3.580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

en god hund- til vores liv ? en god hund- til vores liv ?

jeg undskylder på forhånd at det bliver sådan et nat indlæg, men manden har været syg hele dagen, så har først haft tid nu til at kunne lave andet end at passe ham :-).
men emnet her handler egentligt mest om noget vi ikke helt kan blive enige om nemlig den perfekte eller ihvertfald bare en god hund til vores liv, vi har valgt at være ude i god tid til at finde en rigtig god hund, så det er ikke en hund vi søger nu og her.

hunden vi skal have skal egentligt passe ind til et liv på landet, da min kæreste og jeg har valgt at vi køber gård når han er færdig på uddannelse som agraøkonom, men det må helst ikke være en race der strejfer alt for meget, da gården vi har udset os ikke ligger så langt fra en meget traffikeret vej, selvfølgelig vil der været hegnet ind, men der skal være mulighed for at tage hunden ud og gå, uden den er over alle bjerge.
det skal være en hunderace der er god til børn, da vi har en søn.
samtidig er kravene også det at det ikke må være en hund der fælder eller savler alt for meget.
Det må geren være en race der lidt nem at opdrage på, da det vil være vores anden hund, selvfølgelig skal vi til trænning med den.
samtidig må de gerne være en forholdsvis sund race/type, altså den må geren kunne holde til at være med rundt på en gård.
det skal helst ikke være en hyrdene hund, da jeg har heste og der vil være heste, og har set hvor galt det går med hunde der prøver at hyrde heste..

Er der nogle af jer der har nogle gode ideer og indput til en race eller type hund der passer ind i de kategorier ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en god hund- til vores liv ?
  • #1   24. jan 2011 Hej jeanette

Hvilken størrelse hund skal det være ? smiley

• #2   24. jan 2011 Prøv at søg her:
    http://www.gipote.dk/races/search

• #3   24. jan 2011 michelle: strørrelse er ikke lige det der er højest på kriterierne, men den må geren være synlig selvom den er 2 m væk, så gerne over 40 cm, men selvfølgelig hvis den rigtige hund er lidt mindre er det jo bare sådan

• #4   24. jan 2011 Jeanette

Så er der jo rigtig mange at vælge imellem smiley

Udfra hvad du skriver skal du hvertfald holde dig fra malemute og husky da de godt kan finde på at gå på opdagelses tur smiley

Er selv vokset op med rottweiler og er nu ejer af schæfer, begge utrolig dejlige racer, men schæferen fælder og rotten savler smiley

En labrador er et lidt klassisk bud, men passer ret godt på det i søger

• #5   24. jan 2011 Chardame

Tror ikke TS var interesseret i hyrdehunde fordi hun havde heste smiley

• #6   24. jan 2011 Border collien som chardame forslår.. er en meget aktiv hyrde race!
    En perfekt hund til dem der vil lave noget med den:) gå ture( det er Meget svært og gøre en border fysisk træt)så der skal mental stimuleres gerne massere af træning, Lydighed agility spor og mange andre former for hundesport, er den fantastisk og går til en opgave med 100% min opfattelse. til men en race der skal bruges alt andet mener jeg er synd! når det er sagt er det den mest kærlige fantastiske hund god familie hund go til børn og andre dyr som ´følger sig familie i alt de laver og putter gerne i sofaen når den er træt:) medhensyn til dine heste, kan du godt have border og heste det kræver blot du lære den, at den ikke må hyrde på dem, og det kan sagtens lade sig gøre!
    kan man tilbyde en border et aktivt liv. får du den bedste og ven i hund i verden !

der er både kort og lang håret border og kræver ikke meget pels pleje børster mine 1 par gange i ugen:)

sygedomme skal du være opmærksom på Hd Ad Ocd elipesi..

skulle valget stå på en border så sæt jer ordenligt ind i denne fantastiske race:)

• #8   24. jan 2011 cavalie, mit bud, den er rigtig god til børn, vi skal ha jvalpe denne weekend vi kommer til, så de vil være klar ca 1 apr, se min profil, det er den blac and tan der er med hvalpe.

• #9   24. jan 2011 Det er svært, at vejlede andre mennesker i, hvilken hund de skal købe.

Men jeg vil da lige gi´mit bud på, hvilken race jeg mener passer godt til dine kriterier.
    Jeg vil mene en African Rhodesian Ridgeback. Også kaldet en Afrikansk løvehund.

(link fjernet)

Jeg kender nogen der har en.Den er utrolig rolig, meget elegant, nem at opdrage, god i en børnefamilie og så savler den ikke.

• #10   24. jan 2011 Berner Sennen lyder som det oplagte valg for mig - måske er jeg lidt farvet af selv at have en :o) men jeg mener det. Vores ville egne sig fantastisk til det I leder efter (han er IKKE til salg ;o))

• #12   24. jan 2011 Altså jeg vil jo anbefale en Old English Bulldog. Venlige af sind, men stadig beskyttende overfor familien. Dejlig af sind, og kanon til børn. Samtidig en god sundhed smiley

• #13   24. jan 2011 Hej

Godt råd fra en mor, og hestemenneske

hvis du kender lidt til heste, kender du min datter Camilla Enemark

De har bare den bedste hestehund, børnehund, og mest trofaste hund, og nem at have, opdrage, osv. Griffon, som findes i fler farver og pels.
    Vi har haft mange racer i gennem mit lange hesteliv, Jack russel, også en perfekt race, men ik så stor, men en hund der elsker børn, og elsker og lege, og en super hestehund også. Men griffon har helt sikkert fået en stor plads i vores hjerter.

MVH Winnie

• #16   24. jan 2011 border collie. smiley
    men den kræver jo også at man tager sig tid til den.
    Jeg har en og jeg har ham med ude ved hestene hver dag og han ELSKER det. han hyrder dem ikke. men det vel et opdragelses spørgsmål.

• #17   24. jan 2011 labrador

• #18   24. jan 2011 Jeg tænker også rhodesian ridgeback måske kunne være noget. Det er en super lækker hund, den kunne jeg også selv blive fristet af at eje... men tror samtidig at den kræver en del aktivering og måske også lidt hundeerfaring, især hannerne skulle vist være lidt sværere at opdrage.

Min egen race (korthåret collie) passer undtagen med fældning. Den er blid, nem at opdrage, glad for børn og passer på dem, meget opmærksom, en familiehund eller ikke enmandshund i hvert fald. Den strejfer ikke, er ikke slem til at hyrde = er nem at opdrage til at lade være (i hvert fald min smiley ). MEN han fælder - han fælder en hel del pels 2 gange om året og så drysser der løbende noget pels af. Han fælder ikke så meget som en f.eks. en schæfer, men synes at der kommer mere løbende. Til gengæld er pelsplejen minimal og han savler aldrig - heller ikke hvis du vifter med en entrecote foran ham smiley Der er en del hestemennesker, der har korthåret collie i udlandet - den er set så ofte herhjemme. Men PAS PÅ hvor du køber den!

Ellers tænker jeg nogle af de korthårede jagtracer måske er noget, hvis I er en aktiv familie. Kender ikke så meget til Vizsla og Weimaraner, men de er korthårede og meget venlige. Måske lidt overvældende for et lille barn har oplevet dem som meget glade hunde, men prøv evt. at slå dem op i hundebogen.

• #19   24. jan 2011 Hov -jeg mente korthåret collie er IKKE set så ofte herhjemme smiley

• #20   25. jan 2011 jeg bliver altså kraftigt nødt til at sige at vi ikke vil have hyrdehunde, som jeg skriver i starten, dette udelukker også borde coliie. dette er på baggrund af at jeg har heste, selvom de ikke har sparket nogen vil jeg ikke turde at have en hund med et naturligt instikt til at hyrde..

det med en griffon eller en cavalier king charles spaniel lyder meget spændende, ikke lige en hund vi havde tænkt på før, men det er vigtigt for os ligesom at komme godt rundt og undersøger de forskellige racer, inden vi bare vælger den første og bedste.
    Men uanset hvad vil jeg sige mange tak for alle jeres gode input, kom geren med flere

Kommentér på:
en god hund- til vores liv ?

Annonce