{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

ang Allergi {{forumTopicSubject}}

Min Hund Sika har fået allergi, hun klør sig meget i forpoterne og ørene, nu er hun ogå begyndt ved "tissekonen".... smiley
dyrlægen anbefaler Specific foder og intet andet, hun må heller ikke få godbidder eller kødben..
hun blev fodret med Royal Canin før.
hun får kløestillende piller 3 gange om dagen nu og skal så langsomt trappes ned og så sku jeg så se om det foder virker på hende.. Til jer der har allergi-hunde, kan man ikke fodre med andet en Specific eller hva bruger i og må jeres hunde heller ikke få godbidder og andre ting ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang Allergi
  • #1   25. dec 2010 Hun har været ved dyrlægen mange gange inden for kort tid.. først fik hun fjernet Analkirtlerne da hun kørte meget på numsen både ude og inde, hun gør det dog stadig engang imellem efter operationen, men det er nok allergien der driller der også smiley smiley

• #2   25. dec 2010 Min hund led af både foder-, husstøvmide- og pollenallergi ... Jeg fodrede i de to år hun levede med Royan Canin allergenic dr21 (tror jeg den hedder) ... Hun fungerede super godt på det foder ... Det var først da hun begyndte at få pollenallergi at hun også skulle have kløestillende piller fra lægen + antihistamin + "akutte" kløestillende indsprøjtninger hos lægen .... Jeg valgte at hun ikke skulle leve længere når det var sådan at hun kun kunne holde sig selv ud på medicin ...

• #3   25. dec 2010 Til dit spørgsmål om man kan fodre med andet end specific. Ja, der findes 3 allergifoder et fra Hils, et RC og det fra specific. Jeg har prøvet alle 3 og er mest glad for det fra specific. Normalt må man ikke fodre med andet end fodret de første 8 uger, det skyldes at man skal se om symptomerne forsvinder plus, at de skal være helt forsvundet inden, at man kan teste for om der er noget hunden kan tåle. Min hund har dog hele tiden fået frugt og grønt, men du bør følge din dyrlæges anvisninger. Hvis alle symptomer er forsvundet efter 8 uger kan man begynde at teste hunden ved at give den en slags kød eksempelvis lam. Derefter venter man ca. en uge og hvis der ikke er sket noget kan hunden tåle lam og man kan evt teste andre slags kød. Det lyder dejlig let, men det er det sjældent, for det kommer ofte mange tilbage fald uden at grunden helt kan findes. Jeg startede med at give min hun diverse vegetabilske godbidder, da det er dem der er mindst risiko ved. Jeg har brugt Nylabone Nutri Dent, der kan købes i MaxiZoo, Denticks, der kan købes i supermarkeder og Hokamix laver også nogen. Jeg har i dag en 100% symptom- og medicinfri hund, der spiser alt andet end ko og gris.

Jeg håber det kan hjælpe dig lidt ellers vil jeg gerne svare på spørgsmål. Der er desuden en allergigruppe herinde. http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=158

Mvh

Lousie Nielsen

• #4   25. dec 2010 Vores forhenværende Kiki var multi allergikker og det enste foder der hjalp hende samt kosttilskud var foderet GourMix fra VetCur BioTec.

Jeg håber at du vil besøge vor hjemmeside hvor du kan læse meget mere om hende.
    http://nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf

• #5   25. dec 2010 Barf var løsningen for Victor. Han kunne så overhovedet ikke tåle allergi-tørfoderet (fik dårlig mave af det), vi fik ham testet, og blev efterfølgende anbefalet barf. Det har virket fortræffeligt, og vi har kunnet undgå at bruge medicin, i stedet har vi brugt div. kløestillende shampoo'er og olie-kapsler.

Jeg vil også anbefale allergi-gruppen, der er masser af gode råd at hente.

• #6   25. dec 2010 Vi foder med råt
    Kenzo er allergisk over for mel mider lagermider husstøvmider og loppe spyt
    han fik allergi foder fra hills Z/D i 3 dage og han fik det største udbrud han nogen sinde har haft, så vi gik tilbage til råt
    hvis du ved hvad hunden er allergisk over for er der jo noget nemmer at foder efter det hvis det er mel/ korn skal du bare give et foder uden men hvis ikke du ved hvad der er er det noget mer besværligt

Du kan få taget en blodprøve den viser hvad hunden reager på

• #7   25. dec 2010 Vi ved ikke endu hva hun er allergisk overfor, nu må vi se om fodret virker, men kan det virkelig passe hun ikke engang må få et kødben ?

• #8   25. dec 2010 Ja det passer da hun kan have kryds allergiske reaktioner (foderintolerance)

• #9   25. dec 2010 Når i ikke ved hvad hunden er allergisk over for så må man lave udelukkelses metoden og så er det kun det foder og indet andet
    det er ikke sjovt og rigtig svært det går pludselig op for en hvor meget mærkeligt hunden enlig har fået
    jeg to mig selv i at stå med kødpølse frikadeller osv og han slår ud på mel så det er jo forbudt

• #10   25. dec 2010 Min labs får også Gourmix fra Vetcur.

Vi har også været hele møllen igennem med udelukkelsesmetode, allergifoder fra dyrlægen og hyposensibilisering, men intet virkede optimalt på ham.

Langt de fleste hunde er allergiske overfor lagermider/husstøvmider. Og de fleste hunde kan hjælpes ved blot at skifte til et godt foder uden korn og andet affald i.

Jeg har en Veterinær Ernærings Terapeut med på sidelinien. Og hende gør jeg flittigt brug af, når der sker ændringer i hans sygdom. Hvis den er helt gal, så går jeg selvfølgelig til dyrlægen med ham. Men jeg vil helst undgå at fylde ham med kløestillende og andet skidt.

• #12   25. dec 2010 Jeg er selv i samme situation som dig.. Dog er jeg ved at være færdig med den prøveperiode med foderet som dyrlægerne siger de skal have.. Jeg fodre med Hills Z/D ultra allergen-free.. Min hund får også kløestillende.. Hun kan godt tåle foderet så det er jo dejligt.. Men synes godt nok det er hårdt ikke at må give dem andet.. Men igen.. Det er også hårdt at se de går og har det skidt..

Pøj pøj med det

• #13   25. dec 2010 Jeg har i 4 år haft den ene af mine hunde på BARF. Han er allergiker imod husstøv og lagermider.

Han fungerer upåklageligt, og har ingen problemer mht pels, hud eller kløe.

Håber du finder en løsning på dit problem.

• #15   25. dec 2010 Vi står også i samme situation som dig..
    Leopold får RC's hypoallergenic og intet andet..
    Men da Leopold kun er 10 måneder, vil dyrlægen gerne lige vente en måned eller to mere med at teste ham, da han mener at vi vil få et bedre svar ved at vente..
    Det er super hårdt at ha en allergi hund, især fordi Leopold reagerer kraftigt på røg, så vi kan ikke have ham med nogen steder, da stort set hele vores familie ryger.. Derudover skal man hele tiden være på vagt om han nu skulle finde et eller andet på en gå tur eller om der måske lige var en der var hurtig til at give ham en godbid..
    Leopold får kløestillende medicin 1-2 gange om dagen + kløestillende olie og bliver vasket i speciel shampoo en gang om ugen.. Og vi har rigtig svært ved at holde ham symptomfri..
    Han får tit knopper og udslæt og bølver meget med røde poter, øre + snude..
    Det er simpelthen så synd for min lille dreng, der efterhånden har flere dårlige dage end gode pga medicin og kløe smiley

• #16   25. dec 2010 Hunden -

Nej, det er der ikke.

Jeg fodrer ham dog primært med hest, okse- eller lammekallun / indmad, og kun lejlighedvis med fisk, kylling, and og okse.

• #18   25. dec 2010 Hunden -

Tro mig - den eneste grund til at jeg BARF´er er at han ikke kan tåle almindeligt tørfoder. Kunne han det, var det helt klart det jeg fodrede med.

Hvis din hund fungerer på det foder han får, ville jeg personligt ikke skifte ham over på BARF smiley

• #19   25. dec 2010 mange tak for alle jeres svar, synes også det er rigtig svært at hun kun må få det foder og intet andet, når hun har været vant til det hidtil, men ja endu mere synd at hun klør sig hele tiden, så vi må bide i det sure æble og komme igennem det smiley

• #20   28. dec 2010 Min gamle hund som havde allergi måtte INTET andet få, han fik Royal Canins Hypoallergenic.
    Det er lidt synd de ik må få kødben og sån, men man er NØD til at holde sig til det foder og KUN det foder.Jeg købte en kalk knogle som var tom indeni og opblødte noget af hans tørkost i kogende vand, så smurte jeg det ind i det tomme ben og det var han helt vild med og kunne bruge mega lang tid på..

• #22   28. dec 2010 Geser
    den hedder Royal Canin Medium Adult 25

• #24   28. dec 2010 Vores 2 allergihunde blev symptomfrie på BARF...

• #25   28. dec 2010 Min allergi hund blev symptomfri på barf, uden brug af medicin..

• #26   28. dec 2010 Hvis man har en hund med lagermide allergi så skal man også huske at man ikke skal fodre fugle i haven.
    Vildtfugle blandinger og mejsebolde er lavet med korn der indeholder for mange lagermider til at det må bruges til menneske mad..

man skal nok også i en periode undlade at bage da der også i alm mel er lagermider..

Kommentér på:
ang Allergi

Annonce