546 visninger
|
Oprettet:
Sure løbere {{forumTopicSubject}}
Hvordan reagerer jeres hund når løbere kommer så tæt på bagfra at de faktisk rører (på et fortov)løberen bliver jo skidesur når hunden reagerer ved at springe op, men man opdager jo dem først når de lige er ved siden af for med vinterhue på er det jo svært at høre dem.(hundeen har heller vist tegn på at der kommer nogen)
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.741
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Så hvis jeg ikke lige får fanget hendes opmærksomhed så SKRIGER hun af dem
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Uden hund vil jeg heller ik ret gerne 'overhales' af en motionsudøver i så tæt afstand at jeg føler mig snittet i forbifarten. Det er voldubehageligt - så hensyn skal vises begge veje.
jul 2008
Mig og en veninde gik rundt i en hundeskov i hillerød på et tidspunkt - Og ud af det blå kom der er løber, Han gik noget nær amok over at have en hund ved siden af sig som ville hilse på ham -
Det er en hundeskov, Det er hvad du kan forvente !
Meget ubehagelige ting han råbte til os før han tonsede videre - jeg ville ønske jeg havde sagt "ja det er fint din skovstønner"
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.404
Jeg har samme problem med mountainbikere, som man ofte først opdager når de overhaler, så både Sylfiderne og undertegnede får et chok...er det ikke lovpligtigt med en ringeklokke?...og så at bruge den ville være en stor hjælp...eller rømme sig...eller sige "...her kommer jeg"...et eller andet i stedet for bare at komme sådan snigende;DD
Men helt sikkert, hensynet går begge veje:)
sep 2005
For nogen år siden kom jeg tøffende med mine to hunde... min gamle yorkie og det store lokum jeg havde ved siden af. Vi var netop osse i hundeskoven, og gik stille og roligt ned af en meget meget bred sti - vi taler så bred at en trakor ku overhale uden at man skal springe ind i underskoven. Hundene gik lisså stille og snusede i rabatten, da vi bliver passeret af en jogger. INGEN af dem så meget som registrerer ham - de har travlt med at pilleroderage i rabatten. Idet han passerer os, så snerrer han af mig: "få så de hunde i snor!!!"
Jeg nåede desværre aldrig et kækt svar tilbage - for jeg blev så mundlam at min kæbe faldt ned på grusstien.
sep 2005
Og altså.. hundene var IKKE i nærheden af joggeren.. de gik i samme side af stien som jeg.. venstre.. og joggeren kom i højre side.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
Den anden da jeg luftede drengene, Kirk med snor, Blue uden, han har aldrig snor på. ca. 2-300 m. væk kommer en dame cyklende med sit barn på fortorvet, vi var på en mark. Hundene havde ikke engang set hende og hun råber så, se at få den køter i snor, SURE KÆLLING!
jul 2008
Det var jo ikke fordi vores hunde OVERFALDT ham eller lign - De løb der over og ville hilse, Han virkede direkte bange for hunde - Hvilket er virkelig dumt - for hvad laver han så i en hundeskov ?
Hvis jeg er bange for biler stiller jeg mig heller ikke midt i københavns største kryds og beder folk om at skride væk fra mig ?
jul 2008
Han har sikkert tænkt "Hellere end gang for meget end en gang for lidt ?"
ja ja
sep 2005
Sure løbere