4.197 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Velegnet foder til dobermann?? Velegnet foder til dobermann??
- Hvilket vfoder er specielt velegnet til en dobermann?
Jeg går MEGET op i at vælge det rette foder til min kommende nye hvalp (dobermann).
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Vælg et foder hvor kød er den første ingridiens på listen.. Det betyder det er det der er mest af.
Undgå oksekød og hvede. Det kan udløse allergi hos en hund der er disponeret for det.
Der er rigtig mange gode mærker og valg af mærke er nok lige så stor en religion som spørgsmålet om man kører i Ford eller Peugeot.
Der er også stor forskel på hvor godt den enkelte hund fungerer på de forskellige mærker.
Min hund af stor race har fungeret rigtig godt på Arion.
Du kan læse mere om Arion her:
www.arion-premium.dk
Jeg synes det er et ganske godt foder til en meget rimelig pris ( vejledende pris er 449 kr for 15 kg og hver 7. sæk købt hos samme forhandler er gratis)
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 61
Vi har før foderet med Regal som hundene også havde det godt med.
Vær opmærksom på at Dobermann hvalpe ikke må vokse for stærkt, men det ved du jo fra din Rottweiler
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 19
Jeg blev da lige klogere
- Jeg vil holde mig fra hvedemelet, kødmel, fiskemel, kyllingemel osv. Da det jo selvfølgelig betyder alt for mig, at hunden starter godt og slutter godt, hvis i forstår
Jeg får allerede hvalpen her på søndag, og jeg vælger ikke det første og bedste foder, da jeg udmærket godt ved, at nogle fabrikker kan finde på at knuse knogler med syger - meget modbydeligt, men sandt desværre! Og alt det reklamatation er for det meste ikke andet end løgn og det handler for det meste kun om at tjene deres penge
Og så skal det gamle foder jeg får med til hvalpen selvfølgelig blandes stille og roligt op med det nye foder.
Prisen er jeg ligeglad med, da det er indholdet der er noget værd!
Og ja, jeg er udmærket godt klar óver, at en dobermann hvalp ikke må vokse for hurtigt, men hvordan undgår jeg det mest muligt?
Jeg har tænkt mig at blande noget a38 i hvalpens foder, og engang imellen lidt ris (for pelsen), lidt kylling, hvad mere kan man blande op, som er meget sundt for hunden/hvalpen?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
Velegnet foder til dobermann??