29. aug 2006 Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Hjælp, hvad gør jeg forkert Hjælp, hvad gør jeg forkert
Kirk har fået den mest irreterende vane med at strinte indenfor. Han gør det kun engang i mellem, men næsten altid på vores barns ting.
I dag har jeg taget ham i det for første gang og han fik en ordentlig omgang skæld ud, tog fat i nakken på ham og slæbte ham han i kassen. Men han flipper helt ud og knurre helt vildt, bider ikke som sådan ud, men advare på det groveste. Jeg har faktisk lidt på fornemmelsen at han bliver bange, driver jeg den for langt.
Jeg vil jo egentligt ikke acceptere den adfærd overfor mig, men ender med at gå fra ham. Bagefter fedter han helt vildt for mig.
Nogle ideer om hvorfor han reagere så voldsomt? Og hvad jeg kan gøre?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
De gange jeg har haft fat i Otto har han nærmest krøbet han ad gulvet, selvom jeg overhovedet ikke har været voldsomt. Så jeg tror din teori omkring at han simpelthen er blevet bange er plausibel.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
sep 2007
Det har jeg - med stor succes - brugt ift. at hyrde kattene.
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Hmm kunne godt være at jeg skulle prøve at smide noget efter ham, den her gang kom jeg bare gående forbi, mens han stod med benet lige i vejret. Er bare også lidt ked af at han nu tror at jeg bliver bange for ham når han reagere sådan og så tror at det er vejen frem
sep 2007
Samtidig er markering inden døre virkelig en træls vane! Altså virkelig!! Så jeg synes det er vigtigt at irettesætte ham på en eller anden måde når du fanger ham i det.
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde det på youtube
aug 2006
Men ja usikkerhed på sin position er da en mulighed. Han er for det første meget umoden, og vil gerne være en stærk hund, men er meget i tvivl om han er det. Blue er egentligt lidt en vatnisse og Kirk styre ham lidt, det er tydeligt at Blue ikke har lyst til at være bossen.
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Jeg tror faktisk at hvis jeg gjorde ligesom dig og tog hårdt fat i ham, så ville han pive hekt vildt eller måske reagere ligesom din gjorde, tror det er et tegn på frygt, eller måske direkte panik.. En slags selvforsvar måske, han ved jo at han er dig underlegen, og når du gør noget ved ham som gør ondt eller som han ikke kan li' så reagere han på den måde, fordi han ikke kan sige "av av av hold op, undkyld, du må ikke gøre mig ondt"..
Jeg så den samme opførsel hos nogle kammerater som har en amstaff, som de ikke har formået at opdrage ordentligt, så når de giver den en kommando, og den ikke udføre den, så tvinger de den til at udføre den. f.eks. en aften hvor jeg var på besøg, gad den ikke lægge sig hen i sin kurv som den fik besked på, g derfor rejser ejeren sig og hiver den i nakken, og slæber den hen på plads, da dette havde gentaget sig to gange, fik hunde nok, og hyl helt vildt højt da ejeren tog fat i den, og bed faktisk ud efter sin ejer, og bagefter lagde den sig bare ned og rystede.. der greb jeg så ind og sagde at nu lod de den værre og de kunne lige vove på at straffen den fysisk igen.. Jeg har haft advaret dem om det før, fordi man kan altså ikke bare forvente, at bare fordi man er lederen og bestemmer over hunden, så kan man tillade sig at gribe til fysiske midler, som det lige passer en.. På et eller andet tidspunkt vil hunden få nok og sige stop..
Så mit råd til dig er at lade værre med at tage fysisk fat i hunden, men distraner den, f.eks. hvis du kan se at den skal til at lette ben, så kald på den og eller kast en bold, et eller andet den er helt vild med, som du ved kan få dens opmærksomhed.. Især fordi du har børn, så skal du overveje dine metoder, for hvis hunden bliver træt af at blive taget fat i, så kan det i værste fald gå ud over dine børn, hvis de i ren leg tager fat i hunden..
Borderen er i mine øjne den mest behagsyge og glade hund, og derfor mener jeg også at en verbal irrettesættelse kan være mere end nok..
Håber på I får det løst
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.956
Reiki strintede osse da han var teenage-hund. Jeg tog ham pænt sagt i hoved og r*v og smed ham udenfor, med et eftertrykkeligt NEJ.
Det blev gjort et par gange, og siden har han ikke gjort det.
Mine forældre har netop fået en DSG-blanding som osse strinter -jeg er ikke i tvivl om at han ville dø af skræk hvis han fik samme behandling. Han er en forsigtig og følsom lille hund, og for ham har det været nok med et NEJ og at blive vist til døren.
En BC er jo heller ikke ligefrem hårdhudet, så selvom jeg som du, ville gøre det ganske tydeligt at den adfærd ikke er acceptabel, så skal det nok gøres knapt så voldsomt. Han skal jo ikke skræmmes fra vid og sans, men bare vide at det der IKKE er ok.
aug 2006
Hjælp, hvad gør jeg forkert