1.067 visninger
|
Oprettet:
ang Allergi {{forumTopicSubject}}
Min Hund Sika har fået allergi, hun klør sig meget i forpoterne og ørene, nu er hun ogå begyndt ved "tissekonen"....
dyrlægen anbefaler Specific foder og intet andet, hun må heller ikke få godbidder eller kødben..
hun blev fodret med Royal Canin før.
hun får kløestillende piller 3 gange om dagen nu og skal så langsomt trappes ned og så sku jeg så se om det foder virker på hende.. Til jer der har allergi-hunde, kan man ikke fodre med andet en Specific eller hva bruger i og må jeres hunde heller ikke få godbidder og andre ting ??
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 288
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 344
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt ellers vil jeg gerne svare på spørgsmål. Der er desuden en allergigruppe herinde. http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=158
Mvh
Lousie Nielsen
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Jeg håber at du vil besøge vor hjemmeside hvor du kan læse meget mere om hende.
http://nob-mkj.dk/Vores.familie.pdf
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 148
Jeg vil også anbefale allergi-gruppen, der er masser af gode råd at hente.
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 951
Kenzo er allergisk over for mel mider lagermider husstøvmider og loppe spyt
han fik allergi foder fra hills Z/D i 3 dage og han fik det største udbrud han nogen sinde har haft, så vi gik tilbage til råt
hvis du ved hvad hunden er allergisk over for er der jo noget nemmer at foder efter det hvis det er mel/ korn skal du bare give et foder uden men hvis ikke du ved hvad der er er det noget mer besværligt
Du kan få taget en blodprøve den viser hvad hunden reager på
nov 2005
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 951
det er ikke sjovt og rigtig svært det går pludselig op for en hvor meget mærkeligt hunden enlig har fået
jeg to mig selv i at stå med kødpølse frikadeller osv og han slår ud på mel så det er jo forbudt
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 859
Vi har også været hele møllen igennem med udelukkelsesmetode, allergifoder fra dyrlægen og hyposensibilisering, men intet virkede optimalt på ham.
Langt de fleste hunde er allergiske overfor lagermider/husstøvmider. Og de fleste hunde kan hjælpes ved blot at skifte til et godt foder uden korn og andet affald i.
Jeg har en Veterinær Ernærings Terapeut med på sidelinien. Og hende gør jeg flittigt brug af, når der sker ændringer i hans sygdom. Hvis den er helt gal, så går jeg selvfølgelig til dyrlægen med ham. Men jeg vil helst undgå at fylde ham med kløestillende og andet skidt.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
Pøj pøj med det
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.827
Han fungerer upåklageligt, og har ingen problemer mht pels, hud eller kløe.
Håber du finder en løsning på dit problem.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 94
Leopold får RC's hypoallergenic og intet andet..
Men da Leopold kun er 10 måneder, vil dyrlægen gerne lige vente en måned eller to mere med at teste ham, da han mener at vi vil få et bedre svar ved at vente..
Det er super hårdt at ha en allergi hund, især fordi Leopold reagerer kraftigt på røg, så vi kan ikke have ham med nogen steder, da stort set hele vores familie ryger.. Derudover skal man hele tiden være på vagt om han nu skulle finde et eller andet på en gå tur eller om der måske lige var en der var hurtig til at give ham en godbid..
Leopold får kløestillende medicin 1-2 gange om dagen + kløestillende olie og bliver vasket i speciel shampoo en gang om ugen.. Og vi har rigtig svært ved at holde ham symptomfri..
Han får tit knopper og udslæt og bølver meget med røde poter, øre + snude..
Det er simpelthen så synd for min lille dreng, der efterhånden har flere dårlige dage end gode pga medicin og kløe
jan 2006
Nej, det er der ikke.
Jeg fodrer ham dog primært med hest, okse- eller lammekallun / indmad, og kun lejlighedvis med fisk, kylling, and og okse.
jan 2006
Tro mig - den eneste grund til at jeg BARF´er er at han ikke kan tåle almindeligt tørfoder. Kunne han det, var det helt klart det jeg fodrede med.
Hvis din hund fungerer på det foder han får, ville jeg personligt ikke skifte ham over på BARF
nov 2005
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 157
Det er lidt synd de ik må få kødben og sån, men man er NØD til at holde sig til det foder og KUN det foder.Jeg købte en kalk knogle som var tom indeni og opblødte noget af hans tørkost i kogende vand, så smurte jeg det ind i det tomme ben og det var han helt vild med og kunne bruge mega lang tid på..
nov 2005
den hedder Royal Canin Medium Adult 25
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Vildtfugle blandinger og mejsebolde er lavet med korn der indeholder for mange lagermider til at det må bruges til menneske mad..
man skal nok også i en periode undlade at bage da der også i alm mel er lagermider..
ang Allergi