692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Selektiv hørelse Selektiv hørelse

Når jeg har Baily på tomands hånd er hun bare SUPER velopdragen. Hun lystrer på mit mindste vink og er bare så nem - også med nye ting hun ikke har prøvet før..

Men.. Når andre hunde så kommer ind i billedet opfører hun sig som om hun ikke engang har lært at sidde og hører absolut intet af hvad jeg siger..

Jeg har ligesom udelukket at hun har abnorm hårvækst i ørerne, så det må være mig der har problemet.. Nogen gode råd fra alle jer kloge derude ???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selektiv hørelse
  • #1   19. maj 2006 Det kender jeg godt.... Så er lige med på en kigger...

• #2   19. maj 2006 Bare i orden.. Så er vi to der venter i spænding ;D

• #3   19. maj 2006 *LOL* Vi kommer nok til at vente læææææææææææænge så.

• #4   19. maj 2006 Hm.... Skulle måske have lavet en lidt mere dramatisk overskrift... "Ørekanaler på PITBULL" måske ???

• #6   19. maj 2006 *LOL*

• #7   19. maj 2006 hehe er også med på en kigger... Eddie har nøjagtig samme tendens... især til hvalpetræning, alt hvad vi skulle lære kunne han i forvejen, men gad ikke vise noget af det... og viste sig fra hans bølleside og hørte slet ikke efter... dumme hund *gg*

• #8   19. maj 2006 hehe
    det er derfor det er så super med hundetræning, man træner sin hund blandt andre hunde og det giver hunden mulighed for at vænne sig til andre hunde med en kommando osv... så begynd på træning

• #10   19. maj 2006 Mette: Ja, men nu er problemet bare at Baily ikke er himmel henrykt for andre hunde i øjeblikket.. Så jeg er nødt til at løse problemet for mig selv hvis du kan følge mig..

• #11   19. maj 2006 Rikke- hehe, vi holder heller ikke fælles frikvatere mellem træning netop fordi det ødelægger alt for hundens koncentration

• #12   19. maj 2006 Jeps Fie kan også være fandens "viljedøv", det er dog blevet langt bedre med tiden *GG*

• #14   19. maj 2006 Frøken- kan godt følge dig, men der er så kun mere grund til det... Min hanhund er heller ikke glad for andre hunde, men det er trods alt mig der bestemmer... Han hader 2 til træning og det er faktisk god træning for mig da jeg skal kunne styre ham...

• #15   19. maj 2006 Mette løber de uden snor??

• #16   19. maj 2006 Ja, til dækøvelsen og fri søg

• #17   19. maj 2006 Nilsson har 1 gang taget røven på mig ved en dækøvelse. Jeg dækkede ham af og gik væk, da jeg var langt nok væk rejste han sig og løb væk og direkte over til rottweileren som før havde overfaldet ham, han skulle lige tage hævn.... Det var så anden gang de sloges men det var mest brummen og savleri..... Men det der er det gode ved det er at der er træner og folk har mere foreståelse for unoderne... Og Nilsson var bare hanhund og hævngerrrig for den rotte skulle ikke bestemme

• #18   19. maj 2006 Det tør jeg s.. ikke med Baily. Hun er på opfordring sat mere eller mindre i karantæne fra andre hunde, så træning bliver nok ikke foreløbig desværre smiley

• #19   19. maj 2006 Frøken- der ville min træner jo så sige at det forstærker bare de dårlige ting når de bliver afskrået fra andre hunde....

• #20   19. maj 2006 Jeg træner bare derhjemme (ikk HJEMME, men på en grøn plæne *GG*) og der har jeg ikk lige 20 hunde rendende og være forstyrende...

Meeeeeeen når det så er der kommer en hund og Kaoz mener at DEN gider godt at lege, så siger jeg "KIG" og holder så hans opmærksomhed med lidt fjolleri indtil "faren" er overstået *GG*

Nu laver mig og Kaoz også kontaktøvelser hveeeeeer dag - sådan er det når man får en brugt hund, man må kæmpe lidt hårdere for at få den kontakt der er så vigtig i træningen...

• #21   19. maj 2006 Hun bliver heller ikke afskåret på den måde. Men hun skal vænnes til at møde hunde uden at hun nødvendigvis prøver at gå til angreb.. Lang forklaring - men lige pt. kommer vi max 25 m tæt på andre hunde...

• #22   19. maj 2006 Heidi- min bullmastiff er meget tung at træne, han synes det er tåbeligt at gøre det samme hver gang.... Får at få hans opmærksomhed bruger jeg også gode go'bider, men jeg tager ham også med til træning hvor han ikke får lov til at komme ud af bilen, så må han glo på de andre hunde... Og det giver lige lidt energi til ham. og lidt drift

• #23   19. maj 2006 det skal så lige siges, at når han så er klar over at vi skal lege med de hunde - feks når vi får playdates - så stopper hans hjerneaktivitet og tingene skal siges et par gange mere *GG*

• #24   19. maj 2006 Frøken- det er svært, men jeg mener nu stadig at det vigtigste er man kan styre sin hund mellem andre hunde, specielt hvis de ikke kan lide andre hunde... Der er flere gange jeg har tænkt hvad fillan skal jeg med en hanhund med så meget han i sig og så tæver derhjemme der er i løb ind imellem der forstærkere det.... For mig er det vigtigt at jeg kan styre ham, også til udstilling osv. og den træning får jeg til hundetræning med 50 andre hunde ( der kører flere hold)

• #25   19. maj 2006 Det kan være det måske bare er mig der er for utålmodtg. Jeg synes vi har rigtig god kontakt, men kun når vi er alene..

• #26   19. maj 2006 Nina- det er vel osse ok, så længe der ikke sker noget forkert ;O))

• #27   19. maj 2006 Frøken- kusten er netop at have kontaktet blandt andre dyr

• #28   19. maj 2006 kunsten = kusten

• #29   19. maj 2006 Mette, jeg har kontakt med en adfærdsdimmer så det bliver på hendes måde til at starte på. Når Baily så skal til at have nærkontakt tager hun så mere eller mindre over.. Håber da det lykkedes. Og ja, jeg ved hvor vigtig kontakt med andre hunde er, bare ikke ligt pt.

• #30   19. maj 2006 Min træner har en dobbermantæve der hader andre hunde og se dem træne hvor hun ikke så meget som ser en anden hund er fantastisk, synes jeg. Det bliver jeg imponeret over.....hun ser kun sin fører

• #31   19. maj 2006 Skal vi ikke foreslå adm. at der kommer stavekontrol *GGGG*

• #32   19. maj 2006 Frøken- held og lykke med hende.....;O))

• #33   19. maj 2006 LOOL

• #34   19. maj 2006 Jeg må hellere arbejde lidt, men kigger ind efter lidt guldkorn senere...

• #35   19. maj 2006 der er osse mange gange jeg har været ved at græde snot til træning, både fordi Nilsson er så tung og der er mange der er bange for ham derude, men han er ''bare'' en hanhund med sin flok... Men jeg kæmper for han er min hund og vil beholde ham hele hans liv, forstå mig ret

• #36   19. maj 2006 Ja Kaoz gør ikk nogen noget *GG*
    - Han leger bare kænguro og fjoller =9

Men har jo også prøvet at have en dominerende og angribende hund (han havde maaaaaaange HD smerter, det vidte vi bare ikk på det tidspunkt)

Kayser kom når der blev kaldt - også med andre hunde - da han udviste aggressivitet itensiverede jeg tæningen så jeg var sikker på at kunne styre ham, og da han heller ikk ville lystre mig kom han i sele og snor og til adfærdstræning.
    - Nu ved vi så at han havde smerter og det var derfor han ændrede sig hurtigt og dramatisk til det værre, men hvis jeg får en ny hund der har det på den måde er det til en kyndig trlner med det samme...

• #37   19. maj 2006 Nina- min bulldog har det på samme måde med hendes rygsmerter... Hun render altid løs og er ikke noget problem, men hvis hun har ondt i ryggen går hun til angreb før hunden opdager det, forsvar er det bedste angreb når man har ondt og de andre hunde må ikke opdage hun er svag.... Men når hun har ondt er hun altid i snor...

• #38   19. maj 2006 Vi kender lidt til problemet men har løst det ved konsekvent at træne (fokusskift) gå med hunden i snor forbi andre hunde eller andet der fanger hundens opmærksomhed ved fod med slap line, når hunden orinterer sig efter andet en dig giv en kort kommando og når hunden kigger giv en godbid og skift gå retning og ros hvis den følger.. nærmer hunden sig en anden hund uden at trække roses øjeblikkeligt hunden skal forstå at der er bonus i altid at holde øje med føreren det vigtige er at hunden roses for rigtig opførsel hvis hunden glammer eller trækker snoren stram ved et møde så det vigtig ikke at hæve stemmen og ikke trække i snoren men kald og ved den mindste orientering i din retning ros igen ved ingen respons skift retning forlang opmærksomhed og ros hvis den gør det.... og det rigtig mange gange held og lykke.... ps. hils altid først med venlig og høflig stemme når i møder nogen det giver hunden fornemmelsen af at du har overblik og det at du hilser først på dem i møder bekræfter din førerposition ...........

Kommentér på:
Selektiv hørelse

Annonce