{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Ang. C.M. og Go' aften DK - eb.dk {{forumTopicSubject}}

Hmmm måske en noget rodet overskrift.

Det kan godt være TV2 ikke tog sig af klagerne, men eb.dk har da opdaget utilfredsheden.

Skræmmende at se "nationens" kommentar. Det gør det i mine øjne endnu mere skræmmende at sådan en mand får sendetid, når der er så mange der mener han er Guds skabning til hundetræningen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. C.M. og Go' aften DK - eb.dk
  • #2   7. jan 2011 Så ser man igen igen igen hvordan os dumme arrogante mennesker kan dreje alt hvad vi ser og læser til hvad vi nu lige tror og syntes, Eller modsat - UDELUKKENDE for at have noget at sige

( som jeg lige gjorde der ^^ )

• #4   7. jan 2011 Tror bare det generelt er dumme folk uden et liv, der kommentere artikler derinde. Synes altid der kommer sindssyg mange ubegavede svar...

• #5   7. jan 2011 Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves ? var det ikke sådan den var ?

• #6   7. jan 2011 Jo... Men nice de bringer artiklen!!! hehe.

• #7   7. jan 2011 Ja, man kan da håbe at det bare er alle brokhovederne, der altid siger B når andre siger A, der også her lige se sit snit til at stive selvtilliden af med en sviner til omverden.

Men lidt spøjst er det nu at se sit eget navn nævnt i avisen.

• #8   7. jan 2011 Jeg tror at ekstrabladets læsere skulle læse en smule om hvad, der er sket i forskningen af hundeadfærd inden for de sidste 20 år. Hvorledes alfa-begrebet er blevet aflivet af dets opfinder fordi det viser sig, at der er tale om helt andre strukturelle former i en hundeflok.

Og så skulle de læse lidt om, hvad der sker med et individ, når man afklemmer carotis.. De kan jo eventuelt lige prøve på sig selv eller få en kammerat til det - det er ikke så svært.

Alt der der - vise hunden hvem der bestemmer - oldnordisk tale på linje med at børn, kvinder og tyende skal afrettes med fysisk magt, da de ellers med deres dumsind vil overtage verdensherredømmet... Man må da håbe, at Ekstra Bladets læsere er kommet videre end det... Når de nu er så uopdaterede på hundefronten.

• #9   7. jan 2011 Folk er da snotdumme smiley

• #10   7. jan 2011 Hvis de moderne fantastiske hundeopdragelsesmetoder er så fantastiske, hvorfor aflives så MANGE flere hunde i dag?

• #11   7. jan 2011 Den statestik vil jeg gerne se Lucinda ? smiley

• #12   7. jan 2011 Cocio: Fordi folk er snotdumme og ikke gider træne deres hund med andet end "NEJ" - "GÅ I KURVEN" og et træk i kvælerhalsbåndet. Derfor!!

• #13   7. jan 2011 Cocio - blandt andet fordi der er mange flere af dem og fordi hunde appellerer til andre målgrupper end de før har gjort.

Du kan ikke lave den konklusion, dertil er der alt for mange faktorer, der spiller ind.

Og som jeg har konstateret femtusind gange før, så er det, at man fravælger CM og hans vanvittige fortolkning, så betyder det ikke, at man hopper på "du må ikke sige nej til hunden - bølgen"

• #15   7. jan 2011 Underdog - ja og det kan hans produktionsteam også.....

• #16   7. jan 2011 Det er måske ikke alle ting, som jeg er lige enig i og som jeg selv kan finde grænseoverskridende Når det er sagt så har jeg altså respekt for hans resultater.
    Det er ikke ligefrem småproblematiske hunde, som han kan virke voldsom overfor. Derfor må man forvente, at det kan se voldsomt ud, da han ofte arbejder med hunde, som en sidste udvej før aflivning.
    Valget står imellem om hunden skal aflives/dø eller sættes på plads og det kan ikke gøres med en kiks.
    En fuldstændig forvirret, misforstået og forkælet hund, som ikke ejer nogen form for respekt. En hund er lykkelig og i balance, når den har klare grænser, fuldstændig trygge rammer og ved hvor den står I hirakiet.
    Igen det er ikke vores hunde, som bliver trænet på denne måde, men meget agressive hunde, som bl.a. har angrebet deres ejere eller andre hunde, problembørn, som ellers er opgivet.
    Jeg bliver nødt til at kende hundens historie, før jeg kan dømme en træner, som virkelig skal sætte sig i respekt, når der er tale om agressive hunde.

Hvis vi nu ser hans private hundegård, så er han nok en af de eneste i verden der har 25 pittbulls gående fredeligt blandt 25 andre hunde.Med andre ord går ulvene rundt blandt lammene, uden så meget som et vov. I Danmark myrder vi dem bare og så er problemet jo løst.

I DK bliver hunde aflivet bare pga. en ny hundelov, hvis de ser forkerte ud eller er født den forkerte dato....det er langt mere forargende i min verden, men åbenbart langt mere acceptabelt.

• #17   7. jan 2011 LOL, hvor er det dejligt at man lige kan smide et link til denne tråd på eb.dk, når man nu ikke kan få medhold herinde smiley

Cocio, fik du støvet selvtilliden af?

• #18   7. jan 2011 Som sagt mange gange før - hvorfor beskrives alternativet til Millans metoder altid som "en kiks"?
    Fuldstændig som det er forfejlet at sige, at han altid mishandler dyr, så er det ligeså forfejlet at sige, at hvis man ikke gør som ham, så bruger man "en kiks" som metode.

Det er noget vrøvl.

Noget andet, der undrer mig såre er, at folk ikke er det mindste kritiske overfor, at det er et underholdningsprogram, manden laver. Med dertil indrettede vinklinger og klip, der naturligvis bekræfter det budskab, han gerne vil have frem.
    Det samme gør sig gældende for Irene Jarnved, for Victoria Stillwell og andre fjernsynsguruer.

Det giver sig selv, at det ikke kan bruges til andet end underholdning. At basere sin hundeopdragelse på et halvtimes underholdningsprogram i fjernsynet er da forfejlet ned til den dybeste substans.

En smule kildekritik ville være på sin plads, synes jeg.

Hvad vi ved om Millans resultater er, hvad han selv sørger for, vi får at vide.

• #19   7. jan 2011 hundegalleri
    http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=440576 her bliver "vi fra nationen" diskuteret. Dem om det.Hvis flere anvendte Cesar Milans metoder med deres såkaldte kamphunde,er det ikke sikkert at vi havde fået så mange raceforbud.Men ok den slags kræver jo tid og træning ,og ikke blot at iklæde sin hund det nyeste blingbling og gucci

Hvor mange af de "kamphunde" der er skyld i det nye forbud, tror du overhovedet har fået nogen form for træning?

• #20   7. jan 2011 *CH* , men hvorfor overhovedet stille sig kritisk overfor noget man her det i TV. Det være sig, hunde- og børneopdragelse, boligprogrammer, madprogrammer you name it.

Det virker jo på TV og det tager kun en halv time, så er børn og hunde opdraget, huset sat i stand, haven trimmet og sund mad lavet og du har tabt 17 kg uden at blinke.

Ironi kan forekomme.

• #21   7. jan 2011 Det er godt nok noget der kan sætte gang i Danmark, at CM er på besøg.
    Jeg er ikke tilhænger af hans metoder generelt, men jeg syntes heller ikke man kan stille alt som som enten er det kiks eller også er det pisk.
    CM træningsmnetoder er lavet til det amerikanske marked, hvor folk betaler en for at løse deres problem her og nu. Mange af de hunde han har "arbejdet" med, ville være blevet aflivet hvis ikke han havde gjort noget. På nogle punkter er de bagud "over there", bla på hunde opdragelse, hvor man nu har fundet ud af, at der findes en blidere måde at få en lydig hund.
    Jeg finder en stor del af CM tankegang gammeldags, men ikke værre end det vi ser herhjemme i bla jagthunde klubber osv, hvor den gamle skole stadig trives fint.
    Og selvom jeg ikke går ind for hans metoder, så vil jeg ikke sige, at man intet kan lære af ham. Jeg syntes bla hans krops sprog er godt og tydeligt.
    Jeg syntes at vi først og fremmest skal få ryddet op her hjemme i lille Danmark, og så kan vi bekymre os om senere, hvordan de træner hunde på den anden side af jorden.
    Og hvis man endelig vil ændre noget, så drop alle de der tåbelige underskrift indsamlinger og facebook grupper, som intet ændrer.
    I stedet burde man invitere CM til en "trænings weekend", hvor man bla kunne vise hvad man kan opnå med bløde træningsmetoder.
    Om man kan lide det eller ej, så er CM nok den hunde træner der har flest tilhængere i verden, så hvis man vil ændre noget, så skal man gøre det ved at vise ham, at der er andre måder end den han bruger. Hvis han ændrer hans metoder, så vil millioner af folk over verden følge trop.
    Alle hunde og alle mennesker er ikke ens, og jeg tror ikke på, at der kun findes en løsning på et problem.
    Jeg syntes ikke man skal stirre sig så blind på en trænings metode, at man fuldstændig forkaster alt andet. Man bør i stedet være kritisk, men også modtagelig, da alle mennesker kan lære noget nyt.
    Jeg er som sagt ikke tilhænger af hans metoder, men jeg heller ikke forkaste alt hvad manden gør pga nogle youtube klip.
    Dette skal ikke ses som en for eller imod CM, men nærmere at alt ikke behøver være sort eller hvid.

• #22   7. jan 2011 Jeg er fuldkommen, helt og aldeles enig, Tonny & Maja.

• #25   7. jan 2011 Peter B - du er måske netop en af dem, der skal læse lidt om afklemning af carotis og så fortælle mig, om du synes det er nødvendigt når man går ture med sin hund?

Dette halsbånd er et, han anbefaler alle - Hr og fru Jensen med lille fido. Ikke store farlige, aggressive hunde...

• Anton L
    Anton L Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #26   8. jan 2011 @*CH*: når du henviser til "afklemning af carotis" og til et bestemt type halsbånd CM benytter, hvilket halsbånd taler du så om?

Det skal siges at jeg ikke ved så meget om hunde, men jeg har set de første 4 seasoner af CM's show, så om ikke andet ved jeg da hvad han siger og ikke siger, og jeg har ikke set ham generelt anbefale noget bestemt halsbånd. Faktisk har han gentagende gange sagt at han bruger de halsbånd folk selv har.
    Det eneste jeg kan forstå er hvis du hentyder til de tynde snore han ind i mellem bruger der fungerer som en løkke. Men som han forklarer det er det de samme halsbånd der bliver brugt på hundeudstillinger, er det korrekt?

• #27   8. jan 2011 Anton, han sælger selv et halsbånd, som hedder Illusioncollar.

Dette bruger han ofte i sine programmer - og det har præcis den omtalte effekt.

Egentlig kan du se det på klippene - hver gang, du ser hans hænder bevæge sig om det pågældende halsbånd, så er det fordi han lige løsner det. Og dette er kendetegnende for den teknik. Nogle halsbånd løsner sig af sig selv, men jeg har ikke set ham bruge denne teknik med den type halsbånd.

Jeg har ingen forstand på udstilling, så jeg ved ikke om det er de samme - hvis det er det, så har udstillingsporten noget at overveje...

• Anton L
    Anton L Tilmeldt:
    jan 2011

#28   8. jan 2011 Okay. Og jeg går udfra du så mener det dårlige er at halsbåndet sidder for højt på halsen og derfor presser på halspulsåren? Eller er det fordi de ikke løsner sig af sig selv?

Hans forklaring på hvorfor det er en god idé er ihvertfald at ved at sætte halsbåndet højere på halsen, så kan hunden ikke trække så kraftigt og fordi der ikke bliver trukket så kraftigt bliver hunden nemmere at styre og kommer derfor mindre til skade.
    Hunde på udstillinger har også halsbåndet højt på halsen af hvad jeg har set, men de kegler jo selvfølgelig heller ikke rundt ligesom nogle af hundende i CM's show.

• #29   8. jan 2011 Anton, jeg mener naturligvis begge dele. Når man afklemmer halspulsåren medfører det voldsomt ubehag og til sidst besvimelse. Og når halsbåndet ikke løsner, så strammer det et stykke tid efter, at hundens adfærd er stoppet, hvilket i den grad hæmmer den smule indlæring der skulle kunne være i sådan en behandling. Hunden kommer ikke til at vide, hvad der ønskes af den, udelukkende hvad der ikke ønskes... Og det giver frustrationer.

Når han beskriver at hunden ikke kan trække så kraftigt - nej, det giver jo sig selv. Hvis et træk gør, at man får manglende ilt til hjernen, så holder man hurtigt op med det.
    Og ja, det er virkelig virksomt, men man skal gøre op med sig selv, hvordan man ønsker at nå sine mål....

Ønsker man at hunden lærer ved at gå pænt ved at påføre den massivt ubehag, så er det Millans metode man skal bruge...

• Anton L
    Anton L Tilmeldt:
    jan 2011

#31   9. jan 2011 @CH: Okay.

Igen, nu har jeg ikke selv en hund og kender ikke så meget til det hele.
    Men når man kigger på det illusion collar udfra et teknisk synspunkt, ser jeg ingen grund til at det ikke skulle løse sig af sig selv hvis linen bliver slap. "Choke-Collar" delen er lavet af en nylon snor der går igennem en metalring der er snildt 5-7 gange bredere. Det har jeg svært ved at se skulle sidde fast af sig selv medmindre snoren sidder i spændt i resten af halsbåndet og resten af halsbåndet i øvrigt sidder for stramt. Men igen, jeg har jo kun set det på video.

Udfra hvad jeg har læst og hørt har du da helt ret i at et halsbånd der bliver ved med at stramme efter korigeringen er helt ubrugeligt, men det er jo også hvad CM selv siger, så på det punkt er i om ikke andet enige smiley Og hvis han markedsfører noget der faktisk virker modsat af det han selv prædiker, så er han da helt ude i hampen smiley

Nå, men tak for dine svar. Jeg suger så meget info til mig som muligt, da vi skal have hund inden længe, og man skal jo gerne starte rigtigt smiley

• Anton L
    Anton L Tilmeldt:
    jan 2011

#32   9. jan 2011 @CH: Kunne du i øvrigt ikke linke til nogle af de videnskablige artikler du nævner længere oppe, eller evt. andre artikler du bygger det du skriver på? Jeg har fundet nogle artikler i fx the times der nævner nogle af de ting du skriver, men de har desværre ikke være så dybdegående. Det ville være fint for os der er nye i hundeverdenen også at kunne komme up to speed smiley

• #33   9. jan 2011 Først og fremmest vil jeg sige, at ja, de halsbånd er fremstillet så de burde løsne sig. Men ser man på, hvad det er Millan gør i praksis, så løsner han altid halsbåndet. Det sker ikke af sig selv.

Hvad angår links - det er omfattende. Men som udgangspunkt vil jeg da anbefale dig at læse noget læringsteori, der indebærer de bestanddele, som alle forhåbentligt kan blive enige om er rigtige nemlig, positiv forstærkning, negativ forstærkning, positiv straf og negativ straf.

Og så er det ud og finde hundekyndige, der rent faktisk har kilder, der er forholdsvis nutidige og valide..
    Det er den hårde vej, men i sin søgen ser man både skidt og kanel, og det tror jeg på er sundt

• Anton L
    Anton L Tilmeldt:
    jan 2011

#34   9. jan 2011 "Og så er det ud og finde hundekyndige, der rent faktisk har kilder ...." - Ja, og det var lige det jeg håbede jeg kunne finde her smiley

Jeg har i øvrigt læst en del reviews af hundehalsbåndet, hvori der står at det kun sidder fast hvis man bruger det forkert. Men hva, det lader jeg bare ligge, jeg har ikke tænkt mig at købe sådan et alligevel.

Fortsat god weekend.

• #35   9. jan 2011 Anton - her er vi hundeejere, ikke proffer ;o) ... De fleste af os, ihvertfald...

Kommentér på:
Ang. C.M. og Go' aften DK - eb.dk

Annonce