{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

hundeloven {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet lidt uenig med min nabo, han går hver dag tur med genboens hund, som de fælles bruger til jagt. Han går altid med den uden snor, også på offentlig vej, herunder vores, hvor der også færdes børn som er bange for løse hunde.

Han mener at så længe han har fuld styr på hunden, så må han ifølge loven gerne gå med den uden snor.

Jeg mener at have læst at man ikke under nogen omstændigheder må gå med sin hund løs på offentlig vej...

Hvem har ret og kan i evt. skrive et link, så jeg kan have det på skrift.

Mvh. Linda

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundeloven
  • #2   3. jan 2011 § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

• #3   3. jan 2011 Hvis han har helt styr på hunden er det vel heller ikke et problem, hvis han går udenom?

• #4   3. jan 2011 Han har ret (:

• #5   3. jan 2011 Det er et problem i og med at bestemt et barn panikker når han ser dem, da han ved at hunden er uden snor, hunden er ofte mere end 5 meter væk fra ham.

Tak for jeres hjælp

• #6   3. jan 2011 hmm jeg vil så ikke mene det er at have 100 % styr på den når den går 5 meter væk især ikke hvis et barn er bange for den?

man bør da som ansvarlig hundeejer få hunden til sig i en sådan situation når barnet nu er bange. det er fint han kan kalde den til sig og har styr på den men er det ikke almen respekt?

tilgengæld vil jeg så lige indvende at det kan jo være det samme om den går 5 meter fra ham i en flexi snor eller om den ingen snor har hunden har jo også en form for frihed men man har "stadig styr på den"

en flexi snor er jo også en godkendt snor selvom man efter min mening ikke har nogen videre kontrol i sådan en

• #7   3. jan 2011 Ved ikke lige hvilken hunderace der er tale om, men
    § 3 Stk. 3. siger: Uden for København, Frederiksberg og Gentofte samt byer med over 15.000 indbyggere skal schæferhunde, dobermannpinschere, rottweilere, buldogge, boksere, newfoundlændere, sct. bernhardshunde, grand danois'er, leonbergere, skotske hyrdehunde, broholmere, mynder, dalmatinere, hønsehunde (tysk korthår, pointer, setter, griffon), krydsninger af disse racer samt enhver større hund, der efter sin race eller sin karakter kan sidestilles med de nævnte hunde, føres i bånd eller holdes indelukket eller forsvarligt bundet fra solnedgang til solopgang, dog mindst i tiden fra kl. 18 til kl. 6. Bestemmelserne gælder ikke hunde, der benyttes af politiet, hæren, skov- og jagtbetjente, vagtselskaber o. lign., eller jagthunde, der af en person, der har fuldt herredømme over dem, anvendes til jagt inden for den i jagtloven fastsatte jagttid.

• #8   4. jan 2011 Jeg er sikker på at hvis han kalder på den, så kommer den hen til ham men problemet er ofte at hunden kommer luntende hen af vejen 5-10 meter foran ham og i flere tilfælde er denne dreng kommet ud fra sin hav og panikket ved synet af hunden.

Cynthia, desværre bor vi i Tårnby/Amager som er en forholdsvis stor by, så der gælder reglen vist ikke.

Han kan jo egentlig også bare bruge modsatte fortov, da det er en lille vej. Jeg vil snakke med ham igen...om det med respekten, for det er jo egentlig det som det handler om, vi skal jo alle tage hensyn til hinanden. Min egen mellemste søn på 7 år er også frygtelig bange for hunde uden snor, til trods for at vi selv har huset fuld af hunde.

Tak for jeres indput, Linda

• #9   4. jan 2011 Okay vil da bestemt også mene at det er ret og rimeligt at han kalder hunden til sig i god tid og får den til at gå lige ved siden af ham

Kommentér på:
hundeloven

Annonce