du et problem med det kan jeg ikk de hvorfor du vælger a skrive . Jeg skrev om hjælp til hvadjeg kunne /må gøre det er trods alt en hund der ikk kan fortælle mig om den syns det jeg gør , gør pisse ondt.

• #6   23. dec 2010 Jeg syns måske bare din kommentar var ret spydig:/

• #7   23. dec 2010 Det var bare godt det ikke var værre skat.
    Lukzen kan ikke lide når hans Emma kommer til skade. smiley Og det kan tante i øvrigt heller ikke. smiley

• #8   23. dec 2010 Ej en medløber har åbenabrt en dårlig dag idag smiley Alle skal lige have en ordentlig omgang med grovfilen hvis de skulle formaste sig til at mene noget andet... Så får man det også så godt med sig selv *ahhhh* (ironi kan forekomme).

Snup du selv en klejne og så overvej dine kommentarer en ekstra gang smiley

Til Loui: Rigtig godt at du fik fat på dyrlægen, det giver lidt mere ro i sjælen at vide hvordan man skal forholde sig smiley Hav en dejlig aften...

• #10   23. dec 2010 Tja, du beviser blot min pointe smiley

God jul til dig også smiley

• #12   23. dec 2010 Ej en medløber: Skrevet: 23-12-2010 18:25:54

Undskyld men hvorfor spørger du så, hvis du allerede har kontaktet dyrlægen og selv ved så meget??

---

I min verden er det langt fra konstruktivt, men derimod mavesurt... Men sådan er vi jo så forskellige, og gudskelov for det..

• #13   23. dec 2010 "Undskyld men hvorfor spørger du så, hvis du allerede har kontaktet dyrlægen og selv ved så meget??"

Altså, den var nok ikke så relevant, hvis du spørger mig. smiley

• #14   23. dec 2010 måske skulle man vænne sig til at se på tidspunktet for trådstart og svar, så er der en mulighed for at opdage at der er gået 4 timer fra sp. til svar - der kan jo nå at ske meget, bl.a. at man har fået fat i en dyrlæge i mellemtiden smiley

pas nu på ikke at støve for meget med alle de kiks - og god jul allesammen:)

• #16   23. dec 2010 Karin, enig.

• #19   23. dec 2010 Jeg farer overhovedet ingen steder hen - det kan jeg skam garantere smiley Og min dag har også været særdeles fremragende, mange tak for interessen ,)

Mener heller ikke at alle skal stryges med hårene, men man kan jo godt tale ordentligt til folk, og ikke stille spørgsmålstegn ved hvorvidt de selv ved om deres hund har et sår der væsker eller blot en hudafskrabning... Det har vi som udeforstående jo dybest set ingen forudsætninger for at gøre os til dommere over?
    Man kan jo skrive tingene på mange måder, det var skam det eneste jeg ville med mit indlæg... At det blev leveret i humoristisk indpakning beklager jeg meget - det skal ikke ske igen!

• #22   23. dec 2010 Ulla, hun har ikke været ved dyrelægen. Hun har snakket med dem, for at høre hvordan og hvorledes. smiley
    og bare fordi hun ikke lige har opdateret, behøver man jo ikke spørge om hvorfor hun i det hele taget skriver. smiley

• #24   23. dec 2010 Ej en medløber, og selvfølgelig er det ikke store åbne KØDsår. Så havde hun nok kontaktet dyrelægen fra start af. smiley

• #25   23. dec 2010 Medløber ej ej ingen nævnte åbne kødssår:0 nu er der altså forskel på hudafskrabing, of fx brændsår som er dybe og kan væske og så åben kødssår som lyder som noget fra en thriller film:0 óm dyrlægen har det Emma eller ej er der helt afdles ligegyldigt. jeg spurgte om råd herinde til hvadman kan gøre evt smiley

• #27   23. dec 2010 Og at kalde mig næsvis er altså ikke acceptabelt du var den der fik mig til at lyde dybt åndsvag og som en der bare smører tyyyyykt på!:/ btw har en fantastisk dag smiley

• #28   23. dec 2010 Jeg prøver skam overhovedet ikke at negligere de ellers gode og brugbare råd du kommer med, selvom du prøver at få det til at lyde sådan.. Det eneste jeg pointerer er at råd kan komme i mange udformninger, og når de begynder at blive bedrevidende risikerer man at modtageren lukker af - en meget naturlig reaktion såmænd - og det er jo en skam hvis ikke alle de guldkorn du har at dele ud af bliver modtaget...

Det er skam ikke for at kaste med hverken lunken risengrød eller det der er værre... Og håber bestemt heller ikke at det bliver opfattet sådan smiley Desuden behøver du ikke prøve at tale ned til mig, jeg er ganske voksen og forstår ganske fint hvad du skriver..

• #29   23. dec 2010 Oh ny god! Helt ærligt så jeg må ike spørge om råd med hensyn til noget jeg aldrig har stået i med min hund? Hellere spørge end gøre det uden reelt a vide om det godt for hunde? At jeg er sosu elev menes det med jeg kan relatere til sår men behandling er da dybt forskellig fra menneske til hund smiley og kalde mig næsevis og selv starte med jeg skal spise klejne ahhh hold nu ikk:) hvis folk mener mit indlæg er latterligt og dybt ubrugbar er de velkomne til a hoppe videre istedet for a fortælle mig jeg ikk tog imod råd og er bedre vidende:/ dybt sær måde a hjælpe på

• #30   23. dec 2010 Medløber nu taler du jo imod tidligere skrevet:/ du skrev mon ikk ts har overdrevet når hun skriver åbne sår? Og nu Sir du alle sår er åbne så længe der ik er skårpe ???? Nu jeg forvirret

• #32   23. dec 2010 Ej en medløber, jamen det jeg lige skrev havde jo ikke noget med: læs og forstå, at gøre. smiley siger hverken fra eller til.
    Siger bare der ikke er blevet sagt åbne KØDsår, for så var hun taget direkte til dyrelægen istedet for at skrive herinde. Så det har intet med det at gøre, som du lige har skrevet.

Man har vel i bund og grund også lov til at sige man er sosu studerende, og derfor godt kan se forskel på hudafskrabning og åbne sår. Det var jo egentlig bare det hun skrev. smiley hun spurgte jo bare hvad hun kunne gøre for Emma. Man kan altid blive klogere. smiley

• #35   23. dec 2010 Glaaade jul, deeeejlige jul.

Jeg glæder mig til juleaften.

• #36   23. dec 2010 Ulla jo det er der så godt nok:) lad os sig jeg skar min tå der ville jeg proppe plaster på smiley Emma skal ha det renset passet på det ikk går op da hun går på poterne hele tiden i forskelligt terren . Ikke alle kan tåle de forskellige cremer osv til sår specielt ikk en allergi hund . Sååh jo vil mene der en vis forskel. Jeg er hjælper elev så spr er ikk mit speciale men vi har da med dem a gøre .
    Medløber igen igen ingen nævnte åbne kødsår, og eftersom det er den 23 er det pænt svært a få fat i en dyrlæge på landet:) sååh

• #38   23. dec 2010 Og jeg udtaler mig kun som i kan læse om min allergi hund ikke alle. Ved sår på specielt trædepuden skal man passe på belastningen ikk bliver ved a være for stor på samme sted - sår sidder da det kan forværre og ende i større sår det vi i mit fag kalder tryk sår fx. Dette kan forhindres i a give en sok på måske lægge vat på såret så belastningen der er mindre end på resten a poten. (dyrlægens ord)

• #40   23. dec 2010 Medløber så læs da dine sidste indlæg:/ oh god der ævler du kun óm åbne sår og gider du venligst lade være a få mig til a fremstå som en der lyver! Nu går du altså over stregen syns jeg :0

• #41   23. dec 2010 Så tilføjer jeg hele sangen. Bare lige for den glade julestemnings skyld. smiley

Glade jul, dejlige jul,
    engle daler ned i skjul!
    Hid de flyver med paradisgrønt,
    hvor de ser, hvad for Gud er kønt,
    lønlig iblandt os de går,
    - lønlig iblandt os de går!

Julefryd, evige fryd,
    hellig sang med himmelsk lyd!
    Det er englene, hyrderne så,
    dengang Herren i krybben lå,
    evig er englenes sang,
    - evig er englenes sang.

Fred på jord, fryd på jord,
    Jesusbarnet blandt os bor!
    Engle sjunger om barnet så smukt,
    han har Himmerigs dør oplukt,
    salig er englenes sang,
    - salig er englenes sang.

Salig fred, himmelsk fred
    toner julenat herned!
    Engle bringer til store og små
    bud om ham, som i krybben lå;
    fryd dig, hver sjæl, han har frelst,
    - fryd dig, hver sjæl, han har frelst!

• #42   23. dec 2010 Ulla hun har ved begge knoer der over foden og inde i trædepoten . Ville så ikk duppe med lunkent vand hvis det bløder fx, det stopper ikk blødningen (har jeg lært) men derimod noget koldt . Det i bund og grund os underordnet det hele handlede om a få råd til jeg fik fat i dyrlægen, og lige pludselig føler jeg informeret om af en der ikk kender mig osv at jeg bedre vidende, digter og overdriver:0 det kan godt være det mig der dybt åndsvag men hvori ligger hjælpen deri? Og respekten?:0

• #44   23. dec 2010 Ulla vil ikk mene det samme behandling nej:) Emma er allergi hund og tåler ikk meget kemisk osv som forefindes i cremer fx, her bruges der aloe vera og rene natur produkter. Emma kan ej heller tåle antibiotika

• #45   23. dec 2010 Tjekkede lige min bog bare for a se om jeg har misforstået alt:) der står varmt vand åbner sår mere:/? Sæbespåner bruges ikk der hvor jeg var i praksis da der tilføjes kemiske ting i . Der bruges sterilt vand og khlorhexidin og den slags. smiley

• #46   23. dec 2010 Medløber det sku ikk for a være negativ osv men dine kommentarer om a jeg nu os skal stille gløggen væk var bare i overkanten (når ens mor er dranker ) så der ramte du plet go jul. Gider ikk koncentrer mig mer om dit skrevne. Sorry

• #48   23. dec 2010 Ro på Ulla jeg sagde blot hvad der står i min bog den kan da sagtens være forkert:/ Jesus Christ og bar fordi man er sygeplejeske er ikk = man ved alt og alle ska ha en og samme behandling heri tale om min hund ikk skide mennesker. Årgh

• #49   23. dec 2010 Loui, så så skat. Hun kunne jo ikke vide din mor er dranker.

Ro på alle sammen.

• #51   23. dec 2010 Min hund har det skam fint nu da jeg har snakket med en Udd dyrlæge. Og nej kære medløber jeghar satme ikk kørt personligt på og kaldt dig løgner overdriver og bedre vidende!!!!!!! Så denkan du godt pakke langt væk. Et er a gi et råd og stoppe den der. Men så der os den som absolut skal gøre ts opmærksom på pis og papir og det var ikk meningen med min tråd så har i mere surt risengrød der skal op foregår det i et andet indlæg:/ har aldrig sagt i ikk vidste en skid! Læs og forstå ! Skrev det var hvad JEG har lært . Over and out!

• #52   23. dec 2010 Hunden min bog er hjælper bog ! Ikk sygeplejerske bog! Big diferense! Skrev os det sagtens ku være forkerte det i min bog . Den er nemlig fra 2008!

• #54   23. dec 2010 Du skrev : nu digter du vist igen . Hvad menes der hvis det ikk er ting som er selv opfundet på? Som jeg da ser som en der lyver?:)
    Ulla husk på jeg kun er elev smiley

• #55   23. dec 2010 Nååh ja du kalder mig os så fremme i skoene! smiley sikke pænt:)

• #56   23. dec 2010 Så nu jeg Louise som er digter, fremme i skoene , bedrevidende Nååh ja og ejer af Emma nu ulovlig hunderace:) så tror jeg hellere ikk den blir bedre . Godt så a sår behandles ens så jeg da blevet det klogere men skal man ingen hensyn tage til a Emma er dybt allergisk ? Det har i endnu ikk givet mig svar på ?

• #58   23. dec 2010 Syns da egentlig heller ikk det sjovt eller pænt a gøre grrin med skizofrene:/. Men nok bare mig der syns det en frygtelig lidelse a nogen lever med. Hmm

• #60   23. dec 2010 Medløber så du syntes helt ærlig du pæn når du kalder en digter bedrevidende , øhm hvorfor skrive hvis du ved bedre? ???:0 er det pænt? Hvorfor kan du ikk blot svare på mit spørgsmål og stoppe der? Jeg havde ikk brug for alt det andet kun et råd! Og du skriver to gange om åbne kødsår det kalder jeg gentagelser smiley emmas er ikk åbne kødsår! Du skrev du svarede mig på den nåde du nu gjrde fordi jeg flere timer efter start a tråd vender tilbage. På daværende tid har jeg haft kontakt med dyrlæge dette skriver jeg hvilket du derefter skriver hvorforr jeg så skriver hvis jeg ved bedre :0 hmm
    Hunden: ren ironi.

• #61   23. dec 2010 Du vælger os a skrive til en sneen i tråden som sjovt nok mener samme som mig, at hun skal blive voksen!:0 hvor i alverden mener du det er din ret til at skrive sådan til adre voksne mennesker?:0 ja altså jeg blir sku godt nok overrasket

• #62   23. dec 2010 Loui har skrevet et par gange nu at Emma har allergi. smiley

men bortset fra det, synes jeg efterhånden børnehaven har sent åbent. smiley
    mon ikke vi alle bare skal spise en ekstra pebernød, og så lade den ligge ved det? I bliver jo ikke enige, og ingen grund til at blive ved med at mundhugges på sådan en herlig lille-juleaften. Det er spild af tid!

• #63   23. dec 2010 Forkælet? Haha kom igen den dag du Sir jeg er forkælet! Et barn som har boet på børnehjem hele livet og aldrig fået en skid ! Fordi ens forældre drak alt op ja gu er jeg vant til a få hvad jeg peger på self! Nææh kære du jeg har knoklet ræven ud a bukserne for a leve i dette samfund. Jeg elsker a diskutere med folk der kalder andre en masse men ikk gider læse sit bavl igennem og indrømme visse ord blev skrevet smiley Emma har alle dage været allergisk ! Det ville du vide hvis du fulgte med. Emma har lagermide allergi samt allergi overfor en del medicinske produkter!

• #64   23. dec 2010 Sabrina skat:) ja børnehaven har sent åbent smiley hehe smiley

• #65   24. dec 2010 Loui, ja det havde den godt nok. Jeg blev også så træt så træt.

• #66   29. dec 2010 hold da op...
    har i alle sammen bare siddet her inde og hygget/hugget og hakket på hinanden og det hele...
    i har vidst for meget tid smiley
    er der slet ingen af jer der har holdt jul ??
    og har i så haft en dejlig jul... ?
    nu vil jeg lede den videre til at skive,

godt nytår, pas nu på jer selv og hunderne!! :o)

Kommentér på:
Åh av! Åbne sår

Annonce