Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris på sterilisation?
  • #1   29. dec 2010 Er det ikke der samme som at få fjernet jordmoren?

• #2   29. dec 2010 Hi hi....nok ikke lige jordemoderen, men livmoderen jo smiley

• #3   29. dec 2010 Forskelligt - alt fra 3500 til 5000 (eller mere...) Ring til din dyrlæge og få den nøjagtige pris på klinikken.

• #4   29. dec 2010 få fjernet jordmoren *fnis*

Men jo man fjerner normalt livmoderen når man sterilliserer. Det kan dog osse gøres som kikkertoperation, hvor man kun fjerner æggestokkene.

Hos min dyrlæge koster sterillisation omkring 3500 -lidt mere for kikkertoperationen.

• #5   29. dec 2010 Hehe.. stavefejl..

Men min moster hun har lige fået fjernet den, da den fik LIVMOREbetændelse. Det kostede omkrign 6500..

• #6   29. dec 2010 Kikkertoperation?? Det har jeg ikke hørt om før....

Hvilken betydning har det, at man kun fjerner æggestokkene? Hvordan med de sygdomme tæven eller kan få?

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvilken dyrlæge jeg vil vælge til dette job. Nogle af jer der kan anbefale en?
    Jeg bor på mors - men tænker selv holstebro, herning, alborg eller lign??

Jeg troede faktisk det var dyrere...

• #7   29. dec 2010 Jeg gav 2700 i sommers, og det er en 35 kg. weimaraner.

• #8   29. dec 2010 det var på en golden på lige under 35 kg.

• #9   29. dec 2010 Det køre i dag. Det er selvføldig min moster hund der har fået den fjernet.. hehe

• #10   29. dec 2010 Kan se jeg lyver lidt -har lige tjekket dyrlægens hjemmeside. Prisen er nu ca 3800;o)

Nå, men jeg er ikke selv helt sikker på om jeg vil vælge kun at få fjernet æggestokke eller osse at få fjernet livmoderen.

Ved kikkertoperationen klares det jo med 3 små huller i maven, og hunden kan derfor forholdsvist hurtigt være aktiv igen osv efter operationen.
    Livmoderen trækker sig sammen, og der produceres ikke længere de hormoner som ved en intakt tæve. Derfor skulle man stadig få fordelene af mindre risiko for brystkræft, livmoderbetændelse og livmoderkræft.

Ved den "gamle" operation, fjerner man jo det hele, så der er enhver risiko for livmoderkræft/livmoderbetændelse self fjernet osse.
    Men her vil operationssåret være større, og tæven skulle være lidt længere tid om at komme sig.

Jeg har kun erfaring med den "gammeldags" måde hvor det hele fjernes, så har ikke rigtigt noget at sammenligne med.

• #11   29. dec 2010 Der er godt nok stor forskel på priserne:/ jeg gav 4500 i sommers. Og der var for en chihuahua...

• #12   29. dec 2010 Uff jeg kigger lige med her. Nala er lige gået i løb for 3 gang i år - ja TREDJE (Februar, Juli og December)!!! Så er det altså ikke sjovt længere. Bor i skive, så det er nok samme steder der kan blive relevante smiley

• #13   29. dec 2010 6500 var på skive dyrehospital.

• #14   29. dec 2010 Må indrømme at for mig er det ikke så vigtigt om dyrlægen tager 3500 eller 4500. Når hunden skal i narkose og skæres i, vil jeg bare være sikker på den er i gode hænder.

Jeg bruger en anden dyrlæge til vacc, ormekur o.l. Altså småting der ikke kræver den store ekspert.
    De er en hel del billigere, men tilgengæld føler jeg mig altså ikke i lige så gode hænder som ved min anden dyrlæge. Jeg har ikke dårlige erfaringer til at bakke fornemmelsen op, men jeg føler bare ikke at de har samme viden eller er lige så grundige og dygtige.

Derfor går jeg osse til "min" dyrlæge med alt hvad der er udover rutineopgaver.
    Sundhedstjek, diverse sygdomme osv, tager "min" dyrlæge sig af

• #15   29. dec 2010 Ja, der er stor forskel på dyrlæge priser!
    Til sammenligning kan jeg fortælle, at min dyrlæge forlanger sølle 175 kr for en scanning!
    Og jeg har herinde set eksempler på, at folk har betalt både 800 og 1000 kr. for sådan en seance.

• #16   29. dec 2010 Det er vigtigt for mig, at hun kommer i gode hænder!

Min gamle dyrlæge skal ikke lave en sådan operation på hende - ham bruger jeg til alle de små ting og jeg har faktisk været ganske forskånet for syge hunde....

Så kom gerne med nogle anbefalinger til en så stor operation.

• #17   29. dec 2010 mine 2 piger er lige blevet sterileret for 14 dage siden ,jeg gav 18oo kr pr stk.

• #18   30. dec 2010 Der er åbenbart mange forskellige priser så jeg vil anbefale du ringer til en dyrlæge og får en pris.
    Jeg har lige betalt 6300 for en GD tæve, det var så incl. laboratorieprøver ( som kostede næsten ca. 1000 kr ) og udleveret medicin ( det kræver også en pæn stor dosis til så stor en hund )
    Så selve operationen har kostet lidt over 4500 incl. moms.

Hej fra Lene og Athena

• #19   30. dec 2010 Omkring 4000kr. for en alm ster. uden komplikationer.

På Karlslunde Dyrehosp. laver de osse steril. via kikkert måske var det værd at undersøge nærmere blandt andet grundet at hunden får 'små' huller/sår efter indgrebet i forhold til et pænt stort operationssår på den alm. måde

• #20   30. dec 2010 Jeg gav 4600 for at få det hele fjernet på tessa, kunne sikkert ha fået det billigere andre steder, men det tillod min samvittighed mig nu ik, måtte os af med en pæn portion penge da min hankat skulle gøres til intekøn hehe men syntes man skal holde sig til den dyrlæge man har tillid til og ik tænke på prisen.

• #21   4. jan 2011 har lige været til dyrelæge med min hendes vægt er 30 kg og de skal have 9000 for fjernelse af livmoder.. grundet livmoderbetændelse

• #22   4. jan 2011 Jeg gav ca 8000 for min tæve,med livmoderbetændelse.. Hun vejer 40 kg

Kommentér på:
pris på sterilisation?

Annonce