{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Lagermide allergi {{forumTopicSubject}}

Min lille yorkshireterrier Charlie
har siden han var hvalp kløet sig rigtig meget, jeg har mange gange søgt dyrlæge, men jeg er blot blevet sendt hjem med noget binyrebarkhormon som hjælper på kløen. Endelig mødte jeg en dyrlæge som tog sit job seriøst og undersøgte ham ordenligt, han havde mellemørebetændelse i det ene øre og sprængt trommehinden i det andet, måske en forklaring på hvorfor han kløer sig sådan ved øerne og ryster med hovedet konstant. Hun ville for en sikkerhedsskyld tage en blodprøve af ham og få den tjekket for allergi, da hans kløe er ret voldsom. Det viser sig nu at min lille hund lider af lagermide allergi og samtidtig er allergisk overfor lopper. Jeg har en aftale med dyrlægen i næste uge hvor vi skal drøfte hvad vi kan gøre fremadrettet.
Dyrlægen nævnte muligheden for en vaccine.

Er der nogen derude som har nogle erferinger med disse to typer allergier - Jeg har overvejet om jeg skal gå over til BARF hundemad, da lagermider jo primært er noget som findes i hundens foder.

Jeg håber meget på at høre fra jer derude...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lagermide allergi
  • #1   29. dec 2010 Vores dreng har også fået konstateret lagermide allergi.. vi blev også i flere måneder udstyret med prednisolon og det hjalp også.. hans kløe stoppede nogenlunde og han fik en del af hans pels tilbage

    Vi var dog ikke så vilde med at proppe ham med al den medicin så vi gik over til barf og det hjalp helt utroligt.. på 3 måneder var han helt sig selv igen.. han kløe var væk og fin pels..

    Jeg er så nok en af de mennesker som hader af barfe mest i verden tror jeg, så jeg prøvede at gå over på wolfblut og har fodret med det i 2 måneder og det virker lige så fint som alm barf...

    Jeg prøver nu tast of wild og der er ingen ændringer endnu at mærke... han fungere helt fantastisk på disse typer foder, både med energi, afføring, pels og klør... smiley


  • #2   29. dec 2010 kløe skulle der selvfølgelig stå smiley

  • #4   29. dec 2010 Min gamle Amstaff havde lagermide allergi og hun fik barf. Hun blev bare så flot igen og fungerede super !! Hendes var så slemt at bare hun fik tørt en dag begyndte hendes allergi, så jeg ka kun klart anbefale barf !!!

  • #5   29. dec 2010 Aya har lagermide allergi.
    Lige nu er vi igang med at vaccinere hende. Hun får en sprøjte om måneden, samtidig får hun atopica som virker lige som prednisolon, men ikke er lige så giftigt for hunden. (Dog også meget meget dyrere)
    Udover det er vi skiftet fra Orijen til Wolfsblut, wild pacific, men barf ville nok være det mest optimale.


  • #6   29. dec 2010 Binka har også lagermideallergi, og har været gennem hyposensibilisering. Det har virket fantastisk på hende. Hun gik fra at have øreproblemer hver tredje måned til kun at have haft det en gang de sidste to år.

    En anden ting du kan gøre er at fryse din hunds foder ned i portioner. Det slår også lagermiderne ihjel, og din hund reagerer ikke så voldsomt på det som den ellers ville gøre.


  • #7   30. dec 2010 Tusind tak for de mange tilbagemeldinger.
    Det er skønt at høre de mange erfaringer smiley


Kommentér på:
Lagermide allergi

Annonce