1.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Vægten. Vægten.

Jeg har en hund, som er blanding af - Labrador/Pointer.
Jeg ved ikke rigtig hvad han skal veje...
Men sidste år, da han blev vejet - vejede han 38 kg og idag var han hos dyrelægen og vejede 33,4 kg...

Så han har tabt 5 kg, på 1 år, det syntes jeg er rimelig meget...
(Han er meget aktiv)

Nogle gode råd?
Til at han kan tage på...

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægten.
  • #1   28. dec 2010 sagde dyrelægen noget til det? smiley for hvis dyrelægen siger det ser fint ud så er det vel ok smiley min lasse er meget tynd og spinkel men min dyrelæge siger altid at han ser fin ud og man kan se han er aktiv så det gør ikke noget at han er til den slanke side.

• #2   28. dec 2010 Ja okay..
    Nej... Dyrelægen sagde ikke noget til det, fordi vi var kommer derop pga. noget andet...

Altså, han er en meget slank hund, men man er begyndt at kunne se han rygrad og lidt hans ribben ! Og det syntes jeg lige er tyndt nok...
    Jeg ved ikke om det muligvis har noget med alderen at gøre, han bliver 7 år her til Marts.

• #3   28. dec 2010 Vil mene at hvis han har talje uden du kan tælle ribben så er den ikke helt ved siden af =)
    Og ja dyrlægen plejer at sige hvis den er helt gal med vægten.

Men ellers noget energifoder til højaktive hunde måske og evt noget pemikan (tilskud der kan købes ved de fleste dyrehandlere) og evt lakseolie i maden.
    Måske del maden op til to gange om dagen og evt foderskift, ved ikke hvordan han spiser nu eller hvad =)

• #4   28. dec 2010 Ja okay...
    Altså, han er faktisk rimelig tynd...
    Men, dyrelægen, sagde desværre ikke noget omkring hans vægt, ville jeg egentlig have ønsket...

Han får 2½ kop, hundemad om aften.
    Vi køber det som hedder FitFun (Maxi Zoo)
    Men, det kunne godt være, at han skulle have noget mere mad, så han tager på i vægt.

• #5   28. dec 2010 Og så skift foder, fit fun er et discount foder hvor de ikke optager ret meget. Fx henne pet eller premiere (begge fåes ved maxi) hvis det ikke må være for dyrt og ellers noget helt andet med meget mere kød i.
    Jeg ville muligvis sætte ham lidt op og så dele maden.
    Ved der i maxi er en hundevægt med et skema for ca vægt på størrelse (lavet af hill's) og der kan du evt få hjælp af personalet til at se hvor vægten ligger

• #6   28. dec 2010 Okay...
    Men, han har aldrig rigtig tabt sig af det foder, vi har givet ham... Men det kunne godt være vi skulle til at give ham mere i mad...

Også må jeg prøve at se hvad han skal ligge på i vægt, nede hos Maxi...

Kommentér på:
Vægten.

Annonce