730 visninger
|
Oprettet:
chinese crested vs. sne {{forumTopicSubject}}
hej alle.
Min chinese crested er begyndt at spise sin hale.
Det lyder måske meget mærkeligt, men han plukker hårene af halen, og spiser dem.
Det er resulteret i en meget bar hale, og at det gør ondt på ham, når han skal af med afføringen.
Nogle der ved hvorfor, eller ved hvordan jeg får ham til at holde op ?
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 30
okt 2010
Hvad kunne det være ?
jeg tænker mere.. Han havde engang en bamse, som var en løve
Den havde 'hår', som han også plukkede.
Den tog vi så fra ham, pga af det med afførringen. Og det startede efterfølgende.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Jeg har set hunde, der var taget for tidligt fra deres mor, som pattede på alt der mindede om pels, og hunde der kedede sig i en grad, der fik dem til at æde deres poter. Samt en enkelt, der levede i en voldsomt livlig børnefamilie, der konstant gnavede i sin halerod af ren og skær stress. Han holdt fuldstændigt op med det, så snart han fik en ny og fredeligere familie.
Derudover kan din hund være generet af fyldte eller betændte analkirtler, som gør ondt!
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Men nok en god idé at få det tjekket.
okt 2010
Jeg troede bare det var en dårlig vane agtig et eller andet. Må da lige en tur forbi dr. dyr så.
Min hund har lopper, men det er under behandling. Har ikke set en eneste i ca. 14 dage.
okt 2010
Det kan godt være, men det er ikke tilfældet her.
Min hund er en harmonisk hund der ikke ved bedre end sin mor og far. Har er stille og roligt, og han er næsten aldrig alene hjemme. MAX 5 timer om dagen, men som regel kun 2. Han pattede ikke i sin bamse, men plukkede hårene i leg.
Det er også det kan gør med sin egen hale. Han gør glad og springer rundt. Det er virkelig i leg. Men jeg synes jo konsekvenserne er synd for ham, og vil derfor have det stoppet.
Om det kunne være svamp ved jeg ikke. derfor vil jeg lige en tur forbi dr, dyr idag.
Men føler mig faktisk lidt stødt af dit indlæg, fordi jeg føler du ligefrem beskylder mig for dyremishandling, som jeg ser dine eksempler.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.824
Det var simpelthen for af belyse, at årsagerne kunne være utallige, og det bedste ville være, at en dyrlæge udelukkede mulige sygdomme!
chinese crested vs. sne