{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Voksne hunde {{forumTopicSubject}}

Kom lige til at reflektere over at min yngste hund nu er over 2 år, og hvor skønt det er med en rolig, velafbalanceret flot.

Nu har jeg haft 4 år hvor jeg nærmest konstant har haft hvalp/unghund, da vi har 5 hunde der er mellem 2 og 4½ år...

Men nu er der bare fred og ro og harmoni, og gud hvor er det skønt. Ingen der ikke kender sin plads i flokken, alle er med i samme døgnrytme, ingen der skal renlighedstrænes osv.

Hvalpe er vidunderlige, men voksne hunde er lige den tand bedre!

Hvad synes I, er hvalpetiden det bedste eller er I enige i at en voksen hund bare slår alt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksne hunde
  • #1   2. jan 2011 Min yngste er snart 6...jeg er ved at være sikker på at han har været så stor siden jeg fik ham...at den der klodsede tykke bamse hvalp blev byttet ud med en stor fuldvoksen rotte i løbet af den første nat jeg havde ham.
    Nogle gange bliver man ski helt hvalpeskruk og misundelig når man ser billeder af de små søde væsener andre anskaffer sig herinde, men så kommer man jo lige i tanke om tis på gulvet, prut i sengen og iturevne fodlister og så er man glad for at man har boksne hunde smiley


  • #2   3. jan 2011 Ja det er rigtigt. Jeg kan heller ikke forestille mig at min ældste, Balle, nogensinde har været den grimme, lille, pelsløse rotteunge som billederne viser han var :o) Til hans forsvar var han den nemmeste hvalp, men alligevel er det svært at tro på det var samme hund.

    Mmm voksne hunde :o)


  • #3   3. jan 2011 Hvalpe er besværlige og kedelige! De kan ingenting andet end rende i vejen ;o) De ligger sig ikke ned når de skal, de hopper op, de bider, de er på toilet i hele huset, de ødelægger ting og sager og jeg skal gi' dig skal jeg!
    Nej du, en voksen hund, dét er sagen! For mig.
    Meeeen...en hund i lømmelalderen er nu også meget sjov *GG*


  • #4   3. jan 2011 jeg eeelsker hvalpe!!! især hvis det er andres smiley Jeg synes de små pus er mega nuttede at se på, men jeg vil også helst have en hund der er over 2 år gammel.... Det er ligesom om der falder en helt anden ro over hunden når den når den alder. Min den yngste Eico er nu 15 mdr. så hun er ikke helt voksen endnu, men det kommer vel snart smiley

  • #5   3. jan 2011 Ja nemlig, endelig bærer al arbejdet frugt! Det er især skønt for mig, fordi den yngste på 2 ikke rigtig har været tilpas i flokken før nu og det har jeg selvfølgelig været ked af. (Og det har hun naturligvis også).

    Men nu er alt fryd og gammen og det er så rart. Min han er også blevet kastreret for et par måneder siden, så han er også blevet lidt mindre bestemmende, rigtig rart.


  • #6   3. jan 2011 Linnea - Skønt! Intet mindre

  • #7   3. jan 2011 Jeg har så endnu ikke haft hvalp. Den yngste jeg har overtaget var 10 mdr (det er Reiki), så jeg har tilgengæld været teenageperiode igennem;o)

    Jeg foretrækker voksne hunde. De har den basale træning på plads, og det giver ekstra tid til at hygge og slappe af. Træningen består for en stor del af "vedligehold" af allerede indlærte færdigheder, og de ting man lære hunden, er i vid udstrækning "bonus-ting" som gør det sjovere eller nemmere at leve sammen med hunden, eller bare er med til at aktivere.

    MEN alligevel er der ingen tvivl om at den næste hund jeg skal have, er en jeg får som hvalp. Så kan jeg nemlig nøjes med at dunke mig selv oveni hovedet når jeg har fået givet den dårlige vaner, eller hvis træningen ikke lige går som forventet, istedet for at prøve at "gætte en årsag" når tingene ikke lige går som ønsket;o)
    Hvalpetiden er dog ikke noget jeg ser frem til udover at jeg self synes de ser super søde ud:o)


  • #8   3. jan 2011 Det er rigtigt Michelle, det er dejligt at have hunden fra hvalp af også.
    Cindy fik jeg som 13 mnd, men jeg kan ikke forestille mig at jeg ikke havde hende som hvalp. Det føles som om jeg har haft hende altid smiley

    Sjovt du aldrig har prøvet at have hvalp, egentligt.


  • #9   3. jan 2011 Beanmor: LOL det er lige præcis det man glemmer...
    Jeg kom også til at skrive til en udenlandsk opdrætter som bare har KULDET med helt fantastisk stamtavle, udstillingsresultater sundhedsresultater osv... Nej nej nej. 5 hunde er rigeligt. Og hvalpe er dumme, basta smiley


  • #10   3. jan 2011 Linnea -altså vi har jo haft hvalp da jeg boede hjemme:o)

    Vi havde primært internathunde/omplaceringshunde, men har da haft både en DSG/foxterrier-agtig blanding og en collie som vi havde fra hvalp.

    Min første hund var noget af en ugennemtænkt anskaffelse. Fik hende tilbudt, fik at vide hun var sød og em, og ja så flyttede hun ind. Det var hun jo så ikke (sød og nem altså).
    Den næste (reiki) var "et uheld" omend et mere gennemtænkt et af slagsen. Jeg ville have hvalp fra lige netop den opdrætter, men så fik han Reiki tilbage, jeg så på ham, undersøgte aner osv, og endte så med at takke ja til ham, istedet for at købe hvalp.

    Gaia blev jeg tilbudt på et tidspunkt hvor jeg egentlig ikke lige stod med planen om nr to -havde endnu ikke helt besluttet mig for om det skulle være en aussie eller endnu en islænder.
    Jeg havde på et tidspunkt halvt i sjov sagt til Gaias ejer at skulle hun en dag ville af med hende, kunne hun bare sætte hende af her. Og ja, mange måneder senere, fik jeg en besked om det var noget jeg mente, og om jeg i så fald havde lyst til at komme og se hende *G*

    Så jeg drog til fyn med Reiki i bilen, de fik hilst på hinanden, jeg fik "prøvet Gaia af" og hun var på stort set alle måder det jeg ville gå efter i nr 2 hunde... Hun var bare ikke hvalp... Så hun flyttede ind, og jeg må så vente maaaaange år med at prøve at få hvalp *G*

    Det passer mig nu meget godt -selvom det absolut ikke er uden udfordringer at få omplaceringshunde heller:o)


  • #11   3. jan 2011 Linnea - Arh, dumme og dumme ;o) De er bare besværlige. Og dog. Udenpå er de jo så nuttede, men de gemmer på en djævel inde bagved al det ydre! Det er jeg sikker på ;o)

  • #12   3. jan 2011 Haha, min far har to af min ene tæves hvalpe boende, og når vi snakker sammen spørger vi også altid hvordan det går med Dikas djævleyngel. smiley
    Da de boede her kaldte vi dem det brune og sorte monster. Men ok, det er dejligt at have hvalpe fra 0-10 uger, så kommer man af med dem lige når de begynder at blive rigtig besværlige smiley Nej det er ikke sandt, det er frygteligt hårdt at gå af med de små...

    Michelle: Ah jamen så var det jo bare skæbnens lune og helt perfekt at du fik unghunde i stedet. :o) Dit probilbilled er så nemt at genkende, man ved altid det er dig, med den løve, der vist nok i virkeligheden skal forestille en hund? smiley


  • #13   3. jan 2011 Linnea -profilbilledet er af Møffe, min første hund:o)



  • #14   3. jan 2011 Hvilken race er Møffe? Det ligner mest af alt en bamse, mere end et rigtigt dyr... :o)

  • #15   3. jan 2011 Jeg blir godt nok skruk hvergang jeg ser en hvalp som minder mig om Chiki, men alligevel så blir Cookie 1år her d.25.1 og hun er pt i sin første løbetid, så jeg kan ligesom fornemme at hun så småt er ved at s slippe af med sine lømmelstreger, hun mangler kun at få hørelsen tilbage..Hihihi..
    Det er nu lækkert når de er så "voksne" at de kommer når man kalder så indfangningen ikke tar ml. 3kvarter og 3timer ;o)))


  • #16   3. jan 2011 Linnea -hun var eftersigende shar pei/lhasa apso. Shar pei er jeg ikke i tvivl om er korrekt (hun havde "deller" under al pelsen, og hun havde mange karaktertræk tilfælles med shar pei), men mit bud er at der var noget terrier e.l. i hende og ikke lhasa, for hun var ruhåret.

    hun var absolut skøn herhjemme... Men hun havde mange problemer. Var angst, agressiv overfor både andre hunde (hanhunde kunne hun dog introduceres for med lidt forsigtighed), børn og fremmede mennesker hvis de ville røre hende.
    Overfor mig var hun fantastisk, selvom vi havde vores problemer i starten.

    Hun er skyld i at jeg aldrig igen skal have en hund med ukendt baggrund -jeg gravede i Møffes fortid og fandt ud af at hun er født hos en avler der vel mildest talt kan kaldes hvalpefabrik. Har haft kontakt med 2 tidl ejere af kuldsøskende. Begge hunde blev aflivet med samme problemer som Møffe.

    Så "slagstalen" stemte ikke just overens med virkeligheden, men man holder jo af kræene alligevel:o)



  • #17   3. jan 2011 Jeg vil gi´ dig ret. Hvalpe er vidunderlige, men det er ikke noget som en voksne hunde der jo netop også udvikler deres helt egen personlighed:-) Jo sjovere blir det:-)

  • #18   3. jan 2011
    Jeg har aldig prøvet hvalpestadiet da jeg fik min frste hund da han var 7 mndr og den anden da hun var 5 år.
    min første hund er snart 6 år og kan tydeligt mærke at vores hverdag er stille og rolig...


  • #19   3. jan 2011 Du har ret Linnea - Voksne hunde er dejlige! Så er der intet ballade, intet tis indenfor, ingen ødelagte sko, ingen forstyrren om natten mv.
    MEN, når dét er sagt, så er hvalpe noget af det mest fantastiske i verden!
    Husker tydeligt den dag jeg fik bette Paya hjem, 8 uger gammel og allerede fuld af ballade!
    De 3 måneder jeg havde fri med hende, var noget af det bedste jeg har været igennem. Det er et helt særligt forhold man knytter til en hvalp, som man selv former og skaber tillid til.
    Århh.. Jeg savner SÅ meget at have en hvalp, men nu var Paya også en ganske nem hvalp der aldrig har ødelagt noget eller haft problemer med renlighed mv.
    Det er først når man står med hvalpen, at man husker hvor hård en tid det egentligt var.. ;o)
    Ligesom kvinder der føder.. 10 minutter efter barnet er født vil de gerne have endnu et barn - Men når de så ligger på briksen igen, vil de ikke! ;o))


  • #20   3. jan 2011 Min den ældste blir 5 år til maj og den yngste er halvandet år og guderne må vide de har givet mig grå hår som hvalpe smiley Diva var ik til at styre på 2 tønder land og ingen troede vi nogensinde ville få en go hund ud af hende smiley Diablo var kryptokid med ALT hva det indebærer, en rigtig møghund som konstant prøvede grænser af... Diva er idag verdens bedste og Diablo blir også bedre for hver dag smiley Jeg ELSKER hvalpe, ka slet ik stå for dem... Men der er bare noget over dem når de blir ældre... Den "ro" de har, livserfaring osv... Men jeg elsker hunde i alle aldre smiley

  • #21   3. jan 2011 *Watchout Maria* - Hvad mener du med at Diablo var kryptokid med alt hvad det indebærer?
    Er en kryptokid anderledes end ellers - Det har vel ikke noget at sige om der er én eller to testikler i pungen, rent mentalt?
    - Spørger blot af nysgerrighed :o)


  • #22   3. jan 2011 Ja det er rigtigt. Ann-Sophie. Når man lige er ovre den værste hvalpetid tænker man at det var da ikke noget særligt smiley Man glemmer alt det dårlige, hihi.

    Michelle: Det er da rigtig trist med Møffes historie. Læste hendes profiltekst og jeg må give dig ret i det var godt hun i det mindste havde det godt ved dig en tid, før hun fik fred.


  • #23   3. jan 2011 Voksne hunde er bare bedst! smiley



  • #24   3. jan 2011 Den bedste alder er fra 3-6 år smiley Så er hunden stadig rask og rørig, og man er ikke begyndt at tælle ned endnu. Men den har groet hjerne og den der voksne hundeforståelse af hvordan verden virker smiley
    Nyder min Mynte er på vej ind i denne alder nu - selv om hendes hjerne var ret tidlig ude smiley


  • #25   3. jan 2011 Rødhætterne - jo det ka sagtens gi dem problemer, da den ene kugle ligger i bughulen og dermed ligger alt for varmt og udskiller flere hormoner end ellers smiley Og det gjorde det bestemt i hans tilfælde... Han lettede ben i en alder af 5 mdr, det ka de oz nok gør ellers, han prøvede konstant grænser af i stor grad, han stillede sig op mod mig hver eneste dag, tyggede i min arm hver dag osv osv... Han er meget dominant den dag idag, men det var helt galt dengang smiley Jeg var faktisk ved at opgive ham en overgang. Kuglen faldt ned i dec, og vi ku mærke forskel allerede dagen efter smiley

  • #26   3. jan 2011 *Watchout Maria* - Okay, så lærte jeg da noget nyt idag! :o)

  • #27   3. jan 2011 Ginne

    du har så ret...begge mine er på vej mod de 6 år og vi kan godt mærke de ikke er helt unge mere..især min jagthund...men det gør ikke spor ..vi går stadig vores 3 ture om dagen og det er hyggeligt :O)


Kommentér på:
Voksne hunde

Annonce