{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Udstilling? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål vedr udstilling..

Jeg har en hund jeg gerne vil gå til udstilling med, men hvordan er det nu?

Hvis jeg vil udstille i DRU, så kan jeg bare komme med hundens originale VDH stamtavle?

Men hvis jeg vælger DKK, så skal jeg have fat i VDH og have dem til at lave en export stamtavle for at få den lavet om til DKK før jeg kan udstille? Hvordan foregår det og hvor lang tid tager det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling?
  • #1   14. jan 2011 Det skulle de da gerne når den er under FCI

  • #2   14. jan 2011 DKK godkender ALLE stamtalver under FCI

    VDH er under FCI - Jeg ville aldrig overveje DRU hivs jeg var dig.

    Det kræver ikke det store at få en VDH hund omregistret til DKK

    1. Er stamtavlen vertificeret hos VDH ? ( har den fået stempel/vandmærke)

    Hvis ja - Så sender du bare papirene ind til DKK ( udfylder du ansgøning om registrering af Import stamtavle http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/KobAfHund_Importregler_nettet.pdf )

    Hvis nej så :

    Særregel for hunde fra Tyskland
    Udover ovennævnte kræves en VDH-godkendelse (Tysklands hovedklub) af stamtavlen. Prisen for denne godkendelse er kr. 670,- som skal medsendes til DKK, der herefter sørger for og betaler for godkendelsen i VDH.

    Hvad koster det :

    Pr. 1/1 2010 er der følgende priser:
    Som medlem af DKK (Medlemsnummer skal oplyses, et hovedmedlemskab af DKK koster kr. 440,- og et husstandsmedlemskab kr. 225,-):

    Kr. 670,- til registrering af importen.
    Evt. kr. 670,- som skal indbetales hvis hunden er opdrættet i Tyskland.
    Evt. kr. 125,- som dækker registreringen af hunden i Dansk Hunderegister.

    Som medlem af en specialklub under DKK (Dokumentation for medlemskab medsendes):

    Kr. 890,- til registrering af importen.
    Evt. kr. 670,- som skal indbetales hvis hunden er opdrættet i Tyskland.
    Evt. kr. 125,- som dækker registreringen af hunden i Dansk Hunderegister.

    Som ikke medlem:

    Kr. 1.340,- til registrering af importen.
    Evt. kr. 670,- som skal indbetales hvis hunden er opdrættet i Tyskland.
    Evt. kr. 125,- som dækker registreringen af hunden i Dansk Hunderegister.





  • #3   14. jan 2011 en vdh stamtavle er tysk fci,,, og den bliver godkendt af dkk.. den tyske stamtavle skal sendes ind til dkk sammen med en ansøgning om at få den lavet om til en dkk.. koster 670 kr hvis du er medlem.. og 1300 noget hvis du ikk er medlem..

    og når det er vdh koster det 670 ekstra som dkk skal betale til dkk.. :O)

    held og lykke med det hele.. '

    i dru kan du godt udstille med dín vdh tavle


  • #4   14. jan 2011 Jeg ville helt klart vælge at registrere hunden i DKK, for de tager den nok ikke ind, hvis du fortryder. unde at slette anerne, selvom det er en VDH tavle nu.

    Ja, hvis du skal have den registreret i DKK skal du have en "annerkennung von der Ausland", den koster 650 kr, og så kommer registreringen oveni på 650 kr(hvis du er medlem), men det er jo engangsbeløb, så har du jo hunden registreret, og kan bruge den i DKK.


  • #5   14. jan 2011 Og det koster "kun" 500 kr hvis man selv vertificere stamtavlen i VDH ( det tror jeg dog ikke du skal give dig i kast med, det kræver ldit styr på reglerne )

  • #6   14. jan 2011 som dkk skal betale til vdh.. ;P ups hehe en fejl

  • #7   14. jan 2011 Der står både VDH og FCI på den. Jeg er ikke medlem i DKK.
    Tror det ender med jeg udstiller i DRU.
    Kunne bare godt tænke mig og høre om nogen vidste hvordan det ville være hvis jeg ville udstille i DKK..


  • #8   14. jan 2011 Okay, tak for svar.
    Dvs, hvis jeg udstiller i DRU og så fortryder og gerne vil udstille i DKK så kan jeg ikke det? Det ville jo være rimelig træls.

    Stamtavlen er stemplet og underskrevet af Chihuahua Club Deutschland e.v. så den skal nok sendes tilbage til Tyskland


  • #9   14. jan 2011 Som jeg forstår det, så skal den faktisk kun sendes til DKK, så ordner de resten og jeg ska bare betale. Det lyder jo rimelig let.
    Må prøve at ringe og høre dem hvor længe sådan noget tager


  • #10   14. jan 2011 det må tage 2 mdr... nogen gange tager det slet ikk så længe men kommer an på hvor travlt de har.. ;P

    men ja.. bare betale hehe det nemt.. :O)


  • #11   14. jan 2011 Super! Tusind tak for hjælpen.
    Bliver det så lavet om til en DKK tavle?


  • #12   14. jan 2011 Den bliver ikke lavet om, men du får et stempel fra DKK med et nyt registreringsnummer.

    Jeg kan sende dig et billede af en VDH stamtavle der er blevet registret i DKK hvis du vil se :o)


  • #13   14. jan 2011 DKK tavlesnob: Du har ret i, at der nok er en del flere muligheder i DKK, men jeg købte hende ikke med henblik på at udstille, mest som kælehund. Men det kunne jo være spændende at prøve

    Christina: Har sendt dig en PB


  • #14   14. jan 2011 Charlotte: Tak, det var det jeg gerne ville vide. Rimelig vigtig, hvis det nu skulle være noget man blev vild med. Det virker til DKK har mere at tilbyde.
    Jeg skal ikke avle, da hun er meget lille. Men vil gerne prøve at udstille hende.


  • #15   14. jan 2011 Charlotte: Nej det ved jeg godt man ikke må. Chanel skal højest sandsynligt heller ikk ha hvalpe igen. Og de 3 andre er neutraliseret.

    Men behøver man at være medlem af DKK for at udstille? for hvis ikk kan de jo være ligeglade med om man har DRU hunde(uden at avle)


  • #16   14. jan 2011 Okay, nej det er heller ikke meningen jeg vil udstille begge steder.
    Vil prøve at ringe ind til DKK og høre dem ad. Vil gerne snart igang med at udstille :o)


  • #17   14. jan 2011 Okay. Jeg vil ikke udstille de andre heller. En af grundene til jeg gerne vil prøve er også, at jeg ved, at Gracie vil elske det! Jo mere opmærksomhed jo bedre ;o)
    Og så kunne det være spændende at se hvilken bedømmelse de vil gi hende. Måske det ikke ville være så sjovt hvis man fik en dårlig bedømmelse, men nu prøver vi ad :o)


  • #18   14. jan 2011 Vil give DKK tavlesnob ret, der er for mig heller ikke noget alternativ til DKK...konkurrencen er større i DKK, hvilket(synes jeg) gør det sjovere at vinde.
    Og ja, udstillingerne er jeg også ret sikker på er større.

    Det tager nok mellem 1-1½ mdr at omregistrere hunden. Men du kan godt udstille hunden 1 enkelt gang som gæst, inden den er blevet registreret.


Kommentér på:
Udstilling?

Annonce