"klage" over hylen {{forumTopicSubject}}
vi er her d. 23 blevet gjort opmærksom på at vores hunde hyler når vi ikke er hjemme. Det var ikke en klage som sådan, men en personlig henvendelse fra overboen. Vi har ikke været opmærksom på problemet, da det kun er hændt få gange, at vi har kunne høre dem fra gangen - og der begyndte de først at gø når de kunne høre os snakke - eller at de har haft adgang til vinduet og har set os komme. Jeg er lidt frustreret da jeg efter henvendelsen gik fra hundene og sad i opgangen i halvanden time hvorefter der ikke var nogen gøen/hylen. Det er en ejerlejlighed, så der kan ikke gøres så meget mht. fjernelse af hundene, men jeg vil jo ikke bare ignorere problemet hvis det er til gene for andre. Vi har en nabo med en rimelig stor hund, og det sker vi snakker med hende over hækken - her er der aldrig blevet nævnt at hundene larmede.
Jeg ved min hanhund er utryg og beskyttende ved specifikke høje lyde, og da der har været et arbejdsprojekt i gang ved opgangen mistænker jeg dette for at kunne have udløst noget gøen. Men hvad gør jeg her som hundeejer?
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe på hos naboen her mandag efter skole og forhøre mig om der har været noget hylen/gøen - men kan jeg gøre andet??
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Ja, men der skal en del mere til end f.eks. en lejelejlighed.
apr 2009
Altså sådan burde det ikke foregå der hvor vi bor - jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed, men det er sådan jeg har fået det at vide. I og med vi fik en henvendelse er det jo ikke en advarsel, da ham manden sagde det kun var til gene i selve opgangen og man derved ikke kan høre det i lejlighederne. En advarsel bliver jo også reporteret, som du selv siger går den jo igennem som information for alle andre også.
Men altså nu var det ikke for at sige at man har "helle" på nogen måde, for selvfølgelig skal der da gøres noget ved det, hvis det er et problem. Men det er jo lidt svært for mig, når jeg endnu ikke har oplevet eller "fanget" nogen med gøen.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Og.... WOW en tålmodighed...!
apr 2009
Ja det er måske formuleret lidt forkert - nej der var ingen hylen/gøen. Men jeg skulle lave en danskstil, så jeg satte mig ude i opgangen med bærbaren, så det var skam slet ikke så slemt
Jeg tænkte jo bare at hvis det først begyndte en halv time efter vi var gået måtte jeg jo hellere sidde der og vente
apr 2009
Må jeg høre hvad du ville gøre? For det er jo netop det jeg spørger efter i tråden - jeg vil jo for alt i verden ikke miste mine hunde, eller være uvenner med naboerne for den sags skyld. Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i hvad jeg skal gøre - så hvis du har nogle forslag til hvad du ville gøre må du endelig bringe dem på banen
apr 2009
Ja det er træls, og jeg ville altså heller ikke gide at skulle høre på to hunde hyle hele dagen - så jeg kan sagtens forstå hvis der er et problem. Hvordan kan man evt. træne larm fra gangen væk? "hoveddøren" til blokken generer dem ikke, da der kom op til flere mennesker ind og kiggede underligt på mig imens jeg sad i opgangen. Men jeg kan da godt forstå hvis boring eller højt larmende unger begynder at larme i opgangen får dem til at reagere. Skal jeg evt. have dem med ude i gangen og rose dem hver gang der kommer mennesker osv? Eller hvordan griber jeg det lige an?
apr 2009
Men den duft dims du snakker om, må man vel ikke bruge hver dag - det er måske usundt i længden eller? Jeg har kun hørt om det der DAP men jeg aner intet om hvor meget den må bruges
apr 2009
Kiyoh er opmærksom på når der bliver boret, han kan finde på at knurre ved høje lyde.. Men hvis de bare bliver ved stopper det med at genere ham. Når der bliver ringet/banket på døren derimod så gør/hyler han, vi har ikke kunne få ham til at stoppe. Vi har trænet med skiftevis selv at ringe/banke på, men hver gang det er "fremmede" mennesker går det galt, han stopper ikke med at gø for de har fået overtøjet af. Så selvfølgelig kan det være at folk har banket/ringet på imens vi ikke har været hjemme og han har haft svært ved at stoppe. Men det tvivler jeg stærkt på når overboen nævnte at det var lige fra vi gik til vi kom hjem (den ved jeg så ikke helt om jeg skal tro på!)
apr 2009
Efter hvad jeg kan læse mig frem til er den kun naturlige stoffer, og de har sågar også lavet halsbånd der virker op til 4 uger - så mon ikke det må anvendes i længere tid? Jeg køber i hvert fald sådan en til stikkontakten med det samme
apr 2009
Ja løsningen skulle jo helst ikke være beroligende midler hvis vi kunne klare dem med noget specifik træning
apr 2009
Han sagde det var fra vi gik til vi kom hjem - det blev vi fortalt d. 23, men jeg har været hjemme konstant siden d. 16
Tine
Jeg ved ikke hvor han bor, vi mødte ham i opgangen og jeg har aldrig set ham før, men jeg ved han bor længere oppe (vi bor nederst). Hvis ikke vi stod og skulle til lillejuleaften d. 23, havde vi også inviteret ham ind på en kop kaffe og snakket problemet igennem
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Dine hunde kan høre dig i opgangen så du kan sidde der nok så længe uden at du kan regne med at det er en pålidelig prøve :o)
Ejerlejlighed eller ikke. Ifølge den danske lov kan du få påbud om at løse problemet hvis dine naboer føler sig generet af din hund. Om man så bor på et slot så har det intet at sige når det kommer til loven.
Du kan i sidste ende få påbud om at få hundene fjernet.
Men nej det er ikke at regne for en advarsel at du har snakket med din nabo. Det er en oplysning og en rigtig god en hvis det nu passer så du kan løse problemet :o)
Hundeloven: Larm og gøen
§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket, eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne.
Jeg håber at du finder frem til om det passer og hvis så får løst problemet.
Min nabos hund hyler i lang tid efter de forlader hjemmet. Generer mig ikke men det skærer jo i hjertet at høre vovsen så ked af det.
Jeg har informeret dem om det så de kunne løse problemet så fremt de synes det vitterligt var et problem.
Har bedt dem om at kontakte mig hvis de føler sig generet af Kia på nogen måde.
Både fordi jeg gerne vil vide det hvis hun ikke trives men også for at komme evt. problemer med naboerne i opløbet.
Mine tidl. naboer havde nogle børn der drillede Kia så hun gøede af dem hver gang de kom i nærheden af hegnet og de valgte at klage over Kia i stedet for at opdrage deres børn.
Så endte med at klage over deres børn :o)
Heldigvis flyttede de kort efter med deres unger :o)
apr 2009
Han nævnte ikke hvornår, bare at de hylede helt fra vi gik til vi kom hjem. Men jeg har haft SSO aflevering, så jeg har altså været hjemme nonstop siden d. 16
Sanne
Vi har ikke rigtig et kamera at kunne sætte op, men computeren kan vidst optage lyden og så kan vi jo høre efter der. Jeg havde ikke tænkt over det med gangen, men det var et stykke væk fra døren, så jeg tror ikke de har kunne høre mig. Jeg er rigtig glad for at han gjorde mig opmærksom på problemet, men nu er der mange hunde i opgangen, så jeg ved ikke hvordan han kan være sikker på det er mine? Børn må heller ikke kaste noget ind i haven eller stå og drille hundene så går min hanhund helt agurk - dette er dog helt fair da ungerne jo overtræder hundenes grænser groft. Der er mange møgunger i området af den slags du selv nævner desværre... Men nu skal vi ud og spise i aften i et par timer, og prøver at optage det
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Din hund kan høre dit hjerte på meget lang afstand så er sikker på de kan høre dine skridt og ved hvornår du forlader bygningen og hvilken vej du går :o)
Kia kan kende mine skridt på meget lang afstand og kan altid høre mig før hun kan se mig. De hunde der, bør man ikke undervurdere :o)
apr 2009
Nej det er nok rigtigt
Webcam'et kan kun optage 10 min
Men jeg skal nok ikke undervurdere mine smarte hunde, så det kan sagtens være de har "følt" jeg var der
"klage" over hylen